Rynek zakupów grupowych rozszerza się na inne serwisy internetowe i aplikacje mobilne, generując zyski dla nowych podmiotów. Przykładem jest serwis GoPlaces.pl, aplikacja na urządzenia mobilne, która poprzez lokalizację GPS pokazuje ciekawe promocje i zniżki w okolicy. Serwis będzie wykorzystywał system DealClicks oferowany przez agregator zakupów grupowych WeSave.pl.


Pierwsze portale oferujące zakupy z rabatami nawet do 90 proc. powstały w Polsce w połowie 2010 r. Z raportu PBI z ostatniego kwartału 2011 r. wynika, że łączna liczba użytkowników serwisów zakupów grupowych w Polsce w przeciągu zaledwie kilkunastu miesięcy przekroczyła 6 mln osób. Sprzedaż kuponów przez 10 największych graczy w 2011 r. osiągnęła kwotę 353 mln zł.

Wraz z rozwijającym się rynkiem pojawiają się nowe rozwiązania, pozwalające na udział w zyskach podmiotów, nie związanych bezpośrednio z zakupami grupowymi. Motorem napędzającym rozwój rynku e-commerce w tym kierunku są agregatory zakupów grupowych. Wprowadzają systemy, które gromadzą oferty od poszczególnych portali zakupów grupowych, a następnie porządkują je i rozprowadzają wśród innych wydawców. Jednym z takich rozwiązań jest system DealClicks stworzony przez agregator WeSave.pl. DealClicks umożliwia transfer ofert zniżkowych, które do tej pory można było znaleźć tylko na portalach zakupów grupowych. W tej chwili z tego rozwiązania zaczynają korzystać głównie właściciele serwisu sprzedażowego lub e-commerce, ponieważ są najlepiej ukierunkowane na klientów zainteresowanych zakupami grupowymi. Jednak, jak pokazuje rozwiązanie GoPlaces.pl, wydawcą ofert zniżkowych może być praktycznie każdy serwis. GoPlaces.pl to serwis geolokalizacyjny, który od kwietnia br. będzie korzystał z możliwości jakie daje DealClicks. Jest to aplikacja na urządzenia mobilne, z pomocą którego można będzie  zlokalizować zniżki i promocje w okolicach miejsca, w którym w danym momencie się znajdujemy.

Dzięki przystąpieniu do systemu DealClicks, wydawcy otrzymują łatwy dostęp do ofert z całej Polski agregowanych przez WeSave.pl. Wydawcy korzystający z systemu DealClicks zarabiają, na promowanych na ich stronach ofertach, w formie stawki CPC (za klik) i CPA (za sprzedaż).

Wydawca integrując swój serwis z systemem DealClicks, a następnie promując i sprzedając oferty umieszczone na swoim portalu, może wiele zyskać. Przykładowo: kwota zakupu oferty wynosi 100 zł, a stawka prowizji została ustalona przez portal zakupów grupowych na 10%, czyli 10 zł. W przypadku sprzedaży jednej oferty za pośrednictwem wydawcy, właściciel serwisu (wydawca) zarabia 80% ustalonej przez portal zakupów grupowych prowizji (w tym przypadku 8 zł). Ponadto im wyższa jest ustalona prowizja tym lepsze pozycjonowanie oferty.

źródło: informacja prasowa

Komentarze (0)