... ... ...

Książka pt. Crowdfunding. Od pomysłu do biznesu, dzięki społeczności już dostępna w sprzedaży!

Dodane

17-05-2013

Mam Startup

Masz pomysł i szukasz kapitału na jego realizację? Teraz możesz się dowiedzieć o szczegółach rozwiązań prawnych, dostępnych narzędziach, a przede wszystkim praktycznych aspektach skutecznego wykorzystania finansowania społecznościowego. Na polski rynek właśnie trafiła książka „Crowdfunding. Od pomysłu do biznesu, dzięki społeczności”.

Pełna treść artykułu dostępna dla naszych stałych czytelników

Dołącz do naszego newslettera lub podaj swój adres, jeśli już jesteś naszym subskrybentem

Partner technologiczny


Prognozy rozwoju finansowania społecznościowego według wszystkich źródeł są liczone w miliardach dolarów i niemal każdy słyszał już o ciekawych projektach, które powstały dzięki wsparciu tysięcy Internautów. W zeszłym roku uruchomiono ponad 1,1 miliona projektów, z których wiele zakończyło się spektakularnymi sukcesami. Także w Polsce obserwujemy gwałtowny wzrost popularności tego mechanizmu, a sukcesem kończą się projekty o coraz większej wartości. – Crowdfunding w Polsce jest nie tyle pozytywnie przyjęty, co pożądany – mówi Karol Król, autor książki, który sam środki na jej wydanie zebrał w ten sposób. Powstają płyty, teledyski, filmy, książki i rodzą się nowe biznesy, dzięki docenieniu dobrych pomysłów przez rzesze Internautów. W pierwszych miesiącach tego roku sukcesem zakończyły się w Polsce projekty na kwotę przekraczającą 200 tys. zł. – To jest nowy kapitał, który nie popłynąłby do ciekawych projektów, a te nie byłyby realizowane. Podobnie jest z moją książką i wieloma pomysłami, przy których realizacji dzięki społeczności ucestniczyłem – komentuje Król.

Książka zawiera praktyczne i szczere informacje na temat teorii, historii i praktyki finansowania społecznościowego w Polsce i na świecie. Zawiera min. wywiad z Julią Marcell, znakomitą polską piosenkarką, która już w 2007 roku zebrała 50 tys. dolarów na wydanie debiutanckiej płyty, a także Michałem Świgoniem, który rozpoczął dyskusję o ramach prawnych crowdfundingu po wygraniu w sądzie z administracją publiczną. – To otwarty projekt i przedstawiam fundament, czyli narzędzia, sprawdzone metody, możliwości i wskazuję błędy – mówi Król. – Nie daje jednak jednoznacznej odpowiedzi na pytanie jak zebrać milion złotych, a raczej inspiruję do innego spojrzenia na własne pomysły i realizowane przedsięwzięcia – dodaje.

Książka powstała, ponieważ sukcesem zakończył się projekt „Crowdfunding na papierze”, w ramach którego 71 osób wpłaciło 6327 zł, w zamian otrzymując egzemplarze autorskie i unikalne bonusy. Sama w sobie dowodzi sensu i istotności stosowania finansowania społecznościowego. Obszerna część tej pozycji wydawniczej obejmuje jednak kwestie związane z modelem udziałowym, który stwarza ogromne szanse zarówno pomysłodawcom, jak i inwestorom.

„Crowdfunding. Od pomysłu do biznesu, dzięki społeczności” autorstwa Karola Króla jest dostępna w limitowanej edycji drukowanej (39,90 + e-book gratis) oraz w formatach mobilnych EPUB, MOBI i PDF (19,90) jedynie na wydaje.pl.

Autor książki jest Karol Król, wiceprezes Polskiego Towarzystwa Crowdfundingu, założyciel i redaktor naczelny portalu crowdfunding.pl, założyciel European Crowdfunding Network, współautor raportu „A Framework for European Crowdfunding” i autor dwóch projektów finansowania społecznościowego zakończonych sukcesem.

KUP TERAZ KSIĄŻKĘ

źródło: informacja prasowa

Komentarze (0)