Cztery spółki technologiczne wróciły z trzytygodniowego pobytu w Dolinie Krzemowej. Migam.pl, Phenicoptere, Brand24 i Quantum Lab, w ramach pierwszej edycji programu akceleracji start-upów Ready to Go, miały okazję przedstawić swój pomysł potencjalnym partnerom z San Francisco. Jakie korzyści uczestnikom przyniosła ta wyprawa?

Dzięki programowi Ready to Go spółki miały szanse skonfrontować swój produkt lub usługę z rynkiem i konkurencją za granicą, dopracować model biznesowy, pozyskać partnera zagranicznego i inwestora. Program podzielony został na dwa etapy. W pierwszym spółki przeszły szkolenia przygotowujące do akceleracji na rynkach zagranicznych. Etap drugi obejmował trzytygodniowy program akceleracyjny w Dolinie Krzemowej.

Ponadto uczestnicy programu Ready to Go brali udział w wydarzeniach networkingowych i sesjach. Umożliwiło im to zaprezentowanie ich modelu biznesowego przed panelem inwestorów. Wsparciem dla wszystkich działań były warsztaty mentoringowe on-line, dedykowane do modelu biznesowego każdego z uczestników. Wyjazd wszystkim uczestnikom przyniósł wiele korzyści w postaci nowych kontaktów biznesowych i szans na współpracę.

Rozwinąć skrzydła

Trzy tygodnie w Dolinie Krzemowej pozwoliły nam rozwinąć skrzydła i spojrzeć na działalność globalnie, a nie z perspektywy rynku lokalnego – mówi Monika Żochowska, współwłaścicielka Phenicoptere. Spółka stworzyła i wprowadziła na rynek innowacyjne, chronione patentem akcesoria do demakijażu GLOV. Phenicoptere ma o co walczyć - rynek amerykański jest największym rynkiem kosmetycznym na świecie. Celem wyjazdu do Doliny Krzemowej były rozmowy z potencjalnymi dystrybutorami polskich produktów. Trzech dużych kupców jest zainteresowanych naszymi produktami oraz ich dystrybucją w USA – dodaje Monika Żochowska.

Kolejnym uczestnikiem wyprawy był przedstawiciel Brand24, polskiego lidera narzędzi monitorujących marki i produkty w sieci. Wyjazd do USA dał nam lepszy niż kiedykolwiek obraz tamtejszego rynku. Seria spotkań z potencjalnymi klientami pozwoliła nie tylko zwalidować nasz produkt, ale i pozwoliła z jeszcze większym optymizmem wyglądać w przyszłość naszej ekspansji w USA – przekonuje Michał Sadowski z Brand24. Dziura w rynku, którą próbujemy zagospodarować nie tylko istnieje, ale jest większa niż się spodziewaliśmy – dodaje. W styczniu Brand24 rozpoczyna sprzedaż produktu w USA i już ma deklaracje zakupu od części betatesterów.

Do Doliny Krzemowej wybrał się również Przemek Kuśmierek z Migam.pl, które oferuje automatycznego tłumacza języka migowego. Na świecie jest 70 mln osób niesłyszących. Naszym celem jest zlikwidowanie bariery pomiędzy osobami niesłyszącymi i słyszącymi. Spotkania z mentorami, inwestorami pomogły nam w przygotowaniu nowego modelu biznesowego. Dzięki wyjazdowi nawiązaliśmy współpracę z największą w USA i Kanadzie firmą zajmującą się tłumaczeniami na język migowy. Mam nadzieję że w 2014 będziemy mogli się pochwalić nowym produktem – mówi Przemek Kuśmierek z Migam.pl.

Warunkiem udziału w wyjeździe do Doliny Krzemowej było wygranie Business Mixera organizowanego przez AIP Business Link – jednego z cyklu organizowanych przez Polskę Przedsiębiorczą spotkań, na którym młode, startujące firmy przedstawiają swoje biznesy, poznając ekspertów, odnoszących sukcesy przedsiębiorców, innowatorów, prezesów międzynarodowych firm, osoby, które reprezentują pasję i niekonwencjonalne podejście do prowadzenia swoich biznesów. Przedsiębiorcy musieli także posiadać umiejętności prezentacyjne i bardzo dobrą znajomość języka angielskiego. Kolejna edycja programu odbędzie się w lutym 2014 roku.

Program został sfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka.

źródło: informacja prasowa

Komentarze (0)