Facebook otwierając swoją siedzibę w Polsce dodał Warszawę do listy 12 miast, w których organizowane jest wydarzenie o światowej skali, Facebook World Hack 2012. Podczas tego jednodniowego wydarzenia Facebook zaprosił developerów z całego świata do uczestnictwa w konkursie, który ma na celu wyłonienie najlepszych programistów wykorzystujących pełny potencjał jaki oddaje platforma i sieć Facebook.com.


Warszawska edycja eventu World Hack odbyła się 28 września 2012 r. w Art Basen, gdzie spotkało się 150 developerów aby zmierzyć się ze sobą konkurując inwencją, pomysłem a przede wszystkim skutecznym wykorzystaniem sieci Facebook do zaangażowania użytkowników społeczności oraz kompleksowego zaimplementowania technologii Facebook w projektach tworzonych w czasie 6 godzin maratonu programistycznego.

Megafoni.pl, krakowska firma oferująca skuteczne narzędzia promocyjne na Facebooka wygrała główną nagrodę oraz nagrodę dla najbardziej interesującego wykorzystania technologii Open Graph w swoim projekcie pod tytułem “Flower Power”.

Projekt “Flower Power” stworzony w ciągu 6 godzin zintegrował świat cyfrowy z realnym, wykorzystując czujniki wilgotności gleby i technologię pozwalającą roślinom na komunikację z właścicielami i społecznością Facebooka. W doniczkach roślin umieszczone zostały czujniki, które analizując stan wilgotności gleby informowały właściciela za pomocą API notyfikacji gdy zaistniała potrzeba ich podlania. Dodatkowo w momencie podlewania kwiatka publikowana była akcja Open Graph na Facebooku.

- Bardzo cieszymy się, że mogliśmy uczestniczyć i wygrać konkurs organizowany przez Facebook w Warszawie. W Megafoni.pl, codziennie skupiamy się na wdrażaniu nowych innowacji aby osiągnąć nasze cele projektowe. Nasza wygrana potwierdza że idea, którą przedstawiliśmy, może zmienić sposób w jaki ludzie dzielą się swoimi czynnościami na Facebooku. - powiedział Dominik Dryja, CEO Megafoni.pl.

Flower Power w zabawny sposób nadawał tożsamość kwiatom, które czasem zostają zapomniane przez właścicieli. Gdy kwiatek nie był wystarczająco podlany, w jego imieniu została umieszczona wiadomość na stronie projektu z zabawną treścią zachęcając właściciela do jego podlania. Z drugiej strony, gdy właściciel podlał kwiatka na Facebooku publikowana była akcja, motywując jego i znajomych do dalszej opieki nad rośliną.

źródło: informacja prasowa

Komentarze (0)