Polskie start-upy w akceleratorze GammaRebels zakończyły etap mentoringu. Poniżej szczegóły ich projektów

Dodane:

Adam Łopusiewicz Adam Łopusiewicz

Udostępnij:

GammaRebels to intensywny program akceleracyjny dla startupów technologicznych funduszu HardGamma Ventures. Program trwa trzy miesiące (obecna edycja od listopada 2012 do końca stycznia 2013 roku) i zakończy się Demo Day, podczas którego uczestnicy będą mogli zaprezentować swoje realizacje…

GammaRebels to intensywny program akceleracyjny dla startupów technologicznych funduszu HardGamma Ventures. Program trwa trzy miesiące (obecna edycja od listopada 2012 do końca stycznia 2013 roku) i zakończy się  Demo Day, podczas którego uczestnicy będą mogli zaprezentować swoje realizacje potencjalnym kolejnym inwestorom w Polsce i za granicą.

W ramach programu akceleracyjnego przyjęci do niego przedsiębiorcy otrzymują inwestycję kapitałową oraz wsparcie merytoryczne światowej klasy ekspertów branży IT, VC oraz komunikacji. HardGamma jest również partnerem firmy firmy Microsoft w zakresie programu Microsoft BizSpark i BizSpark Plus, jak również firmy Google w ramach programu The Google Developers Startup Pack,. Dlatego  oprócz inwestycji kapitałowej do 12.000 euro startupy GammaRebels otrzymują do 80.000 dolarów w usługach chmurowych od tych firm.

Pierwszy etap programu był czasem intensywnego mentoringu. Uczestnicy odbyli szkolenia oraz konfrontowali swoje pomysły z mentorami zarówno z Polski, jak i z zagranicy. Jednym z podstawowych wymagań funduszu HGV jest bowiem uniwersalność pomysłu na poziomie międzynarodowym.

Ostatni etap GammaRebels to Demo Day, czyli prezentacja przed potencjalnymi inwestorami, do której zespoły już rozpoczęły przygotowania. Demo Day odbędzie się na przełomie stycznia i lutego 2013 roku.

Startupy uczestniczące w programie Gamma Rebels:

InventCore – zespół programistów i pasjonatów sztuki filmowej chcący zmienić sposób korzystania z mediów cyfrowych. Ich najnowszy produkt to platforma umożliwiająca tworzenie i publikowanie mediów interaktywnych. Opracowana samodzielnie technologia Deligic pozwala każdemu w łatwy sposób budować i publikować interaktywne filmy z nieliniową fabułą, eksplorować ciekawe miejsca za pomocą video-przewodników, czy budować rozszerzone treści edukacyjne i szkoleniowe. Użytkownik może korzystać z video nagranego przez siebie lub umieszczonego na YouTube. Dedykowany odtwarzacz pozwala umieścić interaktywne video na dowolnej stronie internetowej i gromadzić informacje o zachowaniach widzów podczas oglądania.

Knowledge Hives – twórcy platformy digi.me, która na bazie komercjalizacji wieloletnich projektów naukowych prowadzonych w m.in. DERI (http://www.deri.ie)  oraz współfinansowanego w ramach siódmegomego projektu ramowego UE (FP7) projektu SemLib (http://www.semlibproject.eu) pozwoli uporządkować, powiązać oraz łatwo odnaleźć najnowszą wersję dokumentów z komputerów w domu i pracy, dysków zewnętrznych oraz w chmurze (takich jak Dropbox), dokumentów i linków przesłanych w poczcie, linków przesłanych w sieciach społecznościowych (Facebook i Twitter) , czy przesłanych w poczcie.

System obsługuje dokumenty w języku angielskim, niemieckim, francuski i polskim.

Cube Your Mind – pasjonaci gier planszowych, praktycy podejścia User Experience oraz technologii mobilnych. Przenoszą  znane gry planszowe na urządzenia mobilne,  czego przykładem jest ich pierwszy produkt, gra Hacienda Wolfganga Kramera.

Obecnie pracują nad kolejnym uznanym w świecie gier planszowych tytułem równolegle z poszukiwaniem nowych modeli biznesowych dla mobilnych gier planszowych.

Artspresso – głównym celem projektu jest promocja  i sprzedaż sztuki poprzez dedykowany serwis internetowy oraz w przestrzeni miejskiej. Dzięki sieci Digital Signage oraz własnym nośnikom hotele, restauracje, kawiarnie, uczelnie, biura itp.  będą mogły emitować wybrane kolekcje dzieł sztuki. Artspresso udostępni szeroki wachlarz prac artystów, chcących promować i sprzedawać swoją twórczość. Selekcja dzieł będzie spersonalizowana i uwzględni kontekst czasowy oraz geolokalizacyjny.

Moiseum Labs – specjalizuje się w rozwoju aplikacji mobilnych związanych z rynkiem edukacji w zakresie sztuki. Pierwszy produkt to aplikacja DailyArt (iOS i Android), dzięki której użytkownicy (do tej pory już kilkanaście tysięcy pobrań) codziennie otrzymują na swój telefon wybrane dzieło sztuki z opisem. Treść opracowywana jest przez historyków sztuki, co gwarantuje wysoką jakość produktu.

Salelo – platforma pozwalająca wyszukać najlepsze oferty z najbliższej okolicy.  Dzięki niej przedsiębiorcy łatwiej dotrą do klientów a klienci nie będą musieli korzystać z kilku portali czy aplikacji, żeby znaleźć towar czy usługę w swoim otoczeniu. Na początku stycznia uruchomiona zostanie pierwsza usługa – wyszukiwarka propozycji lunchowych w centrum Warszawy.

Armatia – twórcy aplikacji biznesowych. Głównym produktem jest platforma Przypominamy.com, integrująca serwisy internetowe z usługami telekomunikacyjnymi (powiadomienia przez kanały mobilne, konkursy, API, raportowanie). Ostatnio wprowadzone produkty to Loopost – system administrowania zgłoszeniami od użytkowników nieruchomości (zgłoszenia, administrowanie budynkami, kontrola stanu rozwiązywania zgłoszeń od klientów, raporty, statusy) orazPanda – sprytny system zakupowy (plany zakupów, zapotrzebowania, katalog, przetargi, zamówienia, raportowanie, kontrola).

źródło: informacja prasowa