Serwis Ceneo.pl, najpopularniejsza porównywarka cen w Polsce, poszerza swoją gamę aplikacji na urządzenia mobilne. Jako pierwszy w branży przygotował specjalną aplikację pozwalającą na dostęp do wszystkich produktów prezentowanych w serwisie Ceneo.pl użytkownikom iPada, popularnego tabletu marki Apple.

Do tej pory na rynku e-commerce tworzono aplikacje głównie na smartfony. Użytkownicy korzystający z iPadów mogli instalować na swoim sprzęcie aplikacje na iPhone’y, które tylko częściowo dostosowują się do wielkości ekranu urządzenia poprzez „rozciąganie” widoku, co oznaczało utratę jakości obrazu. Biorąc pod uwagę fakt, że tablety i smartfony zdecydowanie różnią się między sobą pod względem funkcjonalności, konieczne stało się przygotowanie dedykowanej wersji dla właścicieli iPadów. – Poza znaczącą różnicą w wielkości ekranów urządzeń warto wspomnieć o różnicy w prędkości ładowania się aplikacji oraz ich obsługi. W tej kwestii – iPad jest zdecydowanym faworytem, dzięki czemu użytkownik ma dużo szybszy dostęp do informacji o produktach i ofertach e-sklepów oraz znacznie łatwiejszą nawigację po aplikacji - wyjaśnia Agnieszka Pająk z biura prasowego Ceneo.pl. iPad, dzięki swojemu rewelacyjnemu ekranowi dotykowemu o rozmiarze 9.7", pozwala w czytelny i atrakcyjny sposób prezentować produkty, co jest zdecydowanie trudniejsze na małym ekranie telefonu. Równoznaczne może to być z dużo wygodniejszymi zakupami w sieci.

Co wyróżnia aplikację Ceneo.pl na iPada?

Nowa aplikacja Ceneo.pl została tak przygotowana, aby zaraz po jej zainstalowaniu na tablecie, móc szybko sprawdzać ceny produktów, przeglądać oferty sklepowe, galerie zdjęć oraz czytać opinie o produktach wystawione przez internautów. Jak to ma miejsce w pozostałych aplikacjach mobilnych Ceneo.pl, kupujący może wyszukiwać produkty, skanując ich kody kreskowe. Aplikacja pozwala przeglądać katalog produktów serwisu Ceneo.pl z użyciem filtrów w kategoriach. Dzięki niej możliwe jest również poznanie najpopularniejszych produktów na Ceneo.pl, jak również czytanie dokładnych specyfikacji i opisów poszukiwanych przedmiotów.

Aplikacja została zaprojektowana w taki sposób, aby można było zapamiętywać wybrane produkty w schowku, jak również sama zapisuje historię oglądanych towarów. Daje równocześnie internautom szybki dostęp do tysięcy ofert sklepów internetowych i możliwość zlokalizowania ich siedzib.

Rosnąca popularność tabletów

W samym USA szacuje się, że do 2014 roku liczba osób, które będą korzystać z tabletów, wzrośnie do prawie 90 milionów. Ich przeważająca większość zdecyduje się kupić właśnie iPada. Szacuje się, że działa obecnie ok. 120 tys. iPadów w naszym kraju. – Mając na względzie rosnącą popularność iPadów w Polsce, firma zdecydowała się wyjść naprzeciw potrzebom coraz większej liczby ich użytkowników – dodaje A.Pająk. Wprowadzenie na rynek nowej aplikacji mobilnej na iPada, jest ważnym elementem strategii rozwoju usług mobilnych Ceneo.pl. Wcześniej w kwietniu tego roku firma uruchomiła cieszącą się dużym zainteresowaniem aplikację mobilną na smartfony z systemem operacyjnym Samsung BADA, a jeszcze w 2011 podobną bezpłatną aplikację dla użytkowników telefonów z systemem operacyjnym Android i Symbian. Z danych Ceneo.pl wynika, że przygotowane przez firmę aplikacje mobilne na smartfony pobrało już ponad 250 000 użytkowników. Dotykowy interface sprawia, że zakupy są bardziej osobiste niż w przypadku transakcji dokonywanych z użyciem tradycyjnego komputera. Co więcej, tablety można używać w bardziej komfortowy sposób, można z nich korzystać nie tylko w domu, ale też w trakcie podróży czy choćby podczas oczekiwania na spotkanie. Aplikacja na iPada to krok firmy Ceneo.pl w kierunku wspierania tzw. tablet commerce.

Serwis Ceneo.pl odwiedza miesięcznie ponad 4 mln unikalnych użytkowników, generując ponad 70 mln odsłon. Obecnie Ceneo ma w swojej ofercie ponad 12 mln ofert z niemalże 5 tyś. sklepów internetowych.

Aplikację na iPada Ceneo.pl można pobrać tutaj, klikając w poniższy link: http://itunes.apple.com/us/app/ceneo.pl/id557557134?l=pl&ls=1&mt=8

źródło: informacja prasowa

Komentarze (0)