W piątek, 29 czerwca w AIP Business Link Warszawa odbyło się kolejne spotkanie z cyklu Business Mixer. Porozmawialiśmy o finansowaniu startupów, a do rywalizacji o tytuł Startupu Miesiąca stanęły 3 firmy: Beecar, Investio.pl i Ratomat. Przestrzeń uświetniła wystawa Macieja Wieczerzaka. Pomimo wysokiego poziomu prezentacji firm, Business Mixer pozostał nierozstrzygnięty.

Podczas ostatniego wydarzenia z cyklu Business Mixer spotkaliśmy się w AIP Business Link Warszawa, aby porozmawiać o możliwościach startupów w zakresie zdobywania kapitału na rozwój działalnosci. Wypowiedzieli się na ten temat zaproszeni eksperci. Gośćmi czerwcowego Business Mixera byli: Dariusz Lewandowski (przedsiębiorca i doradca zarządów spółek giełdowych, który zarządzał międzynarodowymi korporacjami wchodzącymi w skład Grupy TATA oraz Red Bull Polska i kraje bałtyckie), Wojciech Jankowski (ekspert ds. inwestycji kapitałowych Funduszu Innofound, właściciel Consulting, specjalizujący się w zarządzaniu strategicznym i finansowym, doświadczony w prowadzeniu i rozwijaniu nowych biznesów) oraz Mariusz Jarzębowski (doradca ds. Innowacji i Przedsiębiorczości w demosEUROPA, ekspert-generalista, który przed powrotem do Europy pracował w przemyśle nowych technologii w Dolinie Krzemowej, Austrii i Niemczech). Dynamiczna dyskusja, jaka wywiązała się pomiędzy ekspertami, doprowadziła do konkluzji stanowiącej cenną wskazówkę dla każdego startupu. Otóż, przy poszukiwaniu liczy się nie tylko innowacyjny pomysł i udany model biznesowy, ale również, a może nawet przede wszystkim, umiejętność prezentacji własnej wizji.

Eksperci poddali również analizie trzy młode firmy: Beecar, Investio.pl oraz Ratomat. Beecar to pierwsza w Polsce platforma car sharingowa, która odpowiada na problem nadpopulacji aut przy jednoczesnym niskim poziomie ich realnego wykorzystania. Investio.pl zostało pomyślane jako nowoczesna platforma społecznościowa dla inwestorów, która udostępnia interaktywne, innowacyjne narzędzia analizy rynków finansowych, opierając się na koncepcji crowdsourcingu. Misją firmy Ratomat jest natomiast udostępnienie wszystkim kredytobiorcom wygodnej platformy do obsługi kredytów walutowych: zakupu walut w bardzo atrakcyjnych cenach oraz automatycznej spłaty rat. Każdy z przedstawionych modeli biznesowych oferował coś innowacyjnego, co spodobało się jurorom.

Poziom prezentacji firm był na tyle wyrównany, że eksperci postanowili nie rozstrzygać rywalizacji. Po raz pierwszy żadna z młodych firm nie otrzymała tytułu Startupu Miesiąca. Jedna z nich ma szansę zawalczyć o niego podczas indywidualnych sesji z mentorami, na które zainteresowani już się umówili. Spotkaniu towarzyszyła wystawa prac autorstwa Macieja Wieczerzaka – młodego, obiecującego i wielokrotnie nagradzanego malarza.

Maciej Wieczerzak osobiście brał udział w wydarzeniu i, jak mówił, dobrze wpisał się swoją osobą w zamysł Business Mixera. Nie tylko pokoleniowo, bo taką wspólnotę odczuwał z jego uczestnikami. Także jego działalność artystyczna stanowi pewnego rodzaju manifest potrzeby przełamywania schematów, co wpisuje się w sposób myślenia i działania młodych przedsiębiorców. Co więcej, artysta określa swój styl jako miksowanie w drodze do uzyskania efektu synergii. To wieloznaczne stwierdzenie odnieść możemy zarówno do sztuki, ale także do innowacyjnej przedsiębiorczości, którą cykl Business Mixer wspiera i eksponuje.

Business Mixer poprowadził Marcin Cichoński, szef działu on-line magazynu Bloomberg Businessweek Polska, zaś dzięki uprzejmowści BBWP transmisję na żywo można było śledzić na portalu BusinessToday.pl.

Partnerami piątkowego Business Mixera byli: Johnnie Walker, sushi Ryżowe Pole, SPA Zielona Pomarańcza, Wealth Solutions, Innofound, Kancelaria Finansowa Lewandowski, Pyffel i Partnerzy.

źródło: informacja prasowa

Komentarze (0)