Warszawa, 17 maja 2012r. Airbnb - serwis, który ułatwia znalezienie, wynajęcie lub zarezerwowanie unikatowych miejsc na całej kuli ziemskiej, zarówno przez Internet, jak i z telefonu komórkowego, odnotował olbrzymi wzrost zainteresowania swoją ofertą w Polsce w związku ze zbliżającymi się mistrzostwami Europy w piłce nożnej.

Szacunki wskazują, że w tym czasie Polskę może odwiedzić nawet milion kibiców z różnych krajów. Właśnie dlatego zapotrzebowanie na usługi Airbnb bije obecnie rekordy. Na przestrzeni ostatnich trzech miesięcy liczba zapytań o rezerwację wzrosła dwukrotnie. Aby sprostać ogromnemu zainteresowaniu noclegami w Polsce, właściciele lokalnych nieruchomości tworzą oferty w systemie Airbnb w rekordowym tempie — od lutego bieżącego roku liczba dostępnych ofert z obszaru naszego kraju wzrosła ponad czterokrotnie.

- Airbnb to niepowtarzalne, zapadające w pamięć przygody. Piłkarskie mistrzostwa Europy to dla nas idealny moment, aby zaistnieć w szerszej świadomości Polaków — powiedział Nathan Blecharczyk, współzałożyciel i dyrektor techniczny Airbnb. - Biorąc pod uwagę wszystkie emocje związane z turniejem i ogromny wzrost zainteresowania naszymi usługami, postanowiliśmy zwiększyć nacisk na działalność w Polsce. Mamy nadzieję, że kibice piłki nożnej z różnych krajów przeżyją tutaj niezapomniane chwile, przynajmniej w części dzięki Airbnb.

Polska szybko stała się najszybciej rozwijającym się rynkiem Airbnb na świecie. Na przestrzeni ostatnich trzech miesięcy liczba noclegów rezerwowanych za pośrednictwem Airbnb w Polsce podwoiła się. Wszystkie miasta - gospodarze turnieju odnotowały ogromny wzrost liczby dodawanych ofert: w ostatnim kwartale liczba ofert dostępnych w Warszawie, Wrocławiu, Poznaniu i Gdańsku powiększyła się o niemal 1000.

Aby odpowiedzieć na lawinowy wzrost zainteresowania, firma Airbnb poszerzyła zakres obowiązków Eugena Miropolskiego, który teraz kieruje działaniami spółki w naszym rejonie. Miropolski, który ma już wcześniejsze doświadczenie wyniesione z dużych spółek internetowych i obecnie nadzoruje działalność Airbnb w Europie Środkowej i Wschodniej, jest przekonany, że Polska jest doskonałym rynkiem dla firmy.

- Tak samo jak mistrzostwa są wspaniała szansą dla Polski, jest to również doskonała okazja dla Airbnb — powiedział Miropolski.- Celem naszej firmy jest zmiana sposobu podróżowania ludzi. Kibice piłkarscy, którzy skorzystają w czasie turnieju z zakwaterowania zarezerwowanego za pośrednictwem Airbnb, przeżyją z pewnością niezapomniane chwile. Przy okazji poznają też miasta gospodarzy, które mają niepowtarzalną szansę na jak najlepsze zaprezentowanie się. Ludziom spodobał się nasz pomysł. Niektórzy z wynajmujących swoje lokale za pośrednictwem Airbnb mają już potwierdzone rezerwacje, które zapewnią im wpływy na poziomie 12,5 tys. PLN za cały turniej.

Najważniejsze informacje:

Rozwój Airbnb: W Warszawie oferty Airbnb mają wystarczającą liczbę miejsc noclegowych, aby zakwaterować wszystkich zawodników wszystkich zespołów biorących udział w turnieju.

Airbnb jest serwisem globalnym. Ponad 75% noclegów zarezerwowanych w 2011 roku było transakcjami międzynarodowymi —gość lub wynajmujący (a czasami obie strony) pochodzili spoza Stanów Zjednoczonych. 70% ofert w systemie Airbnb jest ulokowanych poza Stanami Zjednoczonymi. Aktualnie platforma rozwija się najszybciej w Europie.

Niedawno firma ogłosiła, że za pośrednictwem serwisu zarezerwowano ponad 5 milionów noclegów. W samym roku 2011 odnotowano wzrost liczby zarezerwowanych dób hotelowych o 465%. Platforma zawiera oferty dotyczące ponad 150 tysięcy miejsc zakwaterowania w ponad 19 tys. miast w 192 krajach świata. Czyni to Airbnb niekwestionowanym liderem w branży umożliwiającej ludziom z całego świata uczestniczenie w nowym typie gospodarki opartej na dzieleniu się z innymi swoimi zasobami.

źródło: informacja prasowa

Komentarze (0)