... ... ...

Game Industry Trends 2013 już 12-13 września na Stadionie Narodowym w Warszawie!

Dodane

23-08-2013

Mam Startup

Czym są gry – wszyscy doskonale widzą. Czym są gry wideo – też. Ale jak bardzo są popularne? Czy będą coraz popularniejsze? W jakim kierunku mogą się rozwinąć? Czy przyszłość to gry Free 2 Play czy może mobilne produkcje na tablety i smartfona, a może gry klasy AAA? Jak można tworzyć gry? Jak wykorzystać gamifikację do zwiększania zaangażowania? Jak serious games mogą pomóc w zdobywaniu wiedzy i umiejętności? Jak rynek gier wideo wyglądał kiedyś, a jak wygląda teraz? Jak finansować produkcję gier i jak prowadzić skuteczny marketing w dobie cyfrowej i globalnej dystrybucji? Wreszcie jak osiągnąć sukces na tym niesamowicie konkurencyjnym rynku?

Pełna treść artykułu dostępna dla naszych stałych czytelników

Dołącz do naszego newslettera lub podaj swój adres, jeśli już jesteś naszym subskrybentem

Partner technologiczny

To tylko garść z setek pytań, na jakie spróbują odpowiedzieć prelegenci Game Industry Trends 2013, którzy spotkają się 12 i 13 września na warszawskim Stadionie Narodowym z żądnymi wiedzy uczestnikami konferencji. Spotkają się oni z przedstawicielami różnorodnych firm – mniejszych, większych i bardzo dużych. Wśród zacnych prelegentów wymienić wypada: Ellen-Jane Austin z Gameforge czy Christelle Rondel z Plaine Images; Bartosza Binieckiego z Vivid Games; Jacka Brzezińskiego, Krzysztofa Noska i Pawła Zawodnego z Techlandu; Marcina Iwińskiego, Adama Kicińskiego i Michała Nowakowskiego z CD Projektu i CD Projekt RED; braci Miechowskich z 11 bit studios; Wojtka Ozimka z one2tribe; Krzysztofa Pikiewicza z Turtle Entertainment; Marcina Przasnyskiego ze StockWatch.pl; Kamila Sikorę z Bandoneon Games; Tomasza Gopa i Michała Sokolskiego z CI Games; wreszcie Piotra Żygadło z Artifex Mundi. A to i tak tylko garstka prelegentów!

Poza tematyką „dużych” gier wideo, czyli tzw. produkcji AAA, pojawią się ciekawostki z rynku niezależnego (Indie) oraz mobilnego. Ten ostatni będzie zresztą głównym nowym tematem badania organizowanego przez NK.Research.

Czujemy się podekscytowani, że już drugi rok z rzędu Research.NK przeprowadza badanie Game Industry Trends Report – mówi Krzysztof Sobieszek, pełnomocnik zarządu ds. badań, Nasza Klasa. Mamy ambicję, aby stało się ważnym źródłem informacji o polskich graczach i graniu, które jest zjawiskiem coraz ważniejszym. W tym roku ponownie udało się przebadać znaczną próbę i skupić na tym ile, jak, kiedy w co i na czym gramy, a także jakie wydatki ponosimy w związku z samymi grami i sprzętem. Zależało nam na tym, aby oprócz rozbudowanej części pytań powtarzanych co rok przy każdym kolejnym projekcie przyjrzeć się w sposób pogłębiony wybranemu trendowi związanemu ze światem gier. W 2012 były to społeczności, a w tym roku nasz wybór padł na mobile i gry mobile. Mamy nadziej, że raport będzie dzięki temu jeszcze ciekawszy.

Poza premierową prezentacją raportu, podczas Game Industry Trends 2013 prelegenci opowiedzą m.in. o:

  • Biznesie growym – czy to ważna gałąź gospodarki w Polsce? a jak to wygląda na świecie? czy warto inwestować w produkcje gier?
  • Gamifikacji – zachęcimy wszystkich do wzięcia czerwonej pigułki i skomercjalizowania społeczności w Matrixie
  • Clusterach gier – prezentacja polskiego Digital Entertainment Cluster i francuskiego Plaine Images, czyli wskazanie drogi do najlepszego wykorzystania potencjału regionu i nie tylko.
  • Grach jako potencjale edukacyjnym – dziennikarz, twórcy gier, biznesmeni, dwóch uniwersyteckich doktorów i nie tylko opowiedzą o tym, jak uczyć grając lub grać ucząc.
  • Grach społecznościowych i mobilnych – czy są to trendy rosnące, malejące, przyszłościowe, a może… przeszłościowe?

Program Game Industry Trends 2013 podzielony został na kilka tematycznych obszarów, dzięki czemu uczestnicy będą mogli w prostszy sposób wybrać interesujące ich zagadnienia, by dowiedzieć się więcej o tworzeniu czy biznesowym podejściu do gier.

Game Industry Trends 2013 będzie wyjątkowe również ze względu na ścieżki tematyczne prezentacji, które wprowadzamy w obu dniach konferencji - komentuje Dariusz Sokołowski, co-founder NoNoobs.pl S.A. Historycznie mieliśmy tylko jedną ścieżkę, co powodowało sytuację, że nie mogliśmy pokazać wszystkiego co chcieliśmy, a uczestnicy nie mieli wyboru tematu. Planujemy takie tematy jak development, gamifikacja, marketing, biznes i inne. Każdy powinien znaleźć coś dla siebie – dodaje.

W tegorocznym Game Industry Trends wezmą udział goście zagraniczni – przedstawiciele growych firm i nie tylko.

Wśród prelegentów z zagranicy radzę zwrócić uwagę na dr. Rolanda Klemkego, który opowie o nauczaniu poprzez gry – mówi Tomek Kreczmar, dyrektor artystyczny konferencji GIT. Drugim ciekawym punktem będzie moim zdaniem prezentacja francuskiego clustera gier, który powstał w Lyonie i skupia nie tylko deweloperów, ale również animatorów oraz producentów filmowych. Na GIT 2013 pojawią się także przedstawiciele Gameforge czy Game IN.

MamStartup jest patronem wydarzenia

źródło: informacja prasowa

Komentarze (0)