Cloud Technologies S.A. – spółka działająca w segmencie nowych technologii – 4 czerwca br. uruchomiła silnik behawioralny. Narzędzie kierowane jest przede wszystkim do wydawców treści oraz sieci reklamowych. Dzięki badaniu zachowań Internautów pozwala lepiej targetować reklamy, w tym mailingi. Silnik behawioralny dostępny jest w modelu Cloud Computing. To pierwsza polska technologia tego typu dostępna na rynku.

Pełna treść artykułu dostępna dla naszych stałych czytelników

Dołącz do naszego newslettera lub podaj swój adres, jeśli już jesteś naszym subskrybentem

Partner technologiczny

Silnik behawioralny to innowacyjne narzędzie badające preferencje internautów. Zebrane dane umożliwiają dotarcie do użytkowników z odpowiednim, interesującym ich przekazem. Wdrożenie silnika behawioralnego sprowadza się do umieszczenia w witrynie internetowej kodu inicjującego (w technologii JavaScript) oraz wykorzystania specjalnie przygotowanego API (dla JavaScript i PHP), które umożliwia uzyskanie dostępu do informacji o profilach użytkowników w czasie rzeczywistym.

Narzędzie to wykorzystywane jest w targetowaniu behawioralnym, a jego zastosowanie wpływa na skuteczność dotarcia z przekazem. Kreacje reklamowe trafiające w zainteresowania użytkowników cechują się wyższym poziomem konwersji i są mniej irytujące dla Internautów.

- Silnik behawioralny to pierwsza polska tak zaawansowana technologia do targetowania reklam, w tym mailingów. Projekt zaczęliśmy realizować w IV kwartale 2011 roku, a całkowity koszt inwestycji wyniesie 0,8 mln zł. Zdecydowaliśmy się na uruchomienie tak dużego projektu, ponieważ widzimy jaki potencjał ma ten segment rynku. Poza tym, jako właściciel wiodącego systemu forów internetowych – phorum.pl – mamy dostęp do zasobów, które umożliwiły nam stworzenie skutecznego narzędzia. Analizy pokazują, że emisja reklam internetowych w precyzyjnych kanałach tematycznych umożliwia osiągnięcie stawek CPM nawet o 300% wyższych, niż w przypadku typowych kampanii reklamowych o charakterze zasięgowym. – mówi Piotr Prajsnar, Prezes Zarządu Cloud Technologies S.A.

Silnik behawioralny dostarcza szerokie spektrum informacji na temat witryny internetowej oraz odwiedzających ją użytkowników. Jedną z najważniejszych funkcji jest możliwość klasyfikowania treści oraz użytkowników do zdefiniowanych wcześniej grup tematycznych (np. finanse, inwestycje). Możliwe jest analizowanie najpopularniejszych w danej chwili tematów (np. leasing, kredyt) zarówno dla całej witryny internetowej, jak również zdefiniowanych grup lub indywidualnych użytkowników. Korzyści z zastosowania silnika behawioralnego są szczególnie wyraźne dla witryn internetowych, które uzyskują przychody z emisji reklam. Wymierne korzyści mogą uzyskać również podmioty, które działają w sektorze e-commerce lub szeroko rozumianych e-usług.

źródło: informacja prasowa

Komentarze (0)