Rozstrzygnięto konkurs na wybór firm, które przez najbliższe 2 lata będą realizować ogólnopolskie programy edukacyjne, mające na celu wzmocnienie współpracy przedsiębiorstw z uczelniami, szkołami i samorządem, a także promocję praktycznych sposobów kooperacji biznesu z edukacją. Konkurs odbył się w ramach projektu Biznes dla edukacji, który Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości realizuje w partnerstwie z Polskim Stowarzyszeniem Zarządzania Kadrami.

Pełna treść artykułu dostępna dla naszych stałych czytelników

Dołącz do naszego newslettera lub podaj swój adres, jeśli już jesteś naszym subskrybentem

Partner technologiczny

Celem konkursu był wybór firm, które we współpracy z wybranymi przez siebie szkołami i uczelniami zrealizują dwuletnie programy edukacyjne w ramach ogólnopolskiej kampanii Biznes dla edukacji. Istotą tych programów będzie przekazywanie uczniom i studentom wiedzy na temat potrzeb i wymagań pracodawców, organizowanie spotkań z praktykami biznesu, programów mentoringowych, praktyk w firmach, konferencji z udziałem pracodawców w ośrodkach edukacyjnych oraz działań promujących typy kwalifikacji poszukiwane przez pracodawców.

– Celem projektu Biznes dla edukacji, w ramach którego będziemy realizować programy edukacyjne, jest zwrócenie uwagi przedsiębiorców i kadry zarządzającej na korzyści płynące ze współpracy ze szkołami, w których kształcą się ich przyszli pracownicy – komentuje Anna Balcerzak-Raczyńska z Departamentu Rozwoju Kapitału Ludzkiego w PARP. – Działania projektu, a w szczególności właśnie programy edukacyjne, mają doprowadzić do wzrostu liczby przedsiębiorstw angażujących się w taką współpracę. Im więcej bowiem firm wspierających szkoły i uczelnie w kształceniu zawodowym, tym liczniejsza grupa młodych osób dobrze przygotowanych do pracy i tym mniejsze problemy pracodawców z rekrutacją – dorzuca Balcerzak-Raczyńska.

Wśród zwycięzców znalazły się takie firmy, jak: Amica Wronki, Energa, Faurecia Automotive Polska, DPD, Cemex, SMT Software, Sandoz Polska, Saint Gobain, Witowskie Cieplice, Infosys BPO, Polskie Zakłady Lotnicze. – Kapituła konkursu wybrała 11 grup pracodawców działających w różnych branżach, składających się zarówno z dużych firm, jak i z MSP. Każda z nich, przy współpracy z innymi firmami z sektora MSP ze swojej branży, będzie realizować odrębny program, mający na celu pokazanie jak współpraca na linii biznes – edukacja może wyglądać, jakich narzędzi pracodawcy powinni używać by pozyskiwać kompetentnych, dobrze wyedukowanych pracowników oraz jak prowadzić politykę informacyjną na temat potrzeb i wymagań pracodawców – podkreśla Agnieszka Szefler, wiceprezes Polskiego Stowarzyszenia Zarządzania Kadrami.

Oprócz 11 dwuletnich programów edukacyjnych w ramach projektu we wszystkich województwach odbędą się seminaria poświęcone współpracy edukacji z biznesem. Idea projektu będzie prezentowana również poprzez raporty tematyczne. Więcej informacji dostępnych jest na stronie internetowej: www.biznesdlaedukacji.parp.gov.pl.

źródło: informacja prasowa

Komentarze (0)