Urządzenia z mobilnym dostępem do internetu zdobywają coraz większe grono zwolenników. Na ich sukces wpływ ma między innymi bogata oferta dostępnych na rynku aplikacji. Z raportu „Mobilny konsument w świecie mobilnego internetu”, przygotowanego przez Interaktywny Instytut Badań Rynkowych (IIBR) - wynika, że co drugi (47%) użytkownik smartfona lub tabletu za ich ogromną zaletę uważa możliwość pobierania za ich pomocą dodatkowych programów. W czołówce najpopularniejszych aplikacji znalazły się gry (korzysta z nich 42% badanych).

Pełna treść artykułu dostępna dla naszych stałych czytelników

Dołącz do naszego newslettera lub podaj swój adres, jeśli już jesteś naszym subskrybentem

Partner technologiczny

Smartfony sukcesywnie zdobywają coraz większą część „rynkowego tortu”, wypierając jednocześnie tradycyjne telefony komórkowe. Na znaczeniu zyskują także tablety. Niezwykłe tempo tego procesu napędzane jest między innymi przez coraz szerszą i bardziej atrakcyjną ofertą aplikacji. Co dziesiąty użytkownik smartfona lub tabletu (12%) deklaruje wręcz, że jest to najważniejsza cecha takiego sprzętu, bez której produkt byłby zupełnie nieatrakcyjny. Kolejne 35% uważa to za wielką zaletę. Łącznie więc dla niemal połowy użytkowników urządzeń mobilnych (47%) możliwość pobierania aplikacji stanowi dużą przewagę takich urządzeń nad tradycyjnymi telefonami komórkowymi.

Wszystko wskazuje na to, że mamy do czynienia z samonapędzającym się procesem, który kiedyś miał miejsce w przypadku komputerów osobistych. Rosnąca popularność sprzętu sprawia, że jest to perspektywiczny rynek dla producentów software’u. Owocuje to szerszą ofertą programów i aplikacji, co z kolei wpływa na wzrost atrakcyjności sprzętu – i koło się zamyka - mówi Anna Dąbrowska, Research Team Manager w IIBR.

Kreatywność programistów sprawia, że na rynku można znaleźć oprogramowanie dotyczące praktycznie każdej sfery życia. A co tak naprawdę znajduje się na smartfonach i tabletach Polaków? W czołówce rankingu są gry (42% użytkowników) oraz widżety prognozujące pogodę (35%). Na dalszych miejscach uplasowały się aplikacje multimedialne (31%), personalizujące urządzenie (29%) albo służące informacji (29%) czy rozrywce (28%). Co dziesiąty użytkownik ma możliwość czytania za ich pomocą książek (11%) lub obsługiwania swoich finansów (10%).

źródło: informacja prasowa

Komentarze (0)