World Internet Project Mobile 2012 to pierwszy pilotażowy raport na temat internetu mobilnego, wykonany w ramach badania World Internet Project Polska.

Raport ukazuje wzrost znaczenia urządzeń mobilnych w życiu Polaków oraz charakteryzuje grupę użytkowników internetu mobilnego. Badanie WIP prowadzone jest w Polsce od 2010 roku z inicjatywy portalu Gazeta.pl oraz Orange Polska.

- To zupełnie nowa inicjatywa, mająca pokazać, kim są użytkownicy i jak wygląda korzystanie z internetu mobilnego w Polsce - mówi Krzysztof Beniowski, szef mobilnej sieci reklamowej HandyNet należącej do grupy Gazeta.pl. - Rozwój tego sektora to istotna przemiana technologiczno-społeczna, która wprowadza nowy sposób patrzenia na usługi, biznes i czas wolny. Takie dane stanowią cenne źródło wiedzy dla marketerów. UŜytkownicy mobilnego internetu to grupa bardzo aktywna ekonomicznie, a czas, który poświęcają na przebywanie w sieci jest dwukrotnie większy od tego, który spędzają przed telewizorem.

Wyniki badania sugerują, że sfera mobilna jest rozwinięciem i uzupełnieniem obszaru dotychczas zarezerwowanego dla internetu stacjonarnego. Fakt korzystania z internetu mobilnego w dużej mierze zależy od stażu korzystania z internetu w ogóle i czasu spędzanego w sieci – jego użytkownikami zostają osoby korzystające z internetu stacjonarnego w sposób intensywny i długotrwały. Z danych WIP Mobile 2012 wynika, że w ciągu roku odsetek osób korzystających z internetu za pośrednictwem urządzeń mobilnych wzrósł o ponad 8 punktów procentowych, a średni czas spędzony na korzystaniu z internetu mobilnego w ciągu tygodnia wyniósł 3 godziny i 23 minuty (dane: czerwiec 2012).

Pełną wersję raportu można pobrać tu: http://www.press.gazeta.pl/pl/presskit/597. Dla zainteresowanych World Internet Project dostępny jest także ogólny raport, przedstawiający kompletne wyniki badania za rok 2012.

źródło: informacja prasowa

Komentarze (0)