Program rozpoczyna się w lutym. Pierwszy, trwający miesiąc etap, polegać będzie na przeprowadzeniu intensywnych warsztatów „Customer Development”, które zakończą się podjęciem decyzji o inwestycji 25 000 USD (w zamian za 8% udziałów). Inwestycja służyć ma przede wszystkim dalszej walidacji wypracowanych założeń modelu biznesowego.

Pełna treść artykułu dostępna dla naszych stałych czytelników

Dołącz do naszego newslettera lub podaj swój adres, jeśli już jesteś naszym subskrybentem

Partner technologiczny

Drugi, roboczy etap wiązać będzie się z dwutygodniowym wyjazdem do Doliny Krzemowej w USA, podczas której odbędą się liczne spotkania z partnerami, mentorami, przedsiębiorcami i współpracownikami Innovation Nest w USA. Po powrocie rozpoczną się dalsze dwumiesięczne prace z Innovation Nest nad modelem biznesowym i produktem.

Program zakończy wewnętrzny „Demo Day”, po którym wraz z każdym z zespołów wypracowana zostanie decyzja, czy i w jaki sposób będą przebiegały dalsze etapy inwestycji.

Programem objęte mogą zostać projekty, które posiadają minimum działający prototyp swojego produktu lub będące na dalszym etapie rozwoju i funkcjonując już jako firma z produktem wprowadzonym na rynek, mają za cel wyjście poza Polskę i odniesienie sukcesu na rynku globalnym.

Kiedy w 2012 startowaliśmy z ACCELERATE nie do końca wiedzieliśmy czy ten program będzie odpowiedni dla polskich startupów. Teraz jesteśmy tego pewni – mówi Marcin Szeląg Partner odpowiedzialny za program w Innovation Nest. W 2013 udało nam się przeprowadzić 3 edycje programu, w których wzięło udział 21 projektów. Zainwestowaliśmy w 7 z nich. W ciągu roku udało nam się dostosować program i poprawić jego formułę, aby jak najlepiej wspomóc wybrane zespoły – dodaje Marcin Szeląg. – Aktualnie jesteśmy nastawieni głównie na projekty działające w modelu SaaS (Software as a Service), które mają - w naszej ocenie - bardzo wysoki potencjał na skalowalność i globalny rozwój.

Często startup kojarzony jest przede wszystkim z projektami będącymi na bardzo wczesnym etapie rozwoju. My pojęcie to traktujemy szerzej - odnosimy je do wszystkich zespołów i firm, które poszukują skalowalnego modelu biznesowego dla swojego produktu (tworzonego lub już istniejącego) i chcących poddać go intensywnej weryfikacji, a w konsekwencji istotnie zwiększyć prawdopodobieństwo odniesienia sukcesu na rynku – mówi Marek Kapturkiewicz, Partner Innovation Nest.

Rozpoczynające program warsztaty “Customer Development”,to m.in. aktywne poszukiwanie i weryfikacja grupy docelowej odbiorców produktu, istotności problemu, z którym zmierza się klient oraz oczekiwanej w konsekwencji przez niego wartości, którą dostarcza proponowany produkt. Bardzo intensywnie pracując nad modelem biznesowym (do czego wykorzystujemy jako narzędzie “Business Model Canvas”) poszukujemy odpowiedzi na pytanie, jakie cechy i funkcjonalności powinien mieć produkt, aby dostarczał najbardziej oczekiwaną wartość. Poddajemy to również bardzo konkretnej weryfikacji w zderzeniu z opiniami potencjalnych klientów. Rzetelnie badamy i weryfikujemy też hipotezy, jakie są najbardziej skuteczne kanały pozyskiwania klientów. A to dopiero początek drogi.

ACCELERATE zmusił nasz zespół do jeszcze cięższej pracy. Dziesiątki niewygodnych pytań, z którymi należało się zmierzyć, aktywne zbieranie opinii i uwag od różnych grup klientów, oraz wnioski, do których doszliśmy, zmusiły nas do zakwestionowania niepodważalnych wcześniej założeń, i w rezultacie do porzucenia strefy komfortu... – podsumowuje Błażej Abel z landingi.com, jednej z firm, która uczestniczyła w programie.

Innovation Nest przyjmuje zgłoszenia na zgłoszenia do ACCELERATE do 31 stycznia. Aplikować do programu można poprzez formularz znajdujący się na stronie http://innovationnest.co/funding/accelerate/

źródło: informacja prasowa

Komentarze (0)