Fanpage Allegro w branży e-commerce wciąż jest liderem. Jest też piątym z największych profili polskiego Facebooka i może w najbliższym czasie zawalczyć o bycie piątym polskim milionowym fanpage’em. Choć w ostatnich miesiącach wzrost profilu Allegro zwalnia, nadal na tle branży wypada bardzo dobrze - przyłącza się do niego zdecydowanie więcej fanów niż do konkurencji, którą niezmiennie dzieli od Allegro wielki dystans.

Drugie miejsce w rankingu liczby fanów zajmuje fanpage jachcenawakacje.pl, jednak lipiec nie przyniósł na ten profil wielu fanów. Lepiej radzi sobie Butyk.pl, który goni konkurenta – również z gorszymi wynikami niż w poprzednich miesiącach, ale utrzymując wzrost na poziomie kilku procent. Na tle konkurencji zdecydowanie wyróżnia się Empik.com – zdobył 12 tys. fanów, przebijając tym samym wielkością profil Paczkomaty InPost i awansował na czwarte miejsce. Duże wzrosty w lipcu zaliczyły też strony zlotewyprzedaże.pl (9,5 tys. i awans na 6. miejsce rankingu) i www.UrbanCity.pl (12,7 tys. nowych fanów i 8 miejsce rankingu).

W pozostałych rankingach na pierwszych pięciu miejscach pojawiają się te same, mocno wyprzedzające konkurencję strony. Allegro i UrbanCity tym razem zaangażował więcej fanów niż buty, ale niezmiennie angażujące Butyk.pl, www.StyloweButki.pl i www.deezee.pl zajmują pozostałe miejsca w pierwszej piątce. W innej kolejności stronty z tej piątki biją rekordy interaktywności – tu UrbanCity zajmuje miejsce pierwsze, Allegro natomiast wypada najsłabiej z wymienionych. W rankingu „osób, które o tym mówią“ pierwsze miejsca zajmują Butyk.pl i Allegro.

Zakupy grupowe

Kategoria zakupów grupowych jest bardzo stabilna, od wielu miesięcy profile nie odnotowują gwałtownych wzrostów. W lipcu największy wzrost należy do Citeamu, największego profilu w kategorii. Stronie udało się zdobyć 7,8 tys. fanów – ta duża liczba oznacza dla Citeamu wzrost o 5%. Procentowy wzrost na tym poziomie to także duże osiągnięcie w kategorii, gdzie z 15 największych stron tylko 5 powiększyło się przez ostatni miesiąc przynajmniej o 1%, a 5 się wręcz zmniejszyło - m.in. Okazik, drugi największy fanpage zakupów grupowych, który stracił w lipcu aż 347 fanów. 5-procentowe wzrosty udało się osiągnąć też dwóm mniejszym fanpage’om – MyDeal.pl i Citeam Podróże. Pomimo stostunkowo dużego wzrostu pogorszyły się statystyki dotychczas najlepszego i w pozostałych rankingach Citeamu. W rankingach liczby zaangażowanych fanów i osób mówiących o stronie spadł na drugie miejsce oddając pierwsze profilowi Grupera. Tak jak w poprzednich rankingach na miejscu trzecim tych rankingów znalazł się Groupon Polska. W interaktywności Citeam ustąpił pierwszeństwa Gruperowi i Grouponowi, sam spadając na trzecie miejsce.

Pełny raport można pobrać z tego linku

źródło: informacja prasowa

Komentarze (0)