... ... ...

Kompleksowa promocja i narzędzia ułatwiające zarządzanie firmą w jednym miejscu

Dodane

24-06-2011

Lech Romański

Yellowtask.com to internetowe narzędzie, którego celem jest stworzenie nowych możliwości nawiązywania kontaktów w sferze prywatnej i biznesowej, ułatwienie wspólnej pracy oraz wymiana informacji osób związanych ze sobą. Użytkownicy w ramach założonych profili publikują treści, wymieniają się plikami lub fotkami oraz organizują czas za pomocą kalendarza.


Pomysł na serwis wziął się z własnych potrzeb, potrzeby wymiany informacji, a w szczególności zapanowaniem i kontrolą nad procesem jej wymiany w sytuacji np. pracy kilku osób nad wspólnym projektem. Choć na rynku jest wiele tego typu aplikacji, żadna w całości nie spełnia naszych wymagań. Stąd właśnie narodziła się idea, aby taki serwis przygotować i żeby był na tyle elastyczny, aby możliwe było szybkie podczepienie nowych aplikacji rozszerzających podstawowe narzędzia. Poprzez ich wybór użytkownik stworzy sobie indywidualne narzędzie do pracy.

Czym jest lepszy od konkurencji:

  • Kontrola – każdy profil jest całkowicie niezależny od innych. Zapewnia to użytkownikowi kontrolę nad tym, co udostępnia i komu. Wszystkie informacje, zdjęcia, pliki są umieszczane w określonych grupach, do których dostęp mają tylko wybrane osoby, dzięki czemu użytkownik ma kontrolę nad sposobem ich rozpowszechniania. Znajomych można połączyć w grupy, np.: rodzina, przyjaciele itd., a w firmach na stanowiska pracy, w grupach na członków. Wysyłając informacje z pulpitu, istnieje możliwość wybrania, do której z grup wysyłamy informację;
  • wkrótce zostanie opublikowany interface API, umożliwiający integrację własnego serwera z Yellowtask. Wszystkie zdjęcia z galerii oraz pliki będą mogły być fizycznie umieszczone na serwerze użytkownika. W ten sposób użytkownik ma pełną kontrolę nad tym, co udostępnia i świadomość, że jeśli usunie dane, to nie będą one więcej dostępne;
  • sposób zarządzania projektami oraz raportowanie prac. Wykonywane zadania odbywają się w ramach poszczególnymi projektów. Umożliwia to ustalenie aktualnego stopnia ich wykonania oraz kosztu prac, które są wykonywane w obecnym czasie. Przy pomocy menadżera raportów wiadomo, kto i ile czasu poświęcił na określone zadanie także z podziałem na poszczególne stanowiska pracy.

Główne możliwości serwisu opierają się na narzędziach:

  • Kontakty – w zależności od wybranego typu profilu lista kontaktów zawiera zaproszonych znajomych, pracowników firmy lub członków grupy. W przypadku firmy dostępne są dodatkowe listy z bazą klientów i kontrahentów;
  • Kalendarz – służy, jako narzędzie do planowania, ustalania przypomnień lub spotkań, zawiera wszystkie zaplanowane zadania, które zostały przez nas wprowadzone lub nam zlecone, np.: gdy, użytkownik jest pracownikiem firmy. Uprawniony użytkownik firmy ma możliwość podglądu i edycji zadań pracownika, ale jedynie w ramach wybranego profilu, więc nie ma możliwości podglądu innych, np.: prywatnych wpisów pracownika lub innych zleceń. Każde zadanie można połączyć z projektem, więc idealnie nadaje się do „bukowania” i rozdzielania zadań wewnątrz firmy;
  • Projekty oraz menadżer raportów – umożliwiają śledzenie prac wykonywanych przez pracowników, czasu spędzonego nad realizacją zadania oraz koszty finansowe, które zostały poniesione w trakcie realizacji. Podgląd projektu zawiera także szczegółowe informacje kosztów z podziałem na poszczególnych pracowników czy stanowiska pracy. Dane te są zbierane z raportów, które są uzupełniane przez pracowników;
  • Menadżer plików – wspólna przestrzeń dyskowa umożliwiająca wymianę plików – dokumentów, zdjęć, plików archiwalnych. Na początek każdy profil ma do dyspozycji 50Mb, zapraszając znajomych do serwisu, wielkość tą można zwiększyć do 100Mb. Wkrótce dla każdego profilu możliwe będzie wykorzystanie własnego serwera połączonego poprzez interface API. Wówczas wykorzystana przestrzeń będzie uzależniona jedynie od serwera użytkownika, gdyż wszystkie pliki - fizycznie będą umieszczone na tym właśnie serwerze, a wgrywanie lub usuwanie plików dostępne będzie poprzez serwis Yellowtask lub bezpośrednio przez konto itp.
  • Galeria zdjęć – wraz z opublikowaniem interface'u API, tak jak w przypadku plików, zdjęcia będą mogły być przechowywane na serwerze użytkownika i tam bezpośrednio kasowane lub wgrywane do albumów. Serwis wykryje wprowadzone zmiany i naniesie odpowiednie zmiany. W przypadku nowo dodanych zdjęć, wykona odpowiednie czynności powodujące dostosowanie wielkości zdjęcia do strony.
  • Wizytówka profilu – są to informacje prezentujące profil i w zależności od ustawień prywatności są dostępne dla wszystkich internautów oraz przeglądarek sieciowych, dla których możemy wprowadzić opis i słowa kluczowe. Oprócz podstawowych informacji, użytkownik ma możliwość wprowadzenia własnych zakładek, np.: oferta, produkty, cennik, galeria (zostaną pobrane zdjęcia z serwisu), realizacje, kontakt (z mapka Google) i uzupełniania treścią.
  • Wewnętrzna poczta – pozwala na komunikację wewnątrz profili

Do profilu można dodawać dowolne pliki – dokumenty, zdjęcia, archiwa. Dostęp do nich, w zależności od typu profilu mają jedynie znajomi, pracownicy lub członkowie grupy. W przyszłości zostaną wprowadzone zaawansowane zasadny prywatności, umożliwiające określić, kto i na jakich zasadach ma prawo pobierać i wgrywać pliku do profil, również dla poszczególnych katalogów.

Aby stać się członkiem profilu, należy zostać zaproszonym przez administratora a zaproszenie te potwierdzić. W zależności od typu profilu firmy lub grupy dostępne są różne narzędzia umożliwiające komunikacje. Administrator to użytkownik, którego celem powinno być utrzymanie porządku w profilu. Aby stać się administratorem trzeba być autorem profilu lub mieć nadane odpowiednie prawa przez innego administratora profilu. W przypadku firmy, listę klientów lub kontrahentów, administrator może wprowadzić sam, podając przy tym podstawowe informacje takie jak: nazwa, adres, dane kontaktowe oraz wybierając spośród dostępnych opcji czy chce wysłać zaproszenie do nowo dodanego partnera. Tak dodany partner jest od razu widoczny na liście klientów/kontrahentów i możliwe jest zakładanie projektów, zlecanie zadań pracownikom czy wystawiania faktur. Jednak tylko potwierdzona relacja z drugiej strony umożliwi publiczne wyświetlenie znajomości.

Serwis został tak zaprojektowany, aby w prosty sposób rozszerzyć jego możliwości poprzez podłączenie aplikacji, które będą stanowiły rozszerzenie podstawowej oferty, a ich cel, to dostosowanie funkcji serwisu do indywidualnych potrzeb profilu. Obecnie profil firmy posiada domyślnie włączone aplikacje do zarządzania projektami oraz menadżer raportów. Są one włączone na stałe, jednak wraz z rozwojem i wzrostem ilości aplikacji, użytkownik będzie miał możliwość włączenia bądź wyłączenia aplikacji. W przygotowaniu jest już aplikacja umożliwiająca wystawianie faktur z możliwością prowadzenia księgowości. Obecnie nie planuje, aby serwis umożliwiał podłączenie aplikacji stworzonych przez użytkowników. Wszystkie aplikację będą napisane przez nas.

Serwis Yellowtask.com będzie w dużej części darmowy, a wszystkie płatne usługi będą stanowiły rozszerzenie darmowych opcji, ułatwiających pracę w przypadku dużej ilości danych lub funkcji, które skrócą czas ich wykonania. Przychody z reklam będą stanowiły niewielki procent ogółu przychodów.

źródło: informacja prasowa

Komentarze (0)