Łukasz Wejchert zainwestował w kolejny projekt. Jest nim LeadR, agencja zajmująca się direct marketingiem w internecie, która należała do tej pory do spółki Cube Group. W wyniku umowy sprzedaży wszystkich udziałów w spółce LeadR, trafiła ona do portfolio firmy Wejcherta - Dirlango - zajmującej się budową ekosystemu innowacyjnych rozwiązań technologicznych łączących online z offline, głównie w obszarze mobile. Strony nie ujawniają kwoty transakcji.

Pełna treść artykułu dostępna dla naszych stałych czytelników

Dołącz do naszego newslettera lub podaj swój adres, jeśli już jesteś naszym subskrybentem

Partner technologiczny

LeadR Sp. z o.o. to spółka rozwijana w ramach struktur Cube Group S.A., która specjalizuje się w projektowaniu i realizacji kampanii typu direct marketing w internecie Od samego początku istnienia agencja konsekwentnie walczyła o pozycję lidera w swojej kategorii, rok do roku zwiększając przychody o kilkaset procent.

Dziś LeadR trafia do portfolio firmy Dirlango, należącej do Łukasza Wejcherta. Stroną sprzedającą jest Cube Group, czyli jedna z najważniejszych agencji performance marketingowych w całej Europie. W perspektywie długookresowej zamierza akcelerować kolejne marki w ramach swoich struktur.

Przejęcie LeadR przez Dirlango wpisuje się w naszą obecną strategię. Uruchamianie kolejnych usług w ramach naszej działalności będzie odbywać się podobnie. Naszym celem jest, aby po zgromadzeniu odpowiednich kompetencji, budowie silnego i samodzielnego zespołu, tworzyć nowe struktury agencyjne i tylko koordynować ich rozwój. Ostatnie duże przejęcia na rynku reklamowym pokazują, że rynek ten na nowo się konsoliduje i w tym właśnie odnajdujemy naszą szansę na poszukiwanie podmiotów zainteresowanych zakupem rozwijanych przez nas marek – dodaje Andrzej Cudny, prezes zarządu Cube Group S.A., nie zdradzając jednocześnie planów co do kolejnych projektów rozwijanych w ramach spółki.

Cube Group S.A. należy z kolei do portfela inwestycyjnego funduszy Xevin Investments oraz IQ Partners. Ten pierwszy odegrał znaczącą rolę w rozwoju agencji, będąc od ponad 6 lat zaangażowanym w jej rozwój:

Udało nam się z małej firmy PPC zbudować jedną z największych agencji performance marketingowych w Europie oraz efektywnie działający akcelerator w obrębie spółki. Zwieńczeniem sukcesu jest pozyskanie inwestora w postaci Łukasza i jego firmy Dirlango. Obecnie obserwujemy, a nawet poszukujemy projektów związanych z reklamą internetową na rynku CEE, które wpisywałyby się w filozofię inwestycyjną oraz inkubacyjną zarówno Cube Group, jak i Xevin Investments - tłumaczy Gwidon Humeniuk, współzałożyciel Xevin Investments.

Łukasz Wejchert zapowiada, że chce wykorzystać potencjał spółki do realizacji nowych, innowacyjnych projektów w ramach Dirlango – Zespół Cube Group w bardzo krótkim czasie zbudował świetny zespół oraz kompetencje w obszarze direct marketingu. Działalność agencji LeadR wpisuje się w nasz ekosystem produktowy oparty przede wszystkim o rozwiązania mobilne i big data. Mamy już kilka pomysłów, jak kompetencje agencji wykorzystać w ramach świadczonych przez nas usług i jak wprowadzić synergie między projektami – przyznaje.

Strony nie ujawniają wartości transakcji. Wiadomo natomiast, że na dotychczasowym stanowisku pozostanie Sebastian Białousz, prezes i założyciel agencji LeadR, który do tej pory odpowiedzialny był za zarządzanie i realizację strategii jej rozwoju.

Fakt, że stajemy się częścią firmy Dirlango, otwiera przed nami możliwości zwiększenia tempa rozwoju i umocnienia swojej pozycji na rynku. Razem z zespołem Dirlango kontynuować będziemy rozwój naszej oferty z zakresu innowacyjnych rozwiązań direct marketingowych, a także - a może nawet w szczególności – komercjalizacji baz danych, czyli w obszarze big data – komentuje Białousz.

Struktura udziałowa Cube Group S.A. nie ulega zmianie i agencja nadal pozostaje wspólną inwestycją funduszy Xevin Investments oraz IQ Partners.

źródło: informacja prasowa

Komentarze (0)