10% polskich przedsiębiorstw zatrudnia pracowników w systemie pracy zdalnej, a co dziesiąty przedsiębiorca planuje w najbliższym czasie umożliwienie pracownikom takiej formy pracy - wynika z raportu przygotowanego przez Fundację Obserwatorium Zarządzania na zlecenie ClickMeeting, dostawcy rozwiązania do spotkań i konferencji online.

Pełna treść artykułu dostępna dla naszych stałych czytelników

Dołącz do naszego newslettera lub podaj swój adres, jeśli już jesteś naszym subskrybentem

Partner technologiczny

Fundacja Obserwatorium Zarządzania na zlecenie ClickMeeting, dostawcy rozwiązania do spotkań i konferencji online, zbadała popularność i nastawienie do pracy zdalnej wśród osób zarządzających małymi i średnimi przedsiębiorstwami.

Z badania wynika, że w ciągu minionych 6 miesięcy 10% przedsiębiorstw zatrudniało pracowników w systemie pracy zdalnej. Z czego 4% zatrudniały osoby pracujące zdalnie tylko częściowo. Z kolei, co dziesiąty przedsiębiorca w grupie osób, które do tej pory nie zatrudniały pracowników w systemie pracy zdalnej, planuje w niedługim czasie umożliwić swoim pracownikom taką formę zatrudnienia.

Niemal 40% respondentów rozumie pracę zdalną jako wykonywanie obowiązków poza siedzibą firmy. Niemal połowa mniej (22%) uważa, że jest to praca z wykorzystaniem narzędzi komunikacji typu Internet czy telefon. Tylko 7% badanych nie rozumie pojęcia pracy zdalnej. Według nich jest to model pracy polegający na wykonaniu konkretnego zadania lub zlecenia.

Zdaniem przedsiębiorców zatrudniających pracowników w systemie pracy zdalnej, największymi atutami tej formy zatrudnienia są możliwość współpracy ze specjalistą z innego miasta niż siedziba firmy (73%), ograniczenie powierzchni biurowej (54%) oraz oszczędności na kosztach stanowiska pracy (43%).

Natomiast, wśród głównych przeszkód w zdalnym zatrudnianiu pracowników najczęściej wymieniane są problemy z jego udziałem w spotkaniach, naradach czy procesach decyzyjnych firmy (38%), charakter pracy, który może wiązać się z koniecznością obecności pracownika w biurze (36%) oraz brak możliwości kontroli pracownika (30%).

Do kontaktu z osobami pracującymi zdalnie, przedsiębiorcy najczęściej wykorzystują telefon komórkowy (97%), pocztę email (93%), a także telefon stacjonarny (55%).

Według przedsiębiorców praca zdalna powinna być udostępniana przede wszystkim młodym matkom oraz kobietom w ciąży. Uprzywilejowane pod tym względem powinny być również grupy pracowników, którym zakres pracy umożliwia pracę zdalną lub dojeżdżającym z daleka.

Co czwarty przedsiębiorca uważa również, że jego pracownicy chcieliby pracować w systemie pracy zdalnej. Tego zdania jest aż 69% respondentów, którzy zatrudniali już pracowników pracujących zdalnie.

- Mimo, że praca zdalna nie jest jeszcze popularnym systemem zatrudniania pracowników w Polsce, to na podstawie raportu możemy wnioskować, że w najbliższym czasie może to ulec zmianie. Przedsiębiorcy mają coraz większą wiedzę na temat zdalnego zatrudniania. Wiedzą także, że ich pracownicy chcieliby pracować z domu, co może przynieść firmie dodatkowe oszczędności. Przekonywać ich do wdrażania tej formy zatrudnienia może również szybki rozwój narzędzi ułatwiających komunikację z pracownikiem – komentuje wyniki raportu Piotr Krupa, Koordynator ds. PR w ClickMeeting.

Badanie zostało zrealizowane metodą CATI w okresie 19-27 lipca 2012r. na grupie 600 osób.

Tutaj znajdziecie infografikę na temat popularności pracy zdalnej wśród polskich przedsiębiorców.

źródło: informacja prasowa

Komentarze (0)