To pierwsza polska marka, która specjalizuje się wyłącznie w tworzeniu aplikacji mobilnych dla kultury: festiwali, muzeów i galerii, instytucji, a także komercyjnych firm działających w obszarze kultury. Marka została powołana do życia wspólnie przez Business & Culture – wyspecjalizowaną agencję komunikacji kultury i za pomocą kultury oraz Proexe – doświadczonego twórcę aplikacji mobilnych. Culture Apps odpowiada na coraz większe zapotrzebowanie na rozwiązania mobilne. Rosnąca w szybkim tempie liczba użytkowników smartfonów sprawia, że aplikacja staje się doskonałym narzędziem także dla promocji kultury i komunikacji z jej uczestnikami.

Pierwszą produkcją Culture Apps będzie aplikacja dla Reggaelandu w Płocku, największego festiwalu muzyki reggae w Polsce. Proexe ma już na koncie aplikacje dla czołowych polskich i światowych marek: TVN Player, Parkiet News, Samsung Hope Relay przygotowaną na Igrzyska Olimpijskie w Londynie, Television i Chat For Facebook. W zeszłym roku firma zdobyła główną nagrodę 100 tys. dolarów w międzynarodowym konkursie na najlepszą aplikację 2.0 Power App Race. Business & Culture realizowało działania public relations i wizerunkowe dla kilkudziesięciu klientów, m.in. Centrum Sztuki Współczesnej w Warszawie, Ministerstwa Kultury landu Nadrenia Północna-Westfalia, Nizio Design International, Kieleckiego Centrum Kultury, wydawnictw Bosz, Muza i Smak Słowa.

Korzystając z doświadczenia obu firm Culture Apps będzie przygotowywało zarówno aplikacje rozrywkowe, jak i edukacyjne czy przewodniki opierające się o technologię rozszerzonej rzeczywistości. Firma tworzy aplikacje na smartfony z systemem operacyjnym: Android, iOS oraz Windows Mobile. Nad projektami pracuje kilkunastoosobowy zespół złożony z członków Business & Culture oraz Proexe.

źródło: informacja prasowa

Komentarze (0)