Google uruchomił wersję testową aplikacji mobilnej na Android umożliwiającej przekazanie 1 dolara dziennie na wybraną organizację non – profit. „Aplikacja ta ma ułatwić kontakt między darczyńcami a organizacjami NGO i nadać działalności charytatywnej bardziej społecznościowy charakter” – komentuje Marcin Stojak z agencji marketingowej Timgu, certyfikowanego partnera Google w programie Google Grants dla OPP.

Jak to działa?

Po ściągnięciu aplikacji, użytkownikowi codziennie będą wyświetlane ciekawe projekty charytatywne. Wśród nich będzie mógł wybrać jeden – każdego dnia inny, na który przekaże 1 dolara. Swoją aktywnością będzie mógł podzielić się z innymi za pomocą mediów społecznościowych, jak również dofinansować projekty wspierane już przez znajomych.

Tym sposobem można uzbierać więcej mniejszych kwot, co w dłuższej perspektywie może się okazać skuteczniejsze niż przekazywanie raz do roku większej sumy – ocenia Marcin Stojak, Country Manager z agencji marketingowej Timgu, pierwszego w Polsce certyfikowanego partnera Google w programie Google Grants.

Na razie aplikacja jest dostępna tylko na użytkowników Androida w Stanach Zjednoczonych, którzy otrzymali zaproszenie do aplikacji. Dla szerszej grupy będzie do ściągnięcia wkrótce na stronie Google Play.

Do kogo trafią pieniądze?

Pod hasłem „Do a little. Change a lot.” Google wspiera projekty mające na celu zmienienie świata, dla których nawet drobna kwota ma znaczenie, są to m.in. dostęp do edukacji w Laosie, sadzenie drzew w Kenii czy ochrona nosorożców.

Dla kogo?

Z One Today mogą skorzystać tylko organizacje NGO, które już uczestniczą w programie Google for non profits. W każdej chwili mogą dołączyć nowe. W Polsce są to organizacje pożytku publicznego, które korzystają z darmowych AdWords w programie Google Grants. Wkrótce aplikacja ma być dostępna również w innych krajach.

Jest to bardzo ciekawy pomysł promujący wśród społeczeństwa codzienną dobroczynność, a zarazem daje organizacjom non-profit nowoczesne narzędzie do komunikacji z darczyńcami - komentuje Marcin Stojak z Timgu. Jednocześnie uświadamia jak ważne jest podkreślenie unikalności swoich działań statutowych w kampaniach promocyjnych skierowanych do ludzi. Podobna sytuacja ma miejsce w programie Google Grants, do którego mają dostęp Polskie OPP. Dzięki aplikacji możliwe będzie wsparcie różnych projektów – codziennie innego, a nie wybór jednej organizacji i przekazanie jej większej kwoty raz do roku, co często się zdarza przy kampaniach 1%” – dodaje Marcin Stojak.

źródło: informacja prasowa

Komentarze (0)