Jak można się było spodziewać, „Wcisnij L!” było jedną z najpopularniejszych treści udostępnianych na Facebooku w marcu. Wśród specjalistów zaś gorąco dyskutowanym tematem był przede wszystkim timeline dla firm.

Polskie i zagraniczne marki zyskały w marcu na zasięgu. Marki Reserved i Play w ciągu miesiąca zdobyły ponad sto tysięcy nowych fanów. Fanpage Coca cola Zero: Niemożliwe staje się możliwe oraz Payback Polska pozyskali prawie osiemdziesiąt tysięcy fanów. Najwyższe procentowo wzrosty liczby fanów odnotowały stosunkowo nowe fanpage’e: Palmolive For Man Poland, który dołączył do Facebooka w styczniu 2012 oraz Audi Polska, który jest na Facebooku od grudnia 2011. Warto w tym miejscu zaznaczyć, że marka Audi należy do najlepiej prowadzonych marek motoryzacyjnych w Europie Środkowo-Wschodniej (zawdzięczając to głównie silnej pozycji w Niemczech). Więcej szczegółów znajdziecie Państwo w naszym raporcie dostępnym na stronie http://www.sotrender.com/ceefcup.

Wśród polskojęzycznych, komercyjnych fanpage’ów, w pierwszej piątce znalazły się podobnie jak w zeszłym miesiącu: Demotywatory, KWEJK, Kuba-Wojewódzki, Allegro, Serce i Rozum.

Najwięcej zaangażowanych fanów posiadają wciąż fanpage rozrywkowe: KWEJK.PL (ponad 157 tys. fanów), Demotywatory (ponad 125 tys. fanów) oraz Komixxy (ponad 65 tys. fanów). W marcu dołączyły do nich również fanpage’e marek obuwniczych, związanych z e-commerce. W pierwszej dziesiątce znalazły się min: Deezee.pl, Kocham Buty i Torebki oraz StyloweButki.pl. Bardzo dużą liczbą zaangażowanych fanów mogą się pochwalić również McDonald’s Polska, Kuba Wojewódzki, Radio Eska, Born in the PRL oraz Serce i Rozum.

Najbardziej aktywnych fanów posiada fanpage Doroty Zawadzkiej (ponad 8 tys. aktywnych fanów). Dobrze radzą sobie również fanpage’e Kelban.pl, StyloweButki.pl oraz Polskie Radio Czwórka.

W marcu dużą aktywność fanów odnotowały również fanpage’e sportowe min..: Star-Typ Sport (ponad 6 tys. aktywnych fanów), Kibice-nasze kibicowskie życie oraz Legioniści.com. W marcu bardzo wiele działo się w sektorze bankowym. Głośny był kryzys banku BZ WBK związany z faktem ujawnienia wynajęcia przez firmę ubezpieczeniową detektywa do śledzenia studentki, która domagała się odszkodowania po tym, jak uderzył ją kawałek gzymsu z budynku zajmowanego przez bank. Ciekawe, że w trakcie kryzysu, na fanpage’u banku udzielały się przede wszystkim osoby nie będące wcześniej na nim aktywne. Atakowany przez internautów bank przeprosił i umiejętnie przyciszył sprawę za sprawą przeniesienia fanpage’a na timeline. Znamienne są też zmiany zapowiadane przez mBank. Nowy serwis banku będzie zintegrowany z serwisem społecznościowym Facebook. "Zamierzamy być Facebookiem finansów" - zapowiedział członek zarządu BRE Banku, Jarosław Mastalerz. Warto przy tym pamiętać, że niedawno rewolucję w bankowości ogłosił też Alior Bank i jego nowa marka Sync.

Fanpage Trends to cykliczne raporty na temat najpopularniejszych polskojęzycznych stron na Facebooku przygotowywane przez Sotrender publikowane na początku każdego miesiąca. Szczegółowy raport Fanpage Trends za marzec 2012 – z aktualnymi rankingami stron markowych z podziałem na kilkadziesiąt kategorii (m.in. alkohole, banki, muzyka, samochody, telekomunikacja, zakupy grupowe, oraz – od marca: hotele/SPA, kawiarnie, kluby (muzyczne), polityka i politycy oraz restauracje) – można pobrać bezpłatnie ze strony Sotrender: http://www.sotrender.com/pl/fanpage-trends.

źródło: informacja prasowa

Komentarze (0)