Rynek e-commerce w Polsce w ciągu minionego roku wzrósł o przeszło 32% i wyniósł niemal 18 mld zł. Wyniki najnowszego badania eCommerce Index przeprowadzonego na właścicielach sklepów internetowych pokazują, że to nie koniec wzrostu.

Pełna treść artykułu dostępna dla naszych stałych czytelników

Dołącz do naszego newslettera lub podaj swój adres, jeśli już jesteś naszym subskrybentem

Partner technologiczny

Ponad 50% właścicieli sklepów internetowych stwierdziło, że w ciągu ostatniego roku przychody ich sklepów wzrosły (16% powiedziało, że przychody spadły). Na tle reszty firm sklepy internetowe jawią się jako prawdziwa zielona wyspa, wystarczy porównać te wyniki z odpowiedziami na identyczne pytanie zadane w badaniu właścicielom „tradycyjnych” firm  small biznes  - aż 52% twierdzi, że w ciągu minionych 12 miesięcy przychody ich firm spadły, a jedynie 15%, że wzrosły (badania 4P research mix z grudnia 2011).

E-commerce w Polsce rzeczywiście ma się dobrze, a będzie miał się jeszcze lepiej – twierdzi Marcin Walocha z Dontpay.pl, Partnera badania eCommerce Index – Różne analizy pokazują, że europejski rynek e-commerce wzrośnie w ciągu najbliższych 4 lat o 60%, a wszystko wskazuje na to, że Polska będzie liderem tego wzrostu, ponieważ nasze zapóźnienie w stosunku do innych państw unii jest znaczne.

Optymistami są także badani właściciele sklepów – aż 63% spośród nich twierdzi, że w ciągu najbliższych 12 miesięcy przychody ich sklepów wzrosną (w całym small biznesie tylko 25% właścicieli firm powiedziało, że najbliższym roku obroty ich firm wzrosną).

źródło: informacja prasowa

Komentarze (0)