Przez cały tydzień, od 2 do 7 września, w Szczecinie pracowały zespoły z całej Polski uczestniczące w finałowej rywalizacji konkursu na najlepszy startup internetowy. Organizatorami wydarzenia są Red Sky, Polska Fundacja Przedsiębiorczości oraz Miasto Szczecin, a partnerem imprezy, udzielającym też gościny uczestnikom, jest Technopark Pomerania.

Tegoroczna, trzecia już edycja, ściągnęła do Szczecina siedem zespołów projektowych z całej Polski, rozwijających swoje pomysły na światowy biznes internetowy. W finale znalazły się różnorodne ciekawe projekty, którymi młodzi ludzie chcą podbić globalny rynek. Wśród nich znajdujemy takie koncepcje, jak: „Educadvisor” – platforma do tworzenia kursów on-line; „Hylostet” – serwis medyczny z funkcją internetowego „diagnozera”, czyli samodzielna diagnoza przez internet. Uczestnicy rozwijają także pomysły związane w wykorzystaniem popularnych mediów społecznościowych, są to np. „Smarten” – aplikacja do tworzenia powiązań osób o podobnych preferencjach na podstawie danych zebranych z sieci czy też „Po Nosie” – portal łączący funkcjonalność zakupów grupowych i internetowego informatora rabatowego, albo też „Tagberry” – system zdalnego rozpoznawania klientów oraz produktów wraz z analizą zachowań konsumenckich. Zespół młodych przedsiębiorców z Krakowa przywiózł natomiast pomysł na „Nearbox” – mobilne oprogramowanie do komunikacji powiązanej z informacjami geolokalizacyjnymi. „Solpeo” z kolei pracuje nad platformą dla programistów gier, która wykorzystuje technologię html5 do budowania gier na przeglądarki internetowe.

W piątek, 7 września w siedzibie Polskiej Fundacji Przedsiębiorczości odbywają się końcowe prezentacje zespołów. Wyniki rywalizacji o inwestycję w wysokości 200 tys. euro w ramach Funduszu Kapitału Zalążkowego Pomeranus Seed oraz w postaci globalnej kampanii reklamowej, prowadzonej przez Spółkę Red Sky, zostaną ogłoszone przez organizatorów w kolejnym tygodniu. Wybrane projekty mogą liczyć na inwestycję prywatnych inwestorów Sieci Aniołów Biznesu Amber.

Uczestnicy Global Startup Challenge (GSC), obok rywalizacji o nagrodę, otrzymali też wsparcie merytoryczne, biznesowe, a także wartościowe kontakty biznesowe w ramach mniej i bardziej formalnych spotkań. Jednym z mentorów, który spotykał się z uczestnikami był np. Krystian Stypuła – założyciel portalu home.pl.

źródło: informacja prasowa

Komentarze (0)