Cztery spółki technologiczne wróciły z trzytygodniowego pobytu w Dolinie Krzemowej. Migam.pl, Phenicoptere, Brand24 i Quantum Lab, w ramach pierwszej edycji programu akceleracji start-upów Ready to Go, miały okazję przedstawić swój pomysł potencjalnym partnerom z San Francisco. Jakie korzyści uczestnikom przyniosła ta wyprawa?

Pełna treść artykułu dostępna dla naszych stałych czytelników

Dołącz do naszego newslettera lub podaj swój adres, jeśli już jesteś naszym subskrybentem

Partner technologiczny

Dzięki programowi Ready to Go spółki miały szanse skonfrontować swój produkt lub usługę z rynkiem i konkurencją za granicą, dopracować model biznesowy, pozyskać partnera zagranicznego i inwestora. Program podzielony został na dwa etapy. W pierwszym spółki przeszły szkolenia przygotowujące do akceleracji na rynkach zagranicznych. Etap drugi obejmował trzytygodniowy program akceleracyjny w Dolinie Krzemowej.

Ponadto uczestnicy programu Ready to Go brali udział w wydarzeniach networkingowych i sesjach. Umożliwiło im to zaprezentowanie ich modelu biznesowego przed panelem inwestorów. Wsparciem dla wszystkich działań były warsztaty mentoringowe on-line, dedykowane do modelu biznesowego każdego z uczestników. Wyjazd wszystkim uczestnikom przyniósł wiele korzyści w postaci nowych kontaktów biznesowych i szans na współpracę.

Rozwinąć skrzydła

Trzy tygodnie w Dolinie Krzemowej pozwoliły nam rozwinąć skrzydła i spojrzeć na działalność globalnie, a nie z perspektywy rynku lokalnego – mówi Monika Żochowska, współwłaścicielka Phenicoptere. Spółka stworzyła i wprowadziła na rynek innowacyjne, chronione patentem akcesoria do demakijażu GLOV. Phenicoptere ma o co walczyć - rynek amerykański jest największym rynkiem kosmetycznym na świecie. Celem wyjazdu do Doliny Krzemowej były rozmowy z potencjalnymi dystrybutorami polskich produktów. Trzech dużych kupców jest zainteresowanych naszymi produktami oraz ich dystrybucją w USA – dodaje Monika Żochowska.

Kolejnym uczestnikiem wyprawy był przedstawiciel Brand24, polskiego lidera narzędzi monitorujących marki i produkty w sieci. Wyjazd do USA dał nam lepszy niż kiedykolwiek obraz tamtejszego rynku. Seria spotkań z potencjalnymi klientami pozwoliła nie tylko zwalidować nasz produkt, ale i pozwoliła z jeszcze większym optymizmem wyglądać w przyszłość naszej ekspansji w USA – przekonuje Michał Sadowski z Brand24. Dziura w rynku, którą próbujemy zagospodarować nie tylko istnieje, ale jest większa niż się spodziewaliśmy – dodaje. W styczniu Brand24 rozpoczyna sprzedaż produktu w USA i już ma deklaracje zakupu od części betatesterów.

Do Doliny Krzemowej wybrał się również Przemek Kuśmierek z Migam.pl, które oferuje automatycznego tłumacza języka migowego. Na świecie jest 70 mln osób niesłyszących. Naszym celem jest zlikwidowanie bariery pomiędzy osobami niesłyszącymi i słyszącymi. Spotkania z mentorami, inwestorami pomogły nam w przygotowaniu nowego modelu biznesowego. Dzięki wyjazdowi nawiązaliśmy współpracę z największą w USA i Kanadzie firmą zajmującą się tłumaczeniami na język migowy. Mam nadzieję że w 2014 będziemy mogli się pochwalić nowym produktem – mówi Przemek Kuśmierek z Migam.pl.

Warunkiem udziału w wyjeździe do Doliny Krzemowej było wygranie Business Mixera organizowanego przez AIP Business Link – jednego z cyklu organizowanych przez Polskę Przedsiębiorczą spotkań, na którym młode, startujące firmy przedstawiają swoje biznesy, poznając ekspertów, odnoszących sukcesy przedsiębiorców, innowatorów, prezesów międzynarodowych firm, osoby, które reprezentują pasję i niekonwencjonalne podejście do prowadzenia swoich biznesów. Przedsiębiorcy musieli także posiadać umiejętności prezentacyjne i bardzo dobrą znajomość języka angielskiego. Kolejna edycja programu odbędzie się w lutym 2014 roku.

Program został sfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka.

źródło: informacja prasowa

Komentarze (0)