Rewolucyjny pomysł na sprzedaż książek przedstawił wczoraj w Krakowie, na specjalnym spotkaniu dla najważniejszych wydawców z całej Polski, sklep internetowy Merlin.pl. – W dobie technologii i Internetu potrzebujemy innowacyjnego podejścia do literatury i czytelników, a my wiemy jak to zrobić – przekonywali na nim przedstawiciele Merlin.pl, prezentując swój nowy projekt Merbook.

Z badań wynika, że w USA zaledwie 3 lata zajmie e-bookom całkowita detronizacja książek. Wedle szacunków, już w 2017 roku sprzedaż e-booków ma tam przewyższyć sprzedaż książek tradycyjnych. – W Polsce na razie 98 % rynku to książki drukowane, jednak wdrożenie w życie naszego projektu sprawi, że cały ten segment czeka e-bookowa rewolucja – mówił Jakub Radkowski, Kierownik Działu Projektów Specjalnych z Merlin.pl – Dostrzegamy ogromny potencjał w rynku e-booków, idziemy z duchem czasu i działamy zgodnie ze światowym trendem – dodaje. Merlin.pl zapowiada, że już w pierwszym półroczu 2014 roku chce zaskoczyć rynek swoim nowym pomysłem pod hasłem Merbook.

Merbook to ogromne przedsięwzięcie technologiczne i organizacyjne. – Książki elektroniczne to przyszłość rynku literatury, wychodzimy do wydawców z pionierskim pomysłem i ideą, która zdecydowanie zmieni podejście i postrzeganie e-booków, a także, jak wynika z naszych kalkulacji, zdecydowanie zwiększy ich sprzedaż – dodaje Radkowski. Merlin.pl zdradził, że pod nazwą Merbook kryje się nie tylko najnowszej jakości czytnik e-booków, stworzony specjalnie dla Merlin.pl, ale także model sprzedażowy książek online w ramach abonamentu, największa baza e-booków, dziesiątki tysięcy plików do kupienia jednym kliknięciem, innowacyjna aplikacja mobilna. Merlin.pl nie zdradza jeszcze szczegółów, ale najprawdopodobniej projekt ten będzie realizowany w współpracy z jedną z największych sieci telefonii komórkowej w Polsce.

źródło: informacja prasowa

Przeczytaj również

Kawa w Empiku zamiast książek

Komentarze (0)