Google aktywuje codziennie ok. 1,3 mln urządzeń z systemem Android, w 2012 r. w Stanach Zjednoczonych po raz pierwszy sprzedano także więcej smartphonów niż komputerów – stwierdził Don Dodge, Developers Advocate w Google podczas panelu poświęconego technologiom mobilnym, który odbył się drugiego dnia konferencji e-nnovation. Jego zdaniem to dowód na to, że 2012. jest rokiem technologii mobilnych, a pytanie czy ktoś jest online jest już nieaktualne. Wielu ludzi jest w sieci przez cały czas, dlatego teraz należy pytać, czy ktoś jest już na nogach, czy nadal śpi?

Pełna treść artykułu dostępna dla naszych stałych czytelników

Dołącz do naszego newslettera lub podaj swój adres, jeśli już jesteś naszym subskrybentem

Partner technologiczny

Panel mobile był jednym z sześciu, które odbyły się w ramach konferencji branży e-commerce organizowanej w Poznaniu przez Grupę Allegro. Wziął w nim udział również Peter Vesco z Deutsche Telecom AG, który wskazał że na drodze ku wizji zaprezentowanej przez Dona stoją problemy związane z infrastrukturą. Jednym z najnowszych trendów jest wprowadzanie technologii NFC [Near Field Communications], która pozwala używać telefonu również jako środka do dokonywania płatności w punktach sprzedaży. Jego zdaniem potrzeba jednak ok. 2 lat by konsumenci nabyli technologię pozwalającą użyć telefonu w charakterze portfela oraz aż 4-5 lat by do tej zmiany przystosowali się przedsiębiorcy, którzy będą musieli nabyć urządzenia przystosowane do obsługi takich płatności. Dodatkowo Don Dodge wskazywał olbrzymi potencjał rozwoju usług internetowych spowodowany tym, że w wielu krajach telewizja przechodzi na nadawanie cyfrowe zwalniając częstotliwości umożliwiające szybki, niezakłócony transfer olbrzymich ilości danych.

Podczas panelu o social media Serhad Bolukcu, Manager na Środkową i Wschodnią Europę w Facebook Global Marketing Solutions stwierdził, że social media są doskonałą platformą dla e-commerce. Jego zdaniem model, w którym reklamy służą po prostu do przekierowania ruchu na sklep jest już przestarzały. Obecnie sukces komercyjny na Facebooku osiąga ta marka, która potrafi wzbudzić dyskusję dotyczącą branży i samego produktu. Konieczne jest zbudowanie zaangażowanej społeczności, ale ważne by to zaangażowanie dotyczyło produktu lub usługi, a nie było kolejnym przykładem bezsensownej aktywności po opublikowaniu zdjęć „słodkich kotków”, które często wzbudzają emocje tak wielu użytkowników serwisu. Serhad potwierdził również wnioski wielu panelistów z pierwszego dnia konferencji, którzy wskazali że w e-commerce konieczne jest wdrażanie narzędzi umożliwiających dostosowanie prezentowanej oferty do potrzeb konkretnego użytkownika. Jako przykład takiej personalizacji podał usługę Facebook Gifts, która jest obecnie testowana w Stanach. Polega ona na tym, że system sugeruje użytkownikom opcje zakupu np. prezentu urodzinowego dla znajomego. Sugestie oparte są o wnioski płynące z analizy działań danego użytkownika w sieci.

W celu zapoznania się z wnioskami w pierwszego dnia konferencji, zapraszamy na stronę internetową.

W drugim dniu konferencji ogłoszono także wyniki glosowania na najlepszy projekt w konkursie „Start with e-nnovation”. W finale zmierzyły się dwa start-upy.: pochodzący z Rumunii Vibetrace i polska Sheepla. Sheepla to narzędzie, które pozwala zarządzać przesyłkami, umożliwiając sprzedawcom łatwe i spersonalizowane nadawania paczek, klientom zaś ich śledzenie. Vibetrace to start-up, którego celem jest poprawa konwersji sprzedaży internetowej - autorzy pomysłu dowodzą, że możliwe jest zwiększenie przeciętnego wskaźnika 3 % nawet dziesięciokrotnie dzięki zastosowaniu dedykowanych narzędzi w sklepie internetowym. Zdaniem uczestników konferencji lepsza okazała się Sheepla.pl, której twórcy otrzymali nagrodę w postaci czeku na 10 000 euro.

Ogłoszenie wyników konkursu, było ostatnim aktem trzeciej edycji e-nnovation. Tegoroczna konferencja to dwa dni, sześć paneli dyskusyjnych, kilkunastu prelegentów oraz ponad 400 uczestników w całego świata. Wśród gości specjalnych można wymienić m.in.: sir Terry’ego Leahy, byłego CEO Tesco, którego zasługą jest m.in.: inwazja sieci marketów na wiele narodowych rynków oraz rozpoczęcie sprzedaży artykułów FMCG online w Wielkiej Brytanii. Na konferencji wykład wygłosił również Hein Pretorius – obecnie CEO Grupy Allegro, posiadający 18 lat doświadczenia w branży internetowej, telekomunikacyjnej i technologicznej, który realizował projekty zarówno w Europie, Azji, jak i Afryce. Nie zabrakło również przedstawicieli biznesów internetowych takich jak Facebook, czy Google oraz firm telekomunikacyjnych (Deutshe Telecom AG) czy operatorów płatności MasterCard, PayU.

Uczestnicy e-nnovation rozmawiali o najnowszych światowych trendach w branży e-commerce. Szczególną uwagę zwracając na warunki rozwoju e-biznesu w Europie Środkowo-Wschodniej. Omawiane były wyzwania stojące przed dojrzałymi biznesami w związku z dynamicznym rozwojem sprzedaży on-line. Dyskusje odbywały się w sześciu panelach, których tematyka dotyczyła najważniejszych zagadnień mających kluczowy wpływ na rozwój e-commerce: branży retail, mody, rozwiązań mobilnych, płatności internetowych, social media oraz innowacyjnych technologii przyszłości.

Organizatorem „e-nnovation” jest Grupa Allegro, do której należy 125 serwisów e-commerce w 23 krajach, głównie w Europie Środkowo-Wschodniej m.in.: na Ukrainie, Białorusi, Słowacji, Węgrzech oraz w Czechach, Kazachstanie, Rumunii, Bułgarii, Rosji i Turcji. Społeczność Allegro liczy obecnie 14,5 mln użytkowników.

Więcej informacji można uzyskać na stronie konferencji http://e-nnovation.pl/ oraz w serwisie Facebook.com http://www.facebook.com/ennovation.

źródło: informacja prasowa

Komentarze (0)