Google uruchomił wersję testową aplikacji mobilnej na Android umożliwiającej przekazanie 1 dolara dziennie na wybraną organizację non – profit. „Aplikacja ta ma ułatwić kontakt między darczyńcami a organizacjami NGO i nadać działalności charytatywnej bardziej społecznościowy charakter” – komentuje Marcin Stojak z agencji marketingowej Timgu, certyfikowanego partnera Google w programie Google Grants dla OPP.

Pełna treść artykułu dostępna dla naszych stałych czytelników

Dołącz do naszego newslettera lub podaj swój adres, jeśli już jesteś naszym subskrybentem

Partner technologiczny

Jak to działa?

Po ściągnięciu aplikacji, użytkownikowi codziennie będą wyświetlane ciekawe projekty charytatywne. Wśród nich będzie mógł wybrać jeden – każdego dnia inny, na który przekaże 1 dolara. Swoją aktywnością będzie mógł podzielić się z innymi za pomocą mediów społecznościowych, jak również dofinansować projekty wspierane już przez znajomych.

Tym sposobem można uzbierać więcej mniejszych kwot, co w dłuższej perspektywie może się okazać skuteczniejsze niż przekazywanie raz do roku większej sumy – ocenia Marcin Stojak, Country Manager z agencji marketingowej Timgu, pierwszego w Polsce certyfikowanego partnera Google w programie Google Grants.

Na razie aplikacja jest dostępna tylko na użytkowników Androida w Stanach Zjednoczonych, którzy otrzymali zaproszenie do aplikacji. Dla szerszej grupy będzie do ściągnięcia wkrótce na stronie Google Play.

Do kogo trafią pieniądze?

Pod hasłem „Do a little. Change a lot.” Google wspiera projekty mające na celu zmienienie świata, dla których nawet drobna kwota ma znaczenie, są to m.in. dostęp do edukacji w Laosie, sadzenie drzew w Kenii czy ochrona nosorożców.

Dla kogo?

Z One Today mogą skorzystać tylko organizacje NGO, które już uczestniczą w programie Google for non profits. W każdej chwili mogą dołączyć nowe. W Polsce są to organizacje pożytku publicznego, które korzystają z darmowych AdWords w programie Google Grants. Wkrótce aplikacja ma być dostępna również w innych krajach.

Jest to bardzo ciekawy pomysł promujący wśród społeczeństwa codzienną dobroczynność, a zarazem daje organizacjom non-profit nowoczesne narzędzie do komunikacji z darczyńcami - komentuje Marcin Stojak z Timgu. Jednocześnie uświadamia jak ważne jest podkreślenie unikalności swoich działań statutowych w kampaniach promocyjnych skierowanych do ludzi. Podobna sytuacja ma miejsce w programie Google Grants, do którego mają dostęp Polskie OPP. Dzięki aplikacji możliwe będzie wsparcie różnych projektów – codziennie innego, a nie wybór jednej organizacji i przekazanie jej większej kwoty raz do roku, co często się zdarza przy kampaniach 1%” – dodaje Marcin Stojak.

źródło: informacja prasowa

Komentarze (0)