Zakończył się drugi etap konkursu Zacznij.biz. Po dwóch tygodniach analizowania i oceniania projektów biznesowych Jury Konkursu wybrało 25 najlepszych, które zakwalifikowały się do dalszej rywalizacji.

Pełna treść artykułu dostępna dla naszych stałych czytelników

Dołącz do naszego newslettera lub podaj swój adres, jeśli już jesteś naszym subskrybentem

Partner technologiczny

Projekty zostały wybrane przez Jury Konkursu, w skład którego wchodzą eksperci rynku start-upów: Szymon Kurzyca – ekspert inwestycyjny i finansowy LBA, Krzysztof Gawrysiak – inwestor prywatny, dr Karol Lityński – Prezes Fundacji Centrum Innowacji FIRE, Jacek Aleksandrowicz – Dyrektor Zarządzający AIP Businesslink i AIP Seed Capital, Maciej Strzębicki – ekspert ds. marketingu współpracujący z LBA i Aniela Hejnowska – Dyrektor zarządzający Groupon Polska.

Po pierwszym etapie selekcji, zakończonym w lutym 2013, uczestnicy brali udział w Innowatorium – całodniowym seminarium z ekspertami LBA a następnie, wykorzystując zdobytą wiedzę, dopracowywali swoje projekty. Pierwsze Innowatorium poświęcone było opracowywaniu optymalnego modelu biznesowego dla projektowanego przedsięwzięcia. Oprócz części teoretycznej uczestnicy zmierzyli się w Marshmallow Challenge – zabawnym i wymagającym konkursie polegającym na budowaniu konstrukcji z makaronu i pianki.

Wbrew pierwszemu wrażeniu to nie praca w grupie jest najważniejsza w tym ćwiczeniu. Marshmallow Challenge pokazuje przede wszystkim wartość prototypowania i testowania produktu bądź usługi. Zarówno w makaronowych konstrukcjach jak i w start-upach często zamiast poświęcać wiele czasu na przygotowywania i dążenie do upublicznienia idealnego projektu lepiej tworzyć prototypy i sprawdzać czy działają, i jak przyjmują się na rynku. Tylko w ten sposób możemy zdobywać praktyczną wiedzę, która pozwoli nam dopracowywać produkt i dopasowywać go do warunków otoczenia i potrzeb rynku – mówi Szymon Kurzyca, ekspert LBA.

Uczestnicy, których biznesplany zostały pozytywnie ocenione przez Jury zostali zaproszeni na II Innowatorium, które odbędzie się 4 kwietnia 2013 r. Tematem seminarium będzie tworzenie prezentacji inwestorskiej. W kolejnym etapie pomysłodawcy będą osobiście prezentować projekty przed Jury, które wyłoni finalistów konkursu.

źródło: informacja prasowa

Komentarze (0)