Jeśli myślisz, że powodzenie konkursu na Facebooku można łatwo mierzyć przyrostem fanów dla strony – jesteś w błędzie. Aby odtrąbić sukces lub porażkę akcji, trzeba przeanalizować nieco więcej kryteriów, takich jak np. zaangażowanie użytkowników aplikacji czy liczba uczestników zaangażowanych na fanpage'u.

Pełna treść artykułu dostępna dla naszych stałych czytelników

Dołącz do naszego newslettera lub podaj swój adres, jeśli już jesteś naszym subskrybentem

Partner technologiczny

Skąd wziąć te dane? Jeśli prowadzisz konkurs z użyciem którejś z trzech aplikacji konkursowych Fanpoint, problemu nie ma - wystarczy zgłosić chęć zakupu raportu przed startem konkursu i sprecyzować na jakiej stronie oraz jak długo będzie trwał. W oparciu o te wytyczne, Fanpoint i Sotrender zbiorą dane dotyczące konkursu, a na ich bazie stworzony zostanie szczegółowy raport zawierający liczby, wykresy i porównania.

W raporcie będzie można znaleźć dane takie jak: liczba fanów przed i po konkursie, liczba odwiedzin aplikacji (także unikalnych), średnie zaangażowanie użytkowników fanpage'a przed, w trakcie i po konkursie, przekrój uczestników aplikacji pod kątem płci i wieku, czy liczbę uczestników konkursu, który udzielają się także na fanpage'u. Przydatność takich danych nie tylko dla organizatorów, ale także copywriterów czy grafików, jest bezdyskusyjna.

A co jeśli liczby i wykresy nie trafią do wyobraźni? Fanpoint pomyślał i o tym – do raportu można będzie zamówić komentarz eksperta czyli około jednostronicową analizę raportu ujętą w przystępnej, słownej formie. Komentarz ma być wskazówką, źródłem nie tylko praktycznych wniosków, ale także porad, jak dobrze planować działania w przyszłości.

Dla kogo ten raport? Dla tych, którzy organizują konkursy i chcą być w tym coraz lepsi, dla agencji, działów social media, marketingu i PR-u. Dla tych, którzy dysponują budżetami na działania Facebookowe i chcą te budżety obronić przed przełożonymi, a mogą to zrobić tylko wtedy, jeśli udowodnią, że z ich działań wynikają określone wartości dodane.

Docelowo raport będzie dostępny w 2 wersjach cenowych –Standard (bez słownego komentarza) lub Expert (ze słownym komentarzem). Aby zachęcić do sprawdzenia możliwości zarówno raportu, jak i komentarza, Fanpoint przewiduje promocję - przez pierwszy miesiąc raport Expert będzie dostępny w cenie raportu Standard, czyli raport eksperta dodawany będzie za darmo.

Głównym założeniem wspólnego produktu Fanpoint i Sotrendera jest uświadomienie organizatorom konkursu (lub tym, którzy chcą nimi zostać), jak ważne w procesie planowania, prowadzenia i rozliczania akcji konkursowych są szczegółowe dane i rozpoznanie grupy docelowej. Produkt będzie sukcesywnie rozwijany i udoskonalany, na co bezpośredni wpływ będą miały uwagi klientów raportu.

źródło: informacja prasowa

Komentarze (0)