Internet, smartfony i sieci społecznościowe sprzyjają budowie innowacyjnych form współpracy firm i ich klientów. Dzięki nowym technologiom także opakowanie produktu, oprócz znanych dotąd funkcji informacyjnych, może otwierać markom handlowym i konsumentom drzwi do trwałej relacji w wirtualnej rzeczywistości.

Instytut Logistyki i Magazynowania-GS1 Polska wdrożył narzędzia, które rozwiązują istotny problem będący przeszkodą dla tej współpracy – jest nim brak poprawnej i jednoznacznej identyfikacji fizycznych produktów oraz powiązanych z nimi wirtualnych informacji.

Z czego wynika ten problem? Rozwój Internetu, e-Handlu oraz aplikacji mobilnych sprzyja tworzeniu ogromnychilości treści (opisów produktów, zdjęd, opinii itd.). Ilość nie służy jednak jakości i spójności informacji. W rezultacie konsumenci mogą np. otrzymać produkt niezgodny z zamówieniem złożonym wcześniej w sklepie internetowym lub, w gorszym przypadku, spożyć produkt, który zawiera niebezpieczne alergeny, o których wcześniej nieprzekazano rzetelnej informacji na stronie internetowej sklepu lub w aplikacji.

Ten problem został także zauważony przez Unię Europejską. W ubiegłym roku Parlament Europejski przyjął rozporządzenie dotyczące przekazywania konsumentom informacji na temat żywności. Wprowadza ono m.in. ważne obowiązki informacyjne w przypadku sprzedaży produktów żywnościowych na odległość. Planowane są także działania regulacyjne w innych branżach.

Wizją rozwiązań GS1 Polska jest skupienie całego wirtualnego środowiska informacji o produktach w jednym miejscu i w oparciu o globalne standardy identyfikacji. Równocześnie, na poziomie krajowym, budujemy ekosystem partnerów GS1 – producentów i dostawców rozwiązań zainteresowanych dostarczaniem konsumentom wartości w postaci poprawnej identyfikacji i wiarygodnej informacji o produktach.

Rozwiązania proponowane przez ILiM-GS1 to:

  • Aplikacja MOJE-GS1 - umożliwiająca firmom zarejestrowanym w GS1 Polska prowadzenie rejestru produktów oznaczonych kodami kreskowymi oraz wprowadzenie wiarygodnych informacji (m.in. opisów, zdjęć i nazw produktów);
  • Portal www.produktywsieci.pl - udostępniający dostawcom rozwiązań (m.in. sklepom internetowym, twórcom aplikacji) referencyjne dane produktowe pochodzące z wiarygodnych źródeł producentów i właścicieli marki handlowej;
  • Aplikacja MOBIT-GS1 – skaner kodów kreskowych dla użytkowników smartfonów z systemem Android, którego rolą jest demonstrowanie wartości wynikającej z poprawnej identyfikacji produktów w budowaniu relacji firm i ich klientów;

Jak można zacząć? Uczestnicy GS1 posiadający NIF (Numer Identyfikacyjny Firmy) mogą zarejestrować się w platformie EPOKA, wprowadzid dane do rejestru MOJE-GS1 i następnie, po opublikowaniu danych, zobaczyć jak ich produkty są prezentowane w Internecie (www.produktywsieci.pl) oraz aplikacjach mobilnych (MOBIT-GS1).

Dostawcom Rozwiązań proponujemy specjalną formę udziału w ekosystemie - przystąpienie do Systemu GS1 poprzez rejestrację pojedynczego numeru GLN i uzyskanie klucza umożliwiającego dostęp do danych produktowych opublikowanych za pośrednictwem MOJE-GS1.

Każdemu z Dostawców Rozwiązań, który zarejestruje się w ekosystemie, standardowo zaoferujemy promocję na stronie www.produktywsieci.pl poprzez umieszczenie jego logo i promocję poprzez opublikowanie rocznie 1-2 artykułów o działaniu aplikacji/serwisu i o tym jak wykorzystywane są tam standardy GS1.

Instytut Logistyki i Magazynowania jest otwarty na każdą formę współpracy z branżowymi partnerami danych, którzy są zainteresowani budową referencyjnej bazy produktów w Polsce z udziałem producentów i dystrybutorów będących uczestnikami systemu GS1. Podobne działania, w związku z wprowadzenie Rozporządzenia, prowadzi w tej chwili wiele organizacji GS1 w Europie.

Zapraszamy do udziału w EkosystemieGS1 i budowania strategii wiarygodnych informacji produktowych w e-commerce i mobile commerce.

źródło: informacja prasowa

Komentarze (0)