20 mln dolarów dofinansowania dla Foodpanda

Dodane:

MamStartup logo Mam Startup

Udostępnij:

Fundusz venture capital Phenomen Ventures, zainwestował 20 mln dolarów w rozwój Foodpandy. Jest to znaczące wsparcie dla właściciela serwisu pozwalającego zamawiać posiłki za pomocą strony internetowej i aplikacji mobilnej.

Fundusz venture capital Phenomen Ventures, zainwestował 20 mln dolarów w rozwój Foodpandy. Jest to znaczące wsparcie dla właściciela serwisu pozwalającego zamawiać posiłki za pomocą strony internetowej i aplikacji mobilnej. Środki zostaną w dużej mierze przeznaczone na rozwój regionu Europy Środkowo-Wschodniej.

W lutym br. właściciel serwisu Foodpanda otrzymał wsparcie od funduszu inwestycyjnego Phenomen Ventures, który przekazał 20 mln dolarów. Środki pozyskane od nowego partnera zostaną przeznaczone przede wszystkim na rozwój serwisu, a także ekspansję na nowe rynki. W poprzednim roku Foodpanada poszerzyła swój zasięg o 20 państw, w tym Polskę. Środki, które otrzymała niemiecka centrala będą przekazywane do lokalnych oddziałów. Na razie nie wiadomo, jaka część dofinansowania trafi do Polski. Łącznie, ze wspomnianym już dofinansowaniem, Foodpanda pozyskała blisko 50 mln dolarów w ciągu ostatniego roku.

Plany polskiej Foodpandy

W ciągu dwunastu miesięcy polski oddział Foodpandy nawiązał współpracę z ponad 1200 restauracjami w całym kraju, w tym z siecią McDonald’s, z którą testuje usługę McDonald’s w Dostawie. Ponadto szykuje się do współpracy z kolejną dużą siecią restauracji i pozyskania co najmniej 500 nowych partnerów. Dodatkowe finansowanie z pewnością pozwoli zrealizować założenia na rok 2014. – Najbliższy rok będzie dla nas bardzo ważny, ponieważ chcemy pojawić się w nowych lokalizacjach, a jednocześnie rozwijać ofertę w miastach, w których już działamy – mówi Piotr Łagowski, Dyrektor Zarządzający Foodpanda na rynki CEE – Cele, jakie sobie postawiliśmy są ambitne i dodatkowe fundusze pomogą nam je zrealizować – kończy Łagowski. Ekspansja w nowych miastach będzie wspierana przez szeroko zakrojoną kampanię reklamową, na którą składać się będą spoty emitowane w telewizji i radiu, a także kampania outdoorowa. Firma planuje też rozwój samego serwisu i aplikacji mobilnej. Największe zmiany będą dotyczyły tej ostatniej.

Wprowadzenie nowej aplikacji mobilnej – na systemy iOs, Android, Windows Phone – pozwoli konsumentom jeszcze sprawniej zamawiać ulubione posiłki z dostawą do domu. Właściciel serwisu planuje także wprowadzenie programu lojalnościowego dla użytkowników.

źródło: informacja prasowa