Grupa AMP Media wypuściła na rynek nową usługę MailPigeon – system mailingowy dedykowany do obsługi klientów sklepów internetowych.


E-mail marketing to obecnie jedno z najbardziej skutecznych narzędzi marketingu internetowego. Wynika to w głównej mierze z tego, iż komunikat reklamowy trafia bezpośrednio do konkretnego odbiorcy. Natomiast z drugiej strony dostępne techniki, które obejmują planowanie, realizowanie i analizowanie procesu, umożliwiają zmierzyć efektywność realizowanej kampanii.

Dla osób zajmujących się komunikacją marketingową najważniejszy jest zawsze jej efekt. W przypadku gdy podmiotem kampanii jest sklep internetowy, liczy się przede wszystkim sprzedaż. Tutaj walka toczy się o jak najwyższą wartość współczynnika ROI.

Grupa AMP Media od wielu lat zajmuje się obsługą sklepów internetowych, stąd też dobrze jej są znane potrzeby i problemy tego segmentu. Wdrożony przez Grupę system mailingowy MailPigeon powstał zatem w oparciu o bogate doświadczenie i zrozumienie specyfiki tego rynku.

Tworząc funkcjonalność MailPigeon nasza uwaga była skierowana przede wszystkim na rozwiązania mające na celu wprowadzenie zaawansowanych działań integracyjnych z sklepem internetowym, rozbudowanie technik analitycznych oraz rozwój procesów stricte sprzedażowych. Wynikiem tych prac są moduły jednoznacznie optymalizujące sprzedaż, zwiększające współczynnik konwersji oraz stopę zwrotu z inwestycji wyrażoną wartością współczynnika ROI – tłumaczy Maciej Dądela, dyrektor działu IT Grupy AMP Media.

Dzięki integracji ze sklepem internetowym oraz wbudowanym module wyszukiwarki marketingowej, MailPigeon umożliwia segmentację klientów sklepu na podstawie ich historii zamówień i w efekcie kierowanie do nich dedykowanych ofert reklamowych ze względu na treść i formę. Dodatkowo integracja umożliwia zaawansowaną personalizację. W ramach wiadomości można dodać w jej temacie i treści dowolne cechy opisujące poszczególnych subskrybentów, np. imiona, nazwiska, nazwy miast, informacje o ilości zgromadzonych punktów, indywidualne kody rabatowe lub hasła. Ponadto system pozwala zaskakiwać użytkowników poprzez wysyłkę wiadomości z życzeniami urodzinowymi, imieninowymi, świątecznymi.

Kolejnym autem sytemu są wysyłki testowe do automatycznie wyselekcjonowanej grupy klientów. Analiza i porównanie skuteczności różnych form wiadomości e-mail na tej grupie powoduje, że system uczy się zachowań naszych klientów, odpowiednio dobierając parametry późniejszych wysyłek.

Dodatkowo system analizuje wiadomości e‑mail pod kątem prawdopodobieństwa zatrzymania jej przez filtry antyspamowe. To rozwiązanie ułatwia tworzenie poprawnych wiadomości, które bez przeszkód dotrą do wszystkich odbiorców.

Mocną stroną systemu jest zaawansowany system raportowania pozwalający na analizę wyników poszczególnych kampanii i działań e-mail marketingu oraz porównanie ich ze sobą. Wskaźniki sprzedaży, kliknięć i zwrotów pokazują poziom zainteresowania produktami klientów oraz sygnalizują ich kolejną aktywność.

Mając na uwadze coraz częstsze prowadzenie przez sklepu internetowe kampanii w mediach społecznościowych, MailPigeon umożliwiające publikację treści maila w serwisach społecznościowych, urządzeniach mobilnych oraz obsługę kodów QR.

Więcej informacji do systemie MailPigeon można znaleźć na stronie: www.mailpigeon.pl

źródło: informacja prasowa

Komentarze (0)