... ... ...

AUDI najpopularniejszą, a BMW najbardziej wciągającą marką samochodową na Facebooku w Europie Środkowo – Wschodniej

Dodane

30-03-2012

Lech Romański

Największe marki samochodowe świata coraz wyraźniej zaznaczają swoją obecność na Facebooku. Jak pokazuje raport Sotrender, przygotowany specjalnie na pierwszą środkowoeuropejską konferencję branży badawczej „Esomar CEE Research Forum", na narodowych profilach Facebookowych w krajach Europy Środkowo-Wschodniej zdecydowanie dominują niemieckie marki: BMW, Audi i Mercedes.

Sotrender, narzędzie analityczne pomagające zwiększyć skuteczność działań marketingowych na Facebooku, przygotował raport oraz infografikę na temat najpopularniejszych fanpage’ów marek samochodowych w Europie Środkowo-Wschodniej. W raporcie zanalizowano liczbę i aktywność fanów na fanpage’ach takich marek jak Audi, BMW, Citroen, Ford, Kia Motors, Mercedes, Opel, Peugeot, Skoda i Volkswagen obecnych w ośmiu krajach Europy Środkowo – Wschodniej: w Niemczech, Polsce, Czechach, Rumunii, na Słowacji, Węgrzech, Ukrainie oraz w Rosji.

Jak wynika z raportu Sotrender, największą liczbą fanów na stronach marek samochodowych mogą się pochwalić Niemcy, gdzie praktycznie każdy badany fanpage ma ponad 100 tys. fanów. Najsłabiej w tym zestawieniu wypada Ukraina - liczba fanów najpopularniejszej w tym kraju analizowanej strony marki samochodowej Citroen to zaledwie 10 tys. Audi i BMW są zdecydowanie najbardziej popularnymi markami biorąc pod uwagę łączną liczbę fanów. Mają dwukrotnie większą liczbę fanów niż Mercedes, który uplasował się na trzecim miejscu w rankingu. Marka Audi wyprzedza BMW pod kątem ilości fanów, natomiast na fanpage’u marki BMW fani są zdecydowanie bardziej aktywni.  Jednak to nie one angażują procentowo największą liczbę swoich użytkowników. Jak wynika z raportu, marki Volkswagen, KIA i Ford angażują swoich fanów zdecydowanie skuteczniej.

We wszystkich badanych krajach na fanpage’ach marek samochodowych najczęściej udzielają się mężczyźni. W raporcie nie brano pod uwagę wszystkich marek samochodów i nie analizowano ich we wszystkich krajach Europy Środkowo – Wschodniej. Jednym z wyznaczników wyboru badanych marek samochodów, było posiadanie przez nich fanpage’a we wszystkich badanych krajach.

Szczegółowy raport oraz infografika podsumowująca jego rezultaty są dostępne na stronie Sotrender: http://www.sotrender.com/ceefcup

źródło: informacja prasowa

Komentarze (0)