Google Analytics jest najpotężniejszym, darmowym programem badawczym w sieci, który mimo globalnej i bezpłatnej dostępności, dostarcza nam wielkiej ilości, szczegółowych danych. Jest aplikacją, która w połączeniu z innymi produktami Google, takimi jak AdWords, AdSense, Google Plus czy Google Aps, nie ma sobie równych lecz jego obsługa wcale nie jest taka prosta. Mimo coraz przyjaźniejszego interfejsu oraz przepastnych zasobów szkoleniowych, nawet najwięksi eksperci na Avinash Kaushnik twierdzą, że nigdy do końca nie zgłębili całości wiedzy jaką może dostarczyć ta aplikacja. Zbieranie, pomiar i analiza danych, które dostarcza nie jest narzędziem dedykowanym do śledzenia mediów, jest stworzone dla pokazywania trendów i efektów działań na własnej stronie internetowej, zawsze w odniesieniu do pewnego kontekstu a inne źródła mogą się nawet znacznie różnić.

Najważniejszą konkluzją użytkowania uzyskiwanych informacji jest możliwość wysnuwania wniosków lecz ogromna większość, prawie 90% użytkowników nie dodaje niezbędnych celów strony internetowej. Pamiętajmy że kliknięcia i wywołania stron nie pokazują intencji a jedynie techniczną relację post, nie ma tutaj danych jakościowych. Do pełnego zrozumienia konsumenta najeży dodatkowo wykonać uzupełniające badania i zestawić je wspólnie w celu właściwego wnioskowania. Dowiemy się zatem co się stało lecz nie dlaczego tak się stało, pamiętajmy że widzimy jedynie strumień kliknięć.

Fakt darmowej usługi od Google powoduje też, że nie jesteśmy właścicielami danych czyli w przypadku firm o bardzo wysokich wymaganiach bezpieczeństwa, nie jest to właściwe narzędzie. Branża dla której jest ono wręcz stworzone to e-commerce. Marcin Siekierski oprócz powyższych zagadnień, porównuje w swoim wykładzie też inne badania jak Gemius Traffic – Megapanel czy Piwik, podając wszelkie linki do wymienianych zasobów. Głównym zadaniem kursu jest jednak nauczenie sprawnego posługiwania się dostępnymi opcjami i zdobycie wiedzy o ich znaczeniu i możliwościach porównawczych.

Szkolenie trwa dwa dni, a koszt jego uczestnictwa wynosi 244,77 zł (z VAT), porównywalne kursy są na poziomie od kilkuset złotych wzwyż. Jest to cena za dostęp i oznacza to, że nie sprawdzamy ile osób zasiądzie przed monitorem. Można więc zaprosić swoich znajomych i podzielić między sobą koszty. Po prelekcji przewidziana jest dyskusja, na której to można zadać na czacie pytania związane z tematem Google Analytics. Na wszystkie z nich odpowie nasz ekspert.

Wszelkie niezbędne informacje można znaleźć na stronie rejestracyjnej webinarium http://www.idg.pl/netevents/google_analytics_4. Szkolenie rozpoczyna się już 28 czerwca o godzinie 13. Czasu pozostało naprawdę niewiele, zarejestruj się już dziś.

Jeśli możesz oglądać to wideo bez przeszkód to oznacza, że będziesz mógł uczestniczyć w szkoleniu http://www.idg.pl/netevents/google_analytics_4/film.

źródło: informacja prasowa

Komentarze (0)