W sytuacjach biznesowych posiadanie wizytówki jest nieodłącznym elementem kreowania wizerunku przedsiębiorcy. Ma ona nie tylko służyć identyfikacji, ale i wyróżnieniu z otoczenia i zapamiętaniu. Jaka wizytówka najlepiej spełni te funkcje? Czy tradycyjny prostokątny kartonik kończy swoją karierę i zostanie wyparty przez aplikacje mobilne?

Wizytówka jest niezwykle przydatna podczas pierwszego spotkania z kontrahentem. Jej brak może uchodzić za przejaw braku profesjonalizmu. Powinna ona zawierać podstawowe informacje o osobie, która się nią posługuje, a jednocześnie prezentować firmę i jej ofertę. W walce o możliwość wyróżnienia się z tłumu, niektórzy przedsiębiorcy szukają rozwiązań bardziej kreatywnych. W odpowiedzi na te potrzeby, firmy projektujące wizytówki prześcigają się w pomysłach proponując coraz oryginalniejsze formy wizytówek z różnych materiałów i o najróżniejszych kształtach. Mogą one przybrać formę np. mini płyty CD, karty kredytowej, a na odwrocie mieć tablicę Mendelejewa lub tabliczkę mnożenia. Możliwości są nieograniczone, a wszystko zależy od wizerunku i wrażenia, jakie chce się wywrzeć na odbiorcy.

Z ręki do ręki… i co dalej?

Rzut oka na wizytówkę nowopoznanej osoby pozwala ją zidentyfikować i lepiej zapamiętać jej dane. Na tym jednak nie kończy się jej rola. W momencie wręczenia wizytówki deklarujemy chęć dalszego kontaktu z drugą osobą. Nie mamy jednak kontroli nad tym co ona zrobi z naszymi danymi. Zapewne większość z wizytówek wcześniej czy później ląduje głęboko w szufladzie biurka albo jest wyrzucana. Kiedy przychodzi moment, że kontakt do danej osoby jest nagle pilnie potrzebny, może się okazać, że odnalezienie niegdyś wręczonej nam niewielkiej karteczki będzie graniczyło z cudem. Tymczasem, dzięki nowoczesnym technologiom te same informacje można szybko znaleźć w sieci używając komputera czy telefonu.

Może więc praktycznym rozwiązaniem byłoby całkowite zrezygnowanie z papieru na rzecz wizytówek cyfrowych rozsyłanych za pomocą sieci komórkowej lub stron www? Z pewnością byłoby to rozwiązanie tańsze i bardziej ekologiczne.

Jak wynika z raportu tygodnika „Time”, aż 84% użytkowników smartfonów deklaruje, że miałoby problem z wytrzymaniem bez niego choćby jednego dnia, a jak wskazują inne dane, spędzają oni średnio ponad 2h dziennie przed wyświetlaczem telefonu. Biorąc pod uwagę, że wiele osób nie rozstaje się praktycznie ze swoim urządzeniem mobilnym, wizytówka rozsyłana tą drogą dotrze do nich szybko i pozostanie zawsze pod ręką.

Wizytówka przyszłości

Rozwiązaniem przeznaczona na telefony i tablety w systemie Android, a wkrótce dostępna także na urządzenia marki Apple. Program pozwala na dowolne zaprojektowanie własnej wizytówki i przekazywanie jej bezpośrednio do telefonu kontrahenta. To jednak nie koniec możliwych zastosowań. bazującym na powyższym toku myślenia jest aplikacja ModernCard.

Widget wizytówki można umieścić na stronie firmowej, dzięki czemu zainteresowana osoba, będzie mogła pobrać wszystkie dane kontaktowe interesującego ją przedsiębiorstwa, w bardzo prosty i intuicyjny sposób. - wyjaśnia Andrzej Gortat, CEO w Grupie Exigo, zamierzającej wprowadzić produkt na rynek polski. – Wizytówkę można też zamieścić w stopce wiadomości e- mail, z której możemy w jedną chwilę pobrać dane i dzięki możliwości zarządzania kontaktami od razu zapisać je w telefonie.

Dla Partnerów Moderncard zostało przygotowane API systemu, które umożliwia masowe tworzenie użytkowników i ich wizytówek na szablonach Partnerów. Przykładem wdrożenia systemu jest np. wyszukiwarka Globalcard.pro opracowana specjalnie na potrzeby projektu i pokazująca w bardzo intrygujący sposób jak można ulepszyć wyszukiwarkę Google dając możliwość pobrania wyników wyszukiwania wprost na smartfon. Innym wdrożeniem API systemu jest portal turystyczny Odkryjnas.pl. Każdy obiekt turystyczny dodany do serwisu posiada własną wizytówkę cyfrową, którą właściciel może dowolnie modyfikować w czasie rzeczywistym a potencjalny klient pobrać na smartfon.

Sama aplikacja w wersji podstawowej jest całkowicie bezpłatna dla osób, które prowadzą jednoosobową działalność i nie zatrudniają pracowników. Wersja płatna PRO posiada więcej funkcji i pozwala m.in. na stworzenie jednego szablonu wizytówki dla firmy, takie rozwiązanie znacznie ułatwia komunikacje między pracownikami lub firmami. Dodatkowo w telefonie, dzięki specjalnym filtrom, można trzymać wizytówki prywatne, jak i służbowe.

źródło: informacja prasowa

Komentarze (0)