Zespół Wisdio został doceniony przez organizatorów II Forum Młodych Innowacyjnych za klarowną wizję uporządkowania informacji w świecie, który jest nimi przeładowany. Jako laureat konkursu zespół weźmie udział w debacie u Prezydenta RP, uzyskał także możliwość prezentacji osiągnięć na III Kongresie Innowacyjnej Gospodarki organizowanym przez Krajową Izbę Gospodarczą.

Pełna treść artykułu dostępna dla naszych stałych czytelników

Dołącz do naszego newslettera lub podaj swój adres, jeśli już jesteś naszym subskrybentem

Partner technologiczny

22 maja 2012 w Centrum Nauki Kopernik odbyło się II Forum Młodych Innowacyjnych zorganizowane przez Krajową Izbę Gospodarczą. Celem Forum było zachęcenie młodych przedsiębiorców do dyskusji o perspektywach, możliwościach i barierach tworzenia własnego biznesu. W ramach Forum odbył się konkurs na najlepszy startup. Jury złożone z przedstawicieli Krajowej Izby Gospodarczej, wydawnictwa Harvard Business Review oraz firmy Innovatika przyznało dwa równoległe I miejsca dla projektów Wisdio i Manubia.

Wisdio – spółka z grupy Carrywater – opracowuje technologie, których celem jest wspieranie użytkowników w porządkowaniu i rozumieniu informacji publikowanych w Internecie. W zeszłym roku spółka uruchomiła innowacyjny serwis wymiany wiedzy Wisdio.com. Obecnie rozwija kolejne produkty w tym: ReputationQ.com koncentrujący się na automatycznym mierzeniu reputacji ekspertów w poszczególnych dziedzinach poprzez analizę informacji dostępnych w Internecie oraz Textplainer.com umożliwiający semantyczną analizę tekstu. W bliskich planach jest także powstanie MindFind.me – serwisu ułatwiającego właścicielom firm i rekruterom znalezienie odpowiednich pracowników oraz rozwijanie sieci kontaktów.

Zespół Wisdio optymalnie łączy wiedzę technologiczną i praktykę biznesową. Tworzy go pięciu doświadczonych inżynierów i projektantów: Rafał Michalski, Wiktor Nowak, Aleksander Pohl, Rafał Zaremba i Tomasz Gryszkiewicz. Za marketing Wisdio odpowiadają Marta Nytko i Scott Dzierzanowski z Chicago. Nad całością przedsięwzięcia czuwają dwaj przedsiębiorcy: Sebastian Zontek i Wojciech Woziwodzki. Projekty Wisdio przygotowywane są w dwóch wersjach językowych, zgodnie z założeniem globalizacji potrzeb i wiarą ich twórców w to, że prawdziwe innowacje i osiągnięcia technologiczne zyskają międzynarodowych użytkowników. Sebastian Zontek (CEO Wisdio): Organizacje codziennie poszukują właściwych osób: pracowników, partnerów, inwestorów. Obecne rozwiązania dają mało zadowalające rezultaty zalewając nas nieuporządkowanymi i niedopasowanymi do naszych potrzeb informacjami. Odkryliśmy potrzebę udostępniania narzędzi z jednej strony pozwalających zadbać o własną reputację w sieci, a z drugiej – wyszukiwać osoby wiarygodne, o dużym autorytecie w danej dziedzinie.

Wojciech Woziwodzki (Partner Carrywater Ventures i Carrywater Group S.A., angel inwestor w Wisdio): Wisdio zbudowało narzędzia analizujące język polski i język angielski przez co produkt firmy gotowy jest do ekspansji na rynek amerykański. Przygotowanie produktu na rynki zagraniczne na tak wczesnym etapie to nadal rzadkie podejście wśród firm startujących w Polsce, jednak tylko ambitne podejście bez kompleksów do rynku w USA może dać szanse firmie na globalny start z tego najbardziej rozwiniętego z rynków nowych technologii.

źródło: informacja prasowa

Komentarze (0)