Kim są osoby szukające gier na Facebooku? Dla jakich nagród są gotowi wziąć udział w konkursach? Pogryw.pl przygotował ciekawą analizę, która odpowiada na powyższe pytania bazując na ostatnich doświadczeniach serwisu.

Gracze to… kobiety!

Wbrew stereotypom, coraz więcej wyników badań dowodzi, że to kobiety częściej od mężczyzn angażują się w internetowe konkursy. Według ostatniego badania firmy Alawar Entertainment, już ponad 80% użytkowników gier casual na świecie stanowią kobiety. Gry casualowe to inaczej gry rekreacyjne, przy których użytkownik nie musi z reguły intensywnie myśleć, a zasady są proste.

Jak wynika z ostatnich badań IIBR przeprowadzonych osobno na grupie mężczyzn i osobno na grupie kobiet – mężczyźni z przebadanej grupy częściej korzystają z konsol (33%) niż kobiety (22%), panie natomiast preferują gry na telefonach komórkowych/smartfonach (kobiety 60%, mężczyźni – 44%) oraz właśnie na serwisach społecznościowych (odpowiednio kobiety - 28% i mężczyźni - 15%). Badanie zostało przeprowadzone na próbie 1000 osób.

Na fanpage’u Pogryw.pl to kobiety stanowiły aż 62% wszystkich uczestników konkursu. Co ciekawe, najliczniejszą grupę - bo aż 24% - stanowiły kobiety wcale nie najmłodsze, bo w wieku 25-34 lata. Może to wskazywać na grupę kobiet dysponujących większym marginesem wolnego czasu, które lubią oderwać się na chwilę od codziennych obowiązków domowych i opieki nad dziećmi.

Nagrody gry warte

Twórcy konkursu na fanpage’u Pogryw.pl poczynili szereg ciekawych obserwacji dotyczących preferowanych przez użytkowników Facebooka nagród w czasie trwania własnego konkursu. Mogą one stanowić wskazówkę dla innych organizatorów konkursów na portalach społecznościowych.

Otóż bardzo ciężko jest namówić użytkowników Faceboka na zaangażowanie się w konkurs, gdy nagrodami są np.: audiobooki, muzyka w postaci płyt CD czy filmy na DVD. Największą popularnością cieszy się za to dość szeroka kategoria gadżetów, w której mieszczą się takie przedmioty jak: kocie temperówki, odmiana Jengi o nazwie „Imprezowa wieża”, paski do spodni z wbudowanym otwieraczami, koperty na laptopy czy uwięzione w łańcuchu butelki z winem. Takie właśnie mniej lub bardziej kreatywne nagrody sprawdziły się w przypadku konkursu organizowanego przez Pogryw.pl. Wśród wszystkich nagród gra „Imprezowa wieża” – odmiana popularnej gry Jenga - cieszyła się największym powodzeniem.

Serwis Pogryw.pl zorganizował konkurs przy okazji utworzenia swojego fanpage’a i startu strony internetowej. Aby wziąć udział w konkursie, należało polubić profil Pogryw.pl na Facebooku i wybrać kategorię nagród, które chciało się wygrać. Było ich 7: książki, muzyka na CD, audiobooki, filmy, gry, srebrna biżuteria i przeróżne gadżety. W każdej kategorii użytkownik miał do wyboru kilkanaście nagród.

W czasie trwania konkursu fanpage Pogryw.pl polubiło 14,869 osób. Liczba „osób, które mówiły o tym” wyniosła w szczytowym momencie aż 5,529 osób.

Pełna infografika przygotowana przez agencję interaktywną Jamel Interactive znajduje się pod tym adresem.

Zapraszamy do zapoznania się załączoną infografiką, przygotowaną przez agencję interaktywną Jamel Interactive.

Komentarze (0)