Łukasz Wejchert przejmuje agencję direct marketingową LeadR

Dodane:

MamStartup logo Mam Startup

Udostępnij:

Łukasz Wejchert zainwestował w kolejny projekt. Jest nim LeadR, agencja zajmująca się direct marketingiem w internecie, która należała do tej pory do spółki Cube Group.

Łukasz Wejchert zainwestował w kolejny projekt. Jest nim LeadR, agencja zajmująca się direct marketingiem w internecie, która należała do tej pory do spółki Cube Group. W wyniku umowy sprzedaży wszystkich udziałów w spółce LeadR, trafiła ona do portfolio firmy Wejcherta – Dirlango – zajmującej się budową ekosystemu innowacyjnych rozwiązań technologicznych łączących online z offline, głównie w obszarze mobile. Strony nie ujawniają kwoty transakcji.

LeadR Sp. z o.o. to spółka rozwijana w ramach struktur Cube Group S.A., która specjalizuje się w projektowaniu i realizacji kampanii typu direct marketing w internecie Od samego początku istnienia agencja konsekwentnie walczyła o pozycję lidera w swojej kategorii, rok do roku zwiększając przychody o kilkaset procent.

Dziś LeadR trafia do portfolio firmy Dirlango, należącej do Łukasza Wejcherta. Stroną sprzedającą jest Cube Group, czyli jedna z najważniejszych agencji performance marketingowych w całej Europie. W perspektywie długookresowej zamierza akcelerować kolejne marki w ramach swoich struktur.

Przejęcie LeadR przez Dirlango wpisuje się w naszą obecną strategię. Uruchamianie kolejnych usług w ramach naszej działalności będzie odbywać się podobnie. Naszym celem jest, aby po zgromadzeniu odpowiednich kompetencji, budowie silnego i samodzielnego zespołu, tworzyć nowe struktury agencyjne i tylko koordynować ich rozwój. Ostatnie duże przejęcia na rynku reklamowym pokazują, że rynek ten na nowo się konsoliduje i w tym właśnie odnajdujemy naszą szansę na poszukiwanie podmiotów zainteresowanych zakupem rozwijanych przez nas marek – dodaje Andrzej Cudny, prezes zarządu Cube Group S.A., nie zdradzając jednocześnie planów co do kolejnych projektów rozwijanych w ramach spółki.

Cube Group S.A. należy z kolei do portfela inwestycyjnego funduszy Xevin Investments oraz IQ Partners. Ten pierwszy odegrał znaczącą rolę w rozwoju agencji, będąc od ponad 6 lat zaangażowanym w jej rozwój:

Udało nam się z małej firmy PPC zbudować jedną z największych agencji performance marketingowych w Europie oraz efektywnie działający akcelerator w obrębie spółki. Zwieńczeniem sukcesu jest pozyskanie inwestora w postaci Łukasza i jego firmy Dirlango. Obecnie obserwujemy, a nawet poszukujemy projektów związanych z reklamą internetową na rynku CEE, które wpisywałyby się w filozofię inwestycyjną oraz inkubacyjną zarówno Cube Group, jak i Xevin Investments – tłumaczy Gwidon Humeniuk, współzałożyciel Xevin Investments.

Łukasz Wejchert zapowiada, że chce wykorzystać potencjał spółki do realizacji nowych, innowacyjnych projektów w ramach Dirlango – Zespół Cube Group w bardzo krótkim czasie zbudował świetny zespół oraz kompetencje w obszarze direct marketingu. Działalność agencji LeadR wpisuje się w nasz ekosystem produktowy oparty przede wszystkim o rozwiązania mobilne i big data. Mamy już kilka pomysłów, jak kompetencje agencji wykorzystać w ramach świadczonych przez nas usług i jak wprowadzić synergie między projektami – przyznaje.

Strony nie ujawniają wartości transakcji. Wiadomo natomiast, że na dotychczasowym stanowisku pozostanie Sebastian Białousz, prezes i założyciel agencji LeadR, który do tej pory odpowiedzialny był za zarządzanie i realizację strategii jej rozwoju.

Fakt, że stajemy się częścią firmy Dirlango, otwiera przed nami możliwości zwiększenia tempa rozwoju i umocnienia swojej pozycji na rynku. Razem z zespołem Dirlango kontynuować będziemy rozwój naszej oferty z zakresu innowacyjnych rozwiązań direct marketingowych, a także – a może nawet w szczególności – komercjalizacji baz danych, czyli w obszarze big data – komentuje Białousz.

Struktura udziałowa Cube Group S.A. nie ulega zmianie i agencja nadal pozostaje wspólną inwestycją funduszy Xevin Investments oraz IQ Partners.

źródło: informacja prasowa