Rusza ogólnopolska kampania społeczna Biznes dla edukacji

Dodane:

Adam Łopusiewicz Adam Łopusiewicz

Udostępnij:

Rozstrzygnięto konkurs na wybór firm, które przez najbliższe 2 lata będą realizować ogólnopolskie programy edukacyjne, mające na celu wzmocnienie współpracy przedsiębiorstw z uczelniami, szkołami i samorządem, a także promocję praktycznych sposobów kooperacji biznesu z edukacją.

Rozstrzygnięto konkurs na wybór firm, które przez najbliższe 2 lata będą realizować ogólnopolskie programy edukacyjne, mające na celu wzmocnienie współpracy przedsiębiorstw z uczelniami, szkołami i samorządem, a także promocję praktycznych sposobów kooperacji biznesu z edukacją. Konkurs odbył się w ramach projektu Biznes dla edukacji, który Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości realizuje w partnerstwie z Polskim Stowarzyszeniem Zarządzania Kadrami.

Celem konkursu był wybór firm, które we współpracy z wybranymi przez siebie szkołami i uczelniami zrealizują dwuletnie programy edukacyjne w ramach ogólnopolskiej kampanii Biznes dla edukacji. Istotą tych programów będzie przekazywanie uczniom i studentom wiedzy na temat potrzeb i wymagań pracodawców, organizowanie spotkań z praktykami biznesu, programów mentoringowych, praktyk w firmach, konferencji z udziałem pracodawców w ośrodkach edukacyjnych oraz działań promujących typy kwalifikacji poszukiwane przez pracodawców.

– Celem projektu Biznes dla edukacji, w ramach którego będziemy realizować programy edukacyjne, jest zwrócenie uwagi przedsiębiorców i kadry zarządzającej na korzyści płynące ze współpracy ze szkołami, w których kształcą się ich przyszli pracownicy – komentuje Anna Balcerzak-Raczyńska z Departamentu Rozwoju Kapitału Ludzkiego w PARP. – Działania projektu, a w szczególności właśnie programy edukacyjne, mają doprowadzić do wzrostu liczby przedsiębiorstw angażujących się w taką współpracę. Im więcej bowiem firm wspierających szkoły i uczelnie w kształceniu zawodowym, tym liczniejsza grupa młodych osób dobrze przygotowanych do pracy i tym mniejsze problemy pracodawców z rekrutacją – dorzuca Balcerzak-Raczyńska.

Wśród zwycięzców znalazły się takie firmy, jak: Amica Wronki, Energa, Faurecia Automotive Polska, DPD, Cemex, SMT Software, Sandoz Polska, Saint Gobain, Witowskie Cieplice, Infosys BPO, Polskie Zakłady Lotnicze. – Kapituła konkursu wybrała 11 grup pracodawców działających w różnych branżach, składających się zarówno z dużych firm, jak i z MSP. Każda z nich, przy współpracy z innymi firmami z sektora MSP ze swojej branży, będzie realizować odrębny program, mający na celu pokazanie jak współpraca na linii biznes – edukacja może wyglądać, jakich narzędzi pracodawcy powinni używać by pozyskiwać kompetentnych, dobrze wyedukowanych pracowników oraz jak prowadzić politykę informacyjną na temat potrzeb i wymagań pracodawców – podkreśla Agnieszka Szefler, wiceprezes Polskiego Stowarzyszenia Zarządzania Kadrami.

Oprócz 11 dwuletnich programów edukacyjnych w ramach projektu we wszystkich województwach odbędą się seminaria poświęcone współpracy edukacji z biznesem. Idea projektu będzie prezentowana również poprzez raporty tematyczne. Więcej informacji dostępnych jest na stronie internetowej: www.biznesdlaedukacji.parp.gov.pl.

źródło: informacja prasowa