Firma Splio wprowadza na polski rynek wielokanałowy system CRM - Engage, dedykowany firmom, działającym zarówno w kanałach sprzedaży online jak i offline. Engage umożliwia tworzenie programów lojalnościowych, analizowanie zachowań konsumentów oraz podejmowanie działań marketingowych dostosowanych do ich indywidualnych potrzeb i zachowań.

Engage to system oparty na modelu SaaS, który umożliwia obserwację zachowań konsumentów na portalach internetowych danej firmy, w prowadzonych przez nią tradycyjnych sklepach oraz sieciach e-commerce, Social Media, kanałach e-mail oraz mobile. Dzięki analizie zachowań konsumentów, Engage jest w stanie gromadzić dane, które mogą być wykorzystane przez działy marketingu i sprzedaży do budowania przywiązania do marki, a w konsekwencji do zwiększania wyników finansowych firmy.

Jak działa Engage?

Kiedy konsument zgadza się na udział w programie lojalnościowym, staje się uczestnikiem programu, dzięki któremu może zbierać punkty, wymienialne na przykład na nagrody lub kupony rabatowe. W Engage to klient decyduje, które dane chce udostępnić oraz jaką drogą chce otrzymywać informacje o ofertach specjalnych. Dane zbierane są między innymi poprzez wejścia konsumentów na strony internetowe danej marki, zakupy w sklepach online i offline, kliknięcia na linki zawarte w newsletterach, aktywności na portalach społecznościowych (Facebook, Nasza Klasa, Twitter i inne). Następnie, wszystkie te informacje są konsolidowane przez Engage w jedną unikalną bazę dotyczącą danego klienta.

Dzięki danym, zawartym na platformie Engage, zespoły marketingowe oraz sprzedawcy bezpośredni mogą w pełni poznać potrzeby klientów i wpływać na ich decyzje zakupowe. Ponadto, mogą zwiększyć wydajność swoich działań, poprzez budowanie oraz przeprowadzanie kampanii lojalnościowych opartych na zaawansowanym grupowaniu.

Przykład?

Kiedy konsument umieszcza dany produkt w koszyku online, albo dokonuje zakupu w sklepie stacjonarnym, informacja o tej aktywności jest natychmiast widoczna w Engage. Platforma umożliwia śledzenie i analizowanie zachowań, między innymi postów na Facebooku, Twitterze i innych portalach społecznościowych związanych z daną marką. Jeżeli klient jest aktywny na portalach społecznościowych, zespoły marketingowe nie tylko mogą go wynagrodzić, na przykład kuponami rabatowymi, ale także wysłać później, za pomocą kanałów e-mail lub sms, ofertę dopasowaną do jego potrzeb.

Platforma Engage przeszła pozytywnie wyniki testów we Francji, a obecnie wprowadzana jest na polski rynek przez firmę Splio.

źródło: informacja prasowa

Komentarze (0)