Zespół Wisdio został doceniony przez organizatorów II Forum Młodych Innowacyjnych za klarowną wizję uporządkowania informacji w świecie, który jest nimi przeładowany. Jako laureat konkursu zespół weźmie udział w debacie u Prezydenta RP, uzyskał także możliwość prezentacji osiągnięć na III Kongresie Innowacyjnej Gospodarki organizowanym przez Krajową Izbę Gospodarczą.

22 maja 2012 w Centrum Nauki Kopernik odbyło się II Forum Młodych Innowacyjnych zorganizowane przez Krajową Izbę Gospodarczą. Celem Forum było zachęcenie młodych przedsiębiorców do dyskusji o perspektywach, możliwościach i barierach tworzenia własnego biznesu. W ramach Forum odbył się konkurs na najlepszy startup. Jury złożone z przedstawicieli Krajowej Izby Gospodarczej, wydawnictwa Harvard Business Review oraz firmy Innovatika przyznało dwa równoległe I miejsca dla projektów Wisdio i Manubia.

Wisdio – spółka z grupy Carrywater – opracowuje technologie, których celem jest wspieranie użytkowników w porządkowaniu i rozumieniu informacji publikowanych w Internecie. W zeszłym roku spółka uruchomiła innowacyjny serwis wymiany wiedzy Wisdio.com. Obecnie rozwija kolejne produkty w tym: ReputationQ.com koncentrujący się na automatycznym mierzeniu reputacji ekspertów w poszczególnych dziedzinach poprzez analizę informacji dostępnych w Internecie oraz Textplainer.com umożliwiający semantyczną analizę tekstu. W bliskich planach jest także powstanie MindFind.me – serwisu ułatwiającego właścicielom firm i rekruterom znalezienie odpowiednich pracowników oraz rozwijanie sieci kontaktów.

Zespół Wisdio optymalnie łączy wiedzę technologiczną i praktykę biznesową. Tworzy go pięciu doświadczonych inżynierów i projektantów: Rafał Michalski, Wiktor Nowak, Aleksander Pohl, Rafał Zaremba i Tomasz Gryszkiewicz. Za marketing Wisdio odpowiadają Marta Nytko i Scott Dzierzanowski z Chicago. Nad całością przedsięwzięcia czuwają dwaj przedsiębiorcy: Sebastian Zontek i Wojciech Woziwodzki. Projekty Wisdio przygotowywane są w dwóch wersjach językowych, zgodnie z założeniem globalizacji potrzeb i wiarą ich twórców w to, że prawdziwe innowacje i osiągnięcia technologiczne zyskają międzynarodowych użytkowników. Sebastian Zontek (CEO Wisdio): Organizacje codziennie poszukują właściwych osób: pracowników, partnerów, inwestorów. Obecne rozwiązania dają mało zadowalające rezultaty zalewając nas nieuporządkowanymi i niedopasowanymi do naszych potrzeb informacjami. Odkryliśmy potrzebę udostępniania narzędzi z jednej strony pozwalających zadbać o własną reputację w sieci, a z drugiej – wyszukiwać osoby wiarygodne, o dużym autorytecie w danej dziedzinie.

Wojciech Woziwodzki (Partner Carrywater Ventures i Carrywater Group S.A., angel inwestor w Wisdio): Wisdio zbudowało narzędzia analizujące język polski i język angielski przez co produkt firmy gotowy jest do ekspansji na rynek amerykański. Przygotowanie produktu na rynki zagraniczne na tak wczesnym etapie to nadal rzadkie podejście wśród firm startujących w Polsce, jednak tylko ambitne podejście bez kompleksów do rynku w USA może dać szanse firmie na globalny start z tego najbardziej rozwiniętego z rynków nowych technologii.

źródło: informacja prasowa

Komentarze (0)