Na polskim rynku wydawniczym pojawił się nowy gracz – Publikatornia.pl. Mimo, iż portal pod tą nazwą istnieje zaledwie kilka tygodni, ma już na swoim koncie ponad dwieście opublikowanych książek i prawie tysiąc aktywnych kont użytkowników. Teraz serwis szykuje kolejną rewolucję, dając czytelnikom możliwość decydowania, ile chcą zapłacić za dostępne w serwisie e-booki.

Idea publikowania własnych utworów bez udziału wydawnictwa – czyli tak zwany self-publishing – jest nowym, jednak szybko zyskującym popularność, trendem na polskim rynku literackim. Coraz więcej osób zamiast pisać do szuflady, samodzielnie wydaje własne dzieła i rozpowszechnia swoją twórczość. – Czasy, kiedy autor musiał znaleźć wydawnictwo i przekonać je do opublikowania swoich tekstów minęły już bezpowrotnie – mówi Marcin Ralcewicz, twórca Publikatornia.pl. – Dziś każdy może sam, w profesjonalny sposób, wydać swoją książkę, nawet w jednym egzemplarzu. Niezależnie od tego czy jest to tomik wierszy, powieść, czy praca naukowa, to autor decyduje, jak będzie ona wyglądać oraz czy, i w jakim zakresie, przeprowadzić jej promocję – dodaje.

Od połowy marca Publikatornia.pl, aby dać autorom możliwość szerszego dotarcia do czytelników, wprowadziła nowy model sprzedażowy e-book’ów. Zgodnie z nim autor ustala jedynie cenę minimalną elektronicznej książki, natomiast to czytelnik ostatecznie decyduje, czy chce za nią zapłacić więcej. – To dość rewolucyjne podejście do modelu sprzedaży – mówi Marcin Ralcewicz. – Jednak mamy świadomość, że na naszej stronie wielu autorów dopiero zaczynać swoją przygodę związaną z wydawaniem własnych publikacji. Dlatego dajemy im możliwość promocji poprzez podanie niskiej ceny minimalnej i pozostawienia otwartej kwestię ceny ostatecznej, na którą zdecyduje się czytelnik. – dodaje.

Wydanie e-book’a i dodanie go do internetowej księgarni na portalu Publikatornia.pl jest zupełnie bezpłatne. Każdy użytkownik samodzielnie ustala jego cenę minimalną, a tym samym wysokość swojego honorarium, które wynosi zawsze 70 proc. końcowej kwoty. Z kolei koszt wydania książki w tradycyjny, drukowany sposób to około 25 zł. Do ceny podstawowej wersji drukowanej autor może doliczyć 30 proc. swojego honorarium. Każdy sprzedany egzemplarz zarówno e-booka, jak i książki w druku przekłada się na stan konta użytkownika, który po zgromadzeniu minimum 50 zł, może wypłacić swoje środki wprost na konto bankowe.

źródło: informacja prasowa

Komentarze (0)