Najważniejszą cechą jakiej szukają inwestorzy jest umiejętność “sprzedania” swojego biznesu. Jeśli jesteś w stanie przekonać inwestorów do zainwestowania w swój pomysł, to masz duże szanse na przekonanie swoich klientów do zakupu swojego produktu lub usługi.

Dodatkowym atutem młodego przedsiębiorcy może być doświadczenie na rynku, na którym chce robić biznes, znajomość procesów na nim zachodzących i rozległa wiedza na jego temat.

Ponadto, bardzo ważnym elementem dla inwestora jest pokazanie tego, co się wcześniej samemu zrobiło – prototyp rozwiązania, gotowy produkt czy pierwsi klienci lub listy intencyjne od potencjalnych klientów.

Najczęściej popełniane błędy twórców startupów

Zdarza się, że pomysłodawcy przychodzą nieprzygotowani na spotkanie z potencjalnym inwestorem. Na przykład pomysłodawca, który chce  budować biznes oparty o aplikacje mobilne dla użytkowników z Polski, ale kompletnie nie wie ile w osób w Polsce w ogóle korzysta z aplikacji na swoich smartfonach. Częstym błędem jest rozpoczynanie biznesu bez rozpoznania konkurencji bezpośredniej do swojego produktu czy też konkurencji substytucyjnej – rozwiązań alternatywnych dla oferowanego przez siebie.

Innym, często występującym błędem, który od razu wpływa na mniej pozytywną ocenę projektu przez potencjalnych inwestorów jest brak jakiejkolwiek weryfikacji pomysłu na rynku. Zapytanie kilkudziesięciu osób o opinie na temat produktu czy usługi nie powinno być wyczynem ponad siły młodego przedsiębiorcy.

Warto również wskazać nieprzemyślane wydatki. Miejsce garażowe przed budynkiem czy biuro w samym centrum miasta z widokiem na najbardziej atrakcyjne dzielnice nie jest zdaniem inwestora wydatkiem niezbędnym dla prowadzenia większości biznesów. Inwestorzy chcieliby, aby ich pieniądze wydawane były racjonalnie, a to niestety nie zawsze jest pokazywane w założeniach finansowych prezentowanych przez pomysłodawców.

Masz pomysł na nowe rozwiązanie w branży marketingowej? Wiesz jak innowacyjnie wspierać sprzedaż? Weź udział w Digital Farm. Projekt skierowany jest do pomysłodawców z branży marketingowej, posiadających pomysł na innowacyjne przedsięwzięcie i chęć rozpoczęcia działalności gospodarczej. Koncentruje się na pomysłach opartych na nowoczesnych metodach marketingowych. Do branży tej kwalifikują się przedsięwzięcia wykorzystujące w sposób niestandardowy dostępną wiedzę i urządzenia marketingowe. Dla Wnioskodawcy najciekawszymi pomysłami na biznes będą te, które odznaczają się wysoką innowacyjnością i zastosowaniem najnowocześniejszych technologii. Celem projektu jest wybór pomysłów, w których decydującą rolę odgrywa technologia lub innowacyjny model wykorzystania istniejących rozwiązań, gdzie głównym trendem napędzającym rozwój jest konwergencja urządzeń i platform programistycznych. Szczegóły dostępne są na stronie www.lmsinvest.pl.

źródło: informacja prasowa


Komentarze (0)