Fanpage Allegro w branży e-commerce wciąż jest liderem. Jest też piątym z największych profili polskiego Facebooka i może w najbliższym czasie zawalczyć o bycie piątym polskim milionowym fanpage’em. Choć w ostatnich miesiącach wzrost profilu Allegro zwalnia, nadal na tle branży wypada bardzo dobrze - przyłącza się do niego zdecydowanie więcej fanów niż do konkurencji, którą niezmiennie dzieli od Allegro wielki dystans.

Pełna treść artykułu dostępna dla naszych stałych czytelników

Dołącz do naszego newslettera lub podaj swój adres, jeśli już jesteś naszym subskrybentem

Partner technologiczny

Drugie miejsce w rankingu liczby fanów zajmuje fanpage jachcenawakacje.pl, jednak lipiec nie przyniósł na ten profil wielu fanów. Lepiej radzi sobie Butyk.pl, który goni konkurenta – również z gorszymi wynikami niż w poprzednich miesiącach, ale utrzymując wzrost na poziomie kilku procent. Na tle konkurencji zdecydowanie wyróżnia się Empik.com – zdobył 12 tys. fanów, przebijając tym samym wielkością profil Paczkomaty InPost i awansował na czwarte miejsce. Duże wzrosty w lipcu zaliczyły też strony zlotewyprzedaże.pl (9,5 tys. i awans na 6. miejsce rankingu) i www.UrbanCity.pl (12,7 tys. nowych fanów i 8 miejsce rankingu).

W pozostałych rankingach na pierwszych pięciu miejscach pojawiają się te same, mocno wyprzedzające konkurencję strony. Allegro i UrbanCity tym razem zaangażował więcej fanów niż buty, ale niezmiennie angażujące Butyk.pl, www.StyloweButki.pl i www.deezee.pl zajmują pozostałe miejsca w pierwszej piątce. W innej kolejności stronty z tej piątki biją rekordy interaktywności – tu UrbanCity zajmuje miejsce pierwsze, Allegro natomiast wypada najsłabiej z wymienionych. W rankingu „osób, które o tym mówią“ pierwsze miejsca zajmują Butyk.pl i Allegro.

Zakupy grupowe

Kategoria zakupów grupowych jest bardzo stabilna, od wielu miesięcy profile nie odnotowują gwałtownych wzrostów. W lipcu największy wzrost należy do Citeamu, największego profilu w kategorii. Stronie udało się zdobyć 7,8 tys. fanów – ta duża liczba oznacza dla Citeamu wzrost o 5%. Procentowy wzrost na tym poziomie to także duże osiągnięcie w kategorii, gdzie z 15 największych stron tylko 5 powiększyło się przez ostatni miesiąc przynajmniej o 1%, a 5 się wręcz zmniejszyło - m.in. Okazik, drugi największy fanpage zakupów grupowych, który stracił w lipcu aż 347 fanów. 5-procentowe wzrosty udało się osiągnąć też dwóm mniejszym fanpage’om – MyDeal.pl i Citeam Podróże. Pomimo stostunkowo dużego wzrostu pogorszyły się statystyki dotychczas najlepszego i w pozostałych rankingach Citeamu. W rankingach liczby zaangażowanych fanów i osób mówiących o stronie spadł na drugie miejsce oddając pierwsze profilowi Grupera. Tak jak w poprzednich rankingach na miejscu trzecim tych rankingów znalazł się Groupon Polska. W interaktywności Citeam ustąpił pierwszeństwa Gruperowi i Grouponowi, sam spadając na trzecie miejsce.

Pełny raport można pobrać z tego linku

źródło: informacja prasowa

Komentarze (0)