Kilka dni temu portal Pedałuj.pl obchodził swoje 3 urodziny. Z tej okazji twórcy zdecydowali się na krótkie podsumowanie dotychczasowej działalności startupu. Ponad 9 tysiecy użytkowników i kilkanaście tysięcy odwiedzin dziennie motywują do dalszego rozwoju projektu.

Pełna treść artykułu dostępna dla naszych stałych czytelników

Dołącz do naszego newslettera lub podaj swój adres, jeśli już jesteś naszym subskrybentem

Partner technologiczny

Portal Pedaluj.pl powstał z myślą o miłośnikach dwóch kółek, których jak się okazało, w Polsce nie brakuje. Kontrowersyjna nazwa od samego początku wzbudzała różnorakie skojarzenia internautów. Jedni gratulowali odwagi i poczucia humoru, inni podchodzili do tego sceptycznie, zastanawiając się nad przeznaczeniem portalu. W każdym razie nazwa “pedałuj.pl” nie pozostała dla nikogo obojętna, co dla twórców portalu było zamierzonym celem.

Motorem do powstania serwisu było docenienie pomysłu w konkursie “Innowacyjny pomysł” oganizowanym przez Centrum Innowacji Akcelerator Technologii Fundacji UŁ w 2008 roku, a serwis wystartował w 2009 roku. W 2010 Pedaluj.pl zawitało na Facebooku, a rok później uruchomiony został blog z poradami rowerowymi. W tym czasie zorganizowane zostały również dwa, cieszące się dużą popularnością konkursy: „Przejedź z nami całą Polskę” oraz „Rower w obiektywie”.

W 9-ciotysięcznej społeczności Pedaluj.pl dominują mężczyźni, stanowiąc 64% wszystkich użytkowników (czyżby panie były większymi fankami pojazdów czterokołowych? ;-)). Obecnie Pedałuj.pl dysponuje bazą 2.014 tras, których łączna długość wynosi 96.118 km (2,5-krotność obwodu całej kuli ziemskiej!). Większość (61%) to trasy terenowe, 26% stanowią trasy szosowe, natomiast 13% górskie. W przeciągu trzech lat w serwisie dodano blisko 7 tysięcy zdjęć oraz ponad 2,6 tysiąca opinii. W obecnym sezonie serwis przekroczył liczbę 10 tysięcy dziennych odwiedzin, a z okazji trzecich urodzin zaprezentowana została nowa szata graficzna.

- Gdy startowaliśmy w 2009 roku, niewielu komentatorów rynku startupowego dawało szanse na powodzenie naszego projektu. Jednak stale rosnąca, aktywna społeczność portalu oraz bijąca rekordy z sezonu na sezon liczba odwiedzin, tylko motywuje nas do dalszego rozwoju - komentuje Mateusz Goliat, współtwórca portalu.

W ostatnich miesiącach pojawiły się nowości w zakresie funkcjonalności. Na mapach, obok tras rowerowych, prezentowane są atrakcje turystyczne oraz obiekty noclegowe, które stanowią istotny element turystyki rowerowej. Portal przygotował również ciekawą ofertę dla sklepów i warsztatów rowerowych - oznaczenie na trasach to idealnie spersonalizowana reklama, która stanowi też cenną informacje dla użytkowników serwisu.

Twórcy Pedaluj.pl zapowiadają wdrożenie kolejnych nowości - wśród nich, najbardziej oczekiwana przez użytkowników - przygotowanie lokalizatora tras dla urządzeń mobilnych.

Działalność Pedałuj.pl opisuje ta infografika: http://pedaluj.pl/3lata-infografika.jpg

źródło: informacja prasowa

Komentarze (0)