Nowo wprowadzona usługa internetowa – Bank na Wypadek umożliwia zdeponowanie w jednym miejscu najważniejszych dokumentów i informacji, które chciałbyś przekazać bliskim Ci osobom w przypadku zdarzenia losowego.

Pełna treść artykułu dostępna dla naszych stałych czytelników

Dołącz do naszego newslettera lub podaj swój adres, jeśli już jesteś naszym subskrybentem

Partner technologiczny


Bank na Wypadek to pierwsza w Polsce usługa umożliwiająca zarządzanie informacjami osobistymi. Główną ideą projektu jest to, aby wskazane przez użytkownika osoby, zwane powiernikami, mogły w odpowiednim momencie uzyskać dostęp do najważniejszych danych oraz dokumentów, a także wskazówek na temat miejsca ich przechowywania.

Bank na Wypadek umożliwia posiadaczom konta przechowywanie danych tekstowych, skanów dokumentów oraz plików multimedialnych. Każdy klient ma do swojej dyspozycji 3 GB miejsca, a zawartość konta może w każdej chwili dogodnie uzupełniać lub modyfikować. Dzięki temu, użytkownik ma możliwość pozostawienia w skrzynce specjalnych dyspozycji dotyczących na przykład posiadanych polis ubezpieczeniowych i lokat inwestycyjnych bądź zaciągniętych kredytów. Na tym jednak lista możliwości się nie kończy – na koncie umieszczać możemy też skan testamentu, jak również wskazać miejsce jego lokalizacji. Co istotne, deponowane informacje są personalizowane, a więc przygotowywane z myślą o przekazaniu ich w odpowiednim momencie konkretnemu odbiorcy.

Jednym z zastosowań serwisu jest również możliwość stworzenia instrukcji dotyczących dysponowania naszą e-tożsamością. Dzięki temu osoba upoważniona do korzystania z dokumentów zdeponowanych w Banku na Wypadek będzie wiedziała, jak kierować pocztą elektroniczną użytkownika i jak prowadzić jego konta na portalach internetowych.

Dodatkową funkcjonalnością jest możliwość przechowywania w specjalnej skrytce elektronicznej wersji dokumentów osobistych, do których mamy dostęp za pomocą Internetu w każdej nieprzewidzianej sytuacji.

źródło: informacja prasowa

Komentarze (0)