Networking w służbie startupu

Dodane:

MamStartup logo Mam Startup

Udostępnij:

Robisz startup? Znakomicie! Głowa aż kipi od pomysłów i kreatywności, nie wiesz, gdzie włożyć ręce. Masz klarowny obraz tego, co zamierzasz stworzyć i zastanawiasz się, jak najskuteczniej to osiągnąć.

Robisz startup? Znakomicie! Głowa aż kipi od pomysłów i kreatywności, nie wiesz, gdzie włożyć ręce. Masz klarowny obraz tego, co zamierzasz stworzyć i zastanawiasz się, jak najskuteczniej to osiągnąć.

Uświadamiasz też sobie, ile warty jest Twój czas. Budowanie startupu to najczęściej praca po godzinach, zarywanie nocek i rezygnowanie z weekendowych imprez, podczas których bawią się Twoi zatrudnieni na ciepłym etacie znajomi.

Pojawia się też luka wiedzy i umiejętności. Nie wszystko jesteś w stanie zrobić samodzielnie, do wielu rzeczy potrzebujesz zatrudnić ludzi. Masz, oczywiście, dość szeroki wachlarz talentów, ale nie obejmuje on wszystkiego.

Prawnik. Grafik. Programista. Fotograf. Marketingowiec. Pijarowiec. Skuteczny sprzedawca. W miarę rozwoju Twojego start-up’u będziesz potrzebował pomocy wielu ludzi o bardzo zróżnicowanych kompetencjach. Znalezienie ich wymaga poświęcenia sporej ilości czasu, a jak już wiesz, ten jest dla Ciebie towarem deficytowym.

Jak najlepiej zmaksymalizować użyteczność czasu poświęconego na zebranie takiej różnorodnej grupy? Odpowiedzią na to pytanie jest networking, czyli budowanie sieci znajomości zawodowo – biznesowych.

Dobrą alternatywą dla klasycznych spotkań networkingowych, za udział w których zazwyczaj trzeba płacić, są wydarzenia bezpłatne: otwarte konferencje, spotkania branżowe, prelekcje, panele dyskusyjne. Jest to istotne zwłaszcza na samym początku tworzenia start-up’u, gdy liczy się każda wydana złotówka.

Przykładem inicjatywy, która umożliwia swobodny networking są panele dyskusyjne Akademii Brandu. Czymś, co wyróżnia nas spośród wielu inicjatyw tego typu jest to, że na naszych spotkaniach pojawiają się ludzie z przeróżnych środowisk – mówi Maciej Ostrowski, założyciel Akademii Brandutematyka spotkań jest szeroka, a więc przyciągają one zróżnicowanych słuchaczy.

Pojawiając się na wydarzeniach charakteryzujących się heterogeniczną publicznością Twoja szansa na znalezienie poszukiwanych współpracowników zwiększa się. Warto również podkreślić, że takie spotkania przyciągają inną, ważną dla Ciebie grupę – klientów. Ale to już zupełnie inna opowieść.

Najbliższe spotkanie Akademii Brandu odbędzie się we wtorek, 30 lipca w warszawskim klubie CZĄSTKI ELEMENTARNE. Swoją wiedzą podzielą się z Klaudia Tolman, trener myślenia wizualnego, edukator i speaker z TEDxWroclaw oraz Michał Górecki – bloger, marketingowiec, do niedawna strateg w grupie Heureka (obecnie VML), teraz szef i założyciel sklepu internetowego koszulkowo.com. Start o godzinie 19:00.

źródło: informacja prasowa