Miedzyfirmami.pl upraszcza wymianę e-faktur i obniża koszty firm

Dodane:

Lech Romański Lech Romański

Udostępnij:

16 kwietnia br. w Internecie miał premierę serwis miedzyfirmami.pl. Jest to pierwsze w Polsce narzędzie dla firm zainteresowanych bezpieczną i atrakcyjną kosztowo wymianą dokumentów elektronicznych, w tym e-faktur. Serwis pozwala przedsiębiorcom bezpiecznie i najtaniej na rynku wymieniać się…

16 kwietnia br. w Internecie miał premierę serwis miedzyfirmami.pl. Jest to pierwsze w Polsce narzędzie dla firm zainteresowanych bezpieczną i atrakcyjną kosztowo wymianą dokumentów elektronicznych, w tym e-faktur. Serwis pozwala przedsiębiorcom bezpiecznie i najtaniej na rynku wymieniać się e-fakturami w zgodzie z obowiązującymi przepisami Ministerstwa Finansów.


Miedzyfirmami.pl upraszcza do minimum formalności związane z posługiwaniem się fakturami elektronicznymi. Jego użytkownicy zamiast zawierać umowy ze wszystkimi kontrahentami, podpisują tylko jeden dokument przy rejestracji w serwisie. Przedsiębiorcy mogą z pomocą serwisu – elektronicznego listonosza – wysyłać i odbierać dokumenty w dowolnym formacie. „Naszym celem jest ułatwienie użytkownikom przejścia z tradycyjnego, papierowego obiegu dokumentów na obieg elektroniczny. Równie ważne jest też ograniczenie formalności, z jakimi spotyka się każda firma, która chce posługiwać się e-fakturami” – tłumaczy Marek Rudziński, pomysłodawca serwisu miedzyfirmami.pl . Wg twórców serwisu z jego pomocą można przesyłać e-faktury najtaniej w Polsce, gwarantuje bowiem ceny niższe w porównaniu z tymi, jakie oferują rozwiązania dedykowane i platformy EDI.

Jedna umowa zamiast wielu czyli uproszczenie formalności w obiegu e-faktur
Aby korzystać z usług serwisu, wystarczy się w nim zarejestrować. Elementem rejestracji jest podpisanie tzw. umowy gwiaździstej, która pozwala – bez żadnych dodatkowych formalności – wymieniać się e-fakturami ze wszystkimi przedsiębiorstwami zarejestrowanymi w serwisie. Obecnie polskie prawo nakazuje przedsiębiorcom przesyłającym i odbierającym faktury w wersji elektronicznej zawieranie odrębnej umowy na wymianę e-faktur z każdym przedsiębiorcą, z którym zamierza wymieniać się takimi fakturami. Jeśli firma ma wielu odbiorców, samo zawieranie i archiwizacja tego typu umów stanowi istotną przeszkodę. „Zdecydowaliśmy się zastosować rozwiązanie, które ogranicza do minimum formalności związane ze stosowaniem e-faktur. Wystarczy jeden podpis na umowie gwiaździstej, by móc wymieniać się e-fakturami z innymi użytkownikami serwisu” – mówi Aneta Jarczyńska, odpowiedzialna za powstanie miedzyfirmami.pl. Umowa gwiaździsta zapewnia pełną zgodność serwisu miedzyfirmami.pl z obowiązującymi przepisami. Wybrane prawno-podatkowe aspekty związane z obiegiem dokumentów w serwisie, były przedmiotem opinii wiodącej firmy doradczej PwC.

Tani obieg e-faktur to szansa na oszczędności w firmach
Według najnowszego raportu PKPP Lewiatan w Polsce wystawia się rocznie 1,5 mld faktur. Przyjmując, że koszt wydruku, przesyłu, przepisania do systemu finansowo-księgowego i archiwizacja jednej faktury papierowej wynosi od 1,5 do 4,5 złotych, koszty obrotu fakturami papierowymi w skali kraju wynoszą od 2 do 7 mld złotych rocznie. Z pomocą miedzyfirmami.pl można wysłać e-fakturę za kwotę od 0 do 0,16 zł. Nawet przy niewielkiej skali, dla firmy szukającej oszczędności, to robi różnicę. „Odbieranie e-dokumentów jest bezpłatne. Firmy, które wysyłają do 5 e-dokumentów na miesiąc również korzystają z serwisu za darmo. Przedsiębiorcy mający większe potrzeby, mogą wykupić pakiety: od 16 zł netto za wysłanie do 100 e-dokumentów do 2750 zł netto za wysłanie do 25 000 e-dokumentów. Ceny są więc wielokrotnie niższe w porównaniu do kosztu tradycyjnej wysyłki i znacznie niższe w porównaniu do kosztu wysłania e-faktury z pomocą alternatywnych rozwiązań informatycznych jak np. platformy EDI” – dodaje Marek Rudziński.

Miedzyfirmami.pl to serwis adresowany do każdej firmy i branży, od mikrofirmy do wielkiej organizacji. Zdaniem jego pomysłodawców usługami serwisu będą zainteresowani wszyscy, którzy chcą obniżać koszty operacyjne, wdrażać elektroniczny obieg dokumentów i unikać zbędnych formalności.

Co wyróżnia serwis Miedzyfirmami.pl:

  • bezpłatny odbiór nieograniczonej ilości dokumentów,
  • atrakcyjne opłaty za wysyłanie dokumentów, jedna umowa zamiast wielu koniecznych do wymieniania się e-fakturami,
  • korzystanie z serwisu nie uzależniania przedsiębiorców od dostawców oprogramowania. Jest to typowa usługa webowa – użytkownik nie musi więc niczego instalować na swoich komputerach, kupować licencji, ani wdrażać oprogramowania. Może też w każdej chwili wyrejestrować się z serwisu,
  • jest to rozwiązanie dla wszystkich typów firm,
  • serwis jest otwarty na integrację i planowany jest dalszy rozwój funkcjonalności. Użytkownicy mogą integrować miedzyfirmami.pl z własnym oprogramowaniem do zarządzania firmą w celu automatyzacji obiegu e-faktur (od odebrania do zaksięgowania). W planach serwisu jest stworzenie zarejestrowanym użytkownikom przestrzeni i narzędzi do komunikacji i nawiązywania kontaktów.

Twórcy miedzyfirmami.pl
Twórcą serwisu jest Sage, wiodący dostawca rozwiązań wspomagających zarządzanie dla sektora MSP w Polsce. Na liście aktywnych klientów Sage w Polsce znajduje się ponad 65 000 podmiotów gospodarczych.

Miedzyfirmami.pl to odpowiedź Sage na potrzeby polskich przedsiębiorców. „Mimo, iż firmy upowszechniają elektroniczny obieg dokumentów, i coraz częściej korzystają z e-faktur po liberalizacji przepisów, która nastąpiła na początku 2011 r. pod względem liczby e-faktur zajmujemy jedno z ostatnich miejsc w Europie. Z drugiej strony, w UE trwają prace, w których aktywnie uczestniczymy, nad standaryzacją e-faktury w UE. Z każdym rokiem ta forma będzie coraz popularniejsza, aż stanie się dominującą formą fakturowania. Poza tym firmy szukają oszczędności. Obieg e-dokumentów to ich pewne źródło” – dodaje Aneta Jarczyńska.

Sage poza uruchomieniem serwisu miedzyfirmami.pl uczestniczy w pracach prowadzących do opracowania wspólnego, europejskiego standardu e-faktur. Eksperci firmy wchodzą w skład czterech grup aktywności przy Polskim Krajowym Forum Elektronicznego Fakturowania. Jego celem jest przygotowanie propozycji dla Komisji Europejskiej, niezbędnych do opracowania europejskiego standardu elektronicznej faktury VAT. Wg planów Europejskiego Wielostronnego Forum Elektronicznego Fakturowania, w 2020 r. e-faktury staną się dominującą metodą fakturowania w krajach UE.

źródło: informacja prasowa