Aktualizowane co godzinę, oparte o niestandardowe kryteria, odpowiednio wyselekcjonowane, bezpłatne i ogólnodostępne – takie są statystyki przygotowywane przez Wisetrends, nowe narzędzie do analizowania, raportowania i optymalizacji działań w mediach społecznościowych. Startująca dziś usługa w innowacyjny sposób podchodzi do zagadnienia interpretacji danych w social media, a jej twórcy zapowiadają, że to dopiero początek rewolucji w tej dziedzinie.

Pełna treść artykułu dostępna dla naszych stałych czytelników

Dołącz do naszego newslettera lub podaj swój adres, jeśli już jesteś naszym subskrybentem

Partner technologiczny

Tysiące firm dostrzegają potencjał mediów społecznościowych i za ich pośrednictwem komunikują się z fanami. Jednak, aby świadomie i skutecznie prowadzić taki dialog, niezbędna jest wiedza i analiza najnowszych trendów oraz nastrojów panujących w obszarze social media. Z myślą o tym powstało Wisetrends, narzędzie pozwalające na bieżące monitorowanie działań marki w mediach społecznościach.

Słowo „wise” w języku angielskim oznacza mędrca, kogoś z dogłębną, przeanalizowaną i sprawdzoną wiedzą. Chcemy być właśnie takim mędrcem, jeśli chodzi o social media – mówi Piotr Różycki, prezes spółki Big Data, twórcy Wisetrends. – Doskonale zdajemy sobie sprawę z tego jak ważne jest kolekcjonowanie, odpowiednia interpretacja oraz szybka reakcja na statystyki zachowań fanów marki w Internecie. Dlatego dostarczane przez nas dane przedstawiane są w taki sposób, aby były nie tylko wskazówkami do prowadzenia bieżącej komunikacji, ale także stanowiły podstawę do podejmowania kluczowych decyzji marketingowych, tworzenia strategii, optymalizacji działań czy planów rozwoju profili społecznościowych – dodaje.

Poza podstawowymi raportami i aktualizowanymi co godzinę statystykami, dostępnymi bezpośrednio na stronie Wisetrends.com, usługa ta, wykorzystując specjalny algorytm oparty na szczegółowo dobranych atrybutach i założeniach, nadaje fanpage’om unikalny wskaźnik WiseIndex (WI), który pozwala na bieżąco określić pozycję danego fanpage’a w ogólnym i kategoryzowanym rankingu.

Do tej pory podstawowym kryterium, według którego najczęściej klasyfikowane były fanpage’e to liczba fanów. Jednak to nie ona, a jakość i skuteczność prowadzenia dialogu z odbiorcami jest najważniejsza w funkcjonowaniu firmowych profili na Facebook’u. Dlatego przyznając WiseIndex, bierzemy pod uwagę szereg czynników, chociażby takich jak wskaźnik PTA, zaangażowanie czy responsywność. Dopiero ich mix i odpowiednie zestawienie pozwalają w obiektywny sposób określić skuteczność i realny zasięg działań prowadzonych w social media – mówi Piotr Różycki. – Dlatego wyniki naszych rankingów i pozycja nadana poszczególnym profilom przez WiseIndex może okazać się dla wielu osób dużym zaskoczeniem – dodaje.

W pierwszej kolejności Wisetrends wziął pod swoją lupę kilkaset najpopularniejszych polskich fanpage’y, w kilkudziesięciu kategoriach. Jednak lista monitorowanych profili jest nadal otwarta, każdy użytkownik może zaproponować fanpage, który jego zdaniem powinien zostać dodany do wykazu Wisetrends. – To dopiero początek naszych działań. Bardzo dynamicznie się rozwijamy i w kolejnych tygodniach konsekwentnie będziemy poszerzać zakres naszych usług – zapowiada Różycki. – Planujemy udostępniać szereg nowych, niespotykanych do tej pory funkcjonalności, pozwalających na zaawansowanym poziomie analizować działania marketingowe firm i marek nie tylko na Facebook’u, ale także w innych kanałach social media, takich jak Twitter czy Google+ – informuje.

źródło: informacja prasowa

Komentarze (0)