Lingly, nowy projekt edukacyjnej aplikacji mobilnej firmy Funmedia, wygrał 4-miesięczną akcelerację w Dubaju. Co więcej, inwestorzy przekażą 30 000 USD na jego rozwój i komercjalizację. Autorem inicjatywy jest i360accelerator ze Zjednoczonych Emiratów Arabskich.

Pełna treść artykułu dostępna dla naszych stałych czytelników

Dołącz do naszego newslettera lub podaj swój adres, jeśli już jesteś naszym subskrybentem

Partner technologiczny

13 grudnia 2013 r. w Pomorskim Parku Naukowo-Technologicznym odbyła się polska selekcja do programu akceleracyjnego TURN8, prowadzonego przez dubajski akcelerator i360accelerator. Do gdyńskiej edycji międzynarodowych sesji Innov-a-thon zgłosiła się wrocławska firma Funmedia - twórca kilkunastu kursów e-learningowych, a także produktów mobilnych do nauki języków obcych. Jej przedstawiciele, Paweł Antkowiak i Adam Bicz, w czasie krótkiego wystąpienia opowiadali o najnowszym projekcie firmy - aplikacji mobilnej do nauki języków obcych Lingly.

Projekt Funmedia został wysoko oceniony przez Jury z Dubaju i dostał się do ścisłego finału. Przez następne kilka tygodni autorzy aplikacji brali udział w procesie wstępnej walidacji pomysłu. 21 stycznia 2014 r. firma Funmedia została oficjalnie przyjęta do tegorocznej edycji programu akceleracyjnego TURN8.

Koncepcja zwycięskiego projektu Lingly zakłada, że każdy jest w stanie w prosty sposób nauczyć się podstaw języka obcego. Głównym celem autorów było wyeliminowanie konieczności poznawania skomplikowanych zasad gramatycznych, przy zachowaniu kompleksowości procesu nauki, który obejmuje słuchanie, czytanie, pisanie i mówienie. Efektywność osiągana jest dzięki wykorzystaniu wysokiej jakości grafik, minimalistycznego interfejsu oraz nawigacji za pomocą jednego gestu. W powodzenie aplikacji wierzą nie tylko jej autorzy. Badania potwierdzają, że znajomość jedynie 1000 wyrazów w języku obcym wystarcza, aby zrozumieć ponad 80% znaczeń słów używanych w codziennych sytuacjach.

Co niesie za sobą przyjęcie do programu? Dwóch pracowników firmy Funmedia - Mateusz Pośpieszny, Manager Marketingu, a także Adam Bicz, Kierownik projektów informatycznych, w połowie lutego wyleci do Dubaju, aby przez cztery miesiące korzystać z networkingu z międzynarodowymi autorytetami branży technologicznej i biznesowej. Dodatkowo, projekt uzyskał dofinansowanie w wysokości 30 000 USD, a w Dubaju otrzyma wyjątkowe wsparcie w procesie tworzenia, promocji i komercjalizacji produktu Lingly. Wyjazd jest również szansą na poznanie obcego rynku, dopracowanie koncepcyjne pomysłu, a także omówienie go podczas sesji networkingowych z mentorami. Czteromiesięczne prace koncepcyjne zakończy Demo Day, podczas którego przedstawiciele projektów wystąpią przed potencjalnymi inwestorami i zawalczą o uzyskanie dodatkowego finansowania.

Akceleracja firmy w Dubaju jest ogromną szansą dla naszego projektu. Otrzymujemy dostęp nie tylko do finansowania, lecz przede wszystkim do doświadczonych mentorów, którzy udzielą nam wsparcia w budowaniu globalnego zasięgu aplikacji Lingly. To wyjątkowe wyróżnienie - mówi pomysłodawca projektu Lingly i Dyrektor Operacyjny Funmedia, Paweł Antkowiak.

Program akceleracyjny objął współpracą dziesięć najbardziej innowacyjnych projektów z całego świata. Osoby zainteresowane rozwojem projektu mogą na bieżąco śledzić relację z przygotowań do wyjazdu oraz pobytu w Dubaju firmy Funmedia na oficjalnych profilach Lingly w mediach społecznościowych.

źródło: informacja prasowa

Komentarze (0)