Przez cały tydzień, od 2 do 7 września, w Szczecinie pracowały zespoły z całej Polski uczestniczące w finałowej rywalizacji konkursu na najlepszy startup internetowy. Organizatorami wydarzenia są Red Sky, Polska Fundacja Przedsiębiorczości oraz Miasto Szczecin, a partnerem imprezy, udzielającym też gościny uczestnikom, jest Technopark Pomerania.

Pełna treść artykułu dostępna dla naszych stałych czytelników

Dołącz do naszego newslettera lub podaj swój adres, jeśli już jesteś naszym subskrybentem

Partner technologiczny

Tegoroczna, trzecia już edycja, ściągnęła do Szczecina siedem zespołów projektowych z całej Polski, rozwijających swoje pomysły na światowy biznes internetowy. W finale znalazły się różnorodne ciekawe projekty, którymi młodzi ludzie chcą podbić globalny rynek. Wśród nich znajdujemy takie koncepcje, jak: „Educadvisor” – platforma do tworzenia kursów on-line; „Hylostet” – serwis medyczny z funkcją internetowego „diagnozera”, czyli samodzielna diagnoza przez internet. Uczestnicy rozwijają także pomysły związane w wykorzystaniem popularnych mediów społecznościowych, są to np. „Smarten” – aplikacja do tworzenia powiązań osób o podobnych preferencjach na podstawie danych zebranych z sieci czy też „Po Nosie” – portal łączący funkcjonalność zakupów grupowych i internetowego informatora rabatowego, albo też „Tagberry” – system zdalnego rozpoznawania klientów oraz produktów wraz z analizą zachowań konsumenckich. Zespół młodych przedsiębiorców z Krakowa przywiózł natomiast pomysł na „Nearbox” – mobilne oprogramowanie do komunikacji powiązanej z informacjami geolokalizacyjnymi. „Solpeo” z kolei pracuje nad platformą dla programistów gier, która wykorzystuje technologię html5 do budowania gier na przeglądarki internetowe.

W piątek, 7 września w siedzibie Polskiej Fundacji Przedsiębiorczości odbywają się końcowe prezentacje zespołów. Wyniki rywalizacji o inwestycję w wysokości 200 tys. euro w ramach Funduszu Kapitału Zalążkowego Pomeranus Seed oraz w postaci globalnej kampanii reklamowej, prowadzonej przez Spółkę Red Sky, zostaną ogłoszone przez organizatorów w kolejnym tygodniu. Wybrane projekty mogą liczyć na inwestycję prywatnych inwestorów Sieci Aniołów Biznesu Amber.

Uczestnicy Global Startup Challenge (GSC), obok rywalizacji o nagrodę, otrzymali też wsparcie merytoryczne, biznesowe, a także wartościowe kontakty biznesowe w ramach mniej i bardziej formalnych spotkań. Jednym z mentorów, który spotykał się z uczestnikami był np. Krystian Stypuła – założyciel portalu home.pl.

źródło: informacja prasowa

Komentarze (0)