Cloud Technologies S.A. – spółka działająca w segmencie nowych technologii – 4 czerwca br. uruchomiła silnik behawioralny. Narzędzie kierowane jest przede wszystkim do wydawców treści oraz sieci reklamowych. Dzięki badaniu zachowań Internautów pozwala lepiej targetować reklamy, w tym mailingi. Silnik behawioralny dostępny jest w modelu Cloud Computing. To pierwsza polska technologia tego typu dostępna na rynku.

Silnik behawioralny to innowacyjne narzędzie badające preferencje internautów. Zebrane dane umożliwiają dotarcie do użytkowników z odpowiednim, interesującym ich przekazem. Wdrożenie silnika behawioralnego sprowadza się do umieszczenia w witrynie internetowej kodu inicjującego (w technologii JavaScript) oraz wykorzystania specjalnie przygotowanego API (dla JavaScript i PHP), które umożliwia uzyskanie dostępu do informacji o profilach użytkowników w czasie rzeczywistym.

Narzędzie to wykorzystywane jest w targetowaniu behawioralnym, a jego zastosowanie wpływa na skuteczność dotarcia z przekazem. Kreacje reklamowe trafiające w zainteresowania użytkowników cechują się wyższym poziomem konwersji i są mniej irytujące dla Internautów.

- Silnik behawioralny to pierwsza polska tak zaawansowana technologia do targetowania reklam, w tym mailingów. Projekt zaczęliśmy realizować w IV kwartale 2011 roku, a całkowity koszt inwestycji wyniesie 0,8 mln zł. Zdecydowaliśmy się na uruchomienie tak dużego projektu, ponieważ widzimy jaki potencjał ma ten segment rynku. Poza tym, jako właściciel wiodącego systemu forów internetowych – phorum.pl – mamy dostęp do zasobów, które umożliwiły nam stworzenie skutecznego narzędzia. Analizy pokazują, że emisja reklam internetowych w precyzyjnych kanałach tematycznych umożliwia osiągnięcie stawek CPM nawet o 300% wyższych, niż w przypadku typowych kampanii reklamowych o charakterze zasięgowym. – mówi Piotr Prajsnar, Prezes Zarządu Cloud Technologies S.A.

Silnik behawioralny dostarcza szerokie spektrum informacji na temat witryny internetowej oraz odwiedzających ją użytkowników. Jedną z najważniejszych funkcji jest możliwość klasyfikowania treści oraz użytkowników do zdefiniowanych wcześniej grup tematycznych (np. finanse, inwestycje). Możliwe jest analizowanie najpopularniejszych w danej chwili tematów (np. leasing, kredyt) zarówno dla całej witryny internetowej, jak również zdefiniowanych grup lub indywidualnych użytkowników. Korzyści z zastosowania silnika behawioralnego są szczególnie wyraźne dla witryn internetowych, które uzyskują przychody z emisji reklam. Wymierne korzyści mogą uzyskać również podmioty, które działają w sektorze e-commerce lub szeroko rozumianych e-usług.

źródło: informacja prasowa

Komentarze (0)