Burda International nabywa 25 procent udziałów w polskim startupie SHOWROOM. SHOWROOM jest platformą e‑commerce przeznaczoną dla młodych polskich projektantów. Obecnie ponad 500 z nich prezentuje i sprzedaje tu swoje kolekcje. SHOWROOM powstał na początku 2012 roku dzięki wsparciu polskiego funduszu VC HardGamma Ventures i będzie sukcesywnie rozwijany w kolejnych krajach.

Burda International zarządza zagranicznymi aktywnościami koncernu medialnego Hubert Burda Media. Wraz z partnerskimi wydawnictwami Burda International jest wydawcą 229 czasopism za granicą i ma na swoim koncie poważne inwestycje w rozbudowę projektów digital. Główny nacisk kładzie na wzrastające rynki Europy Wschodniej i Azji. Fabrizio D’Angelo, Prezes Burda International: „SHOWROOM to ciekawy koncept o fascynującym rozwoju. Widzimy ogromny potencjał dla tego typu platformy w segmencie fashion. Burda International ma tu duże doświadczenie jako wydawca takich marek jak: ‚ELLE‘, ‚INSTYLE‘, ‚Prestige‘ i ‚burda style‘. Dzięki temu mamy duży zasięg grup docelowych zainteresowanych modą. To stanowi doskonały fundament dla strategicznego partnerstwa pomiędzy SHOWROOM i Burda International.“

Michal Juda i Jasiek Stasz, założyciele SHOWROOM-u: - Wierzymy, że polska moda ma ogromny potencjał. Nasi projektanci mają wiele do zaoferowania, a my chcemy sprawić, by ich głos był słyszalny poza granicami kraju. Poprzez inwestycję Burda International i ogromne doświadczenie naszego partnera chcemy otworzyć polskim projektantom nowe perspektywy, szczególnie za granicą.

Krzysztof Kowalczyk, Partner Zarządzający funduszu HardGamma Ventures: -Inwestycja Burdy - wymarzonego partnera dla każdego przedsięwzięcia z branży mody – w SHOWROOM pokazuje, jak efektywnie nasz fundusz jest w stanie rozwijać spółki ze swojego portfolio wprowadzając je na rynki międzynarodowe i doprowadzając do istotnego wzrostu ich wartości.

źródło: informacja prasowa

Komentarze (0)