... ... ...

Powstała unikalna aplikacja dla dzieci, którą pokochają także dorośli

Pressroom MamStartup
Tekst, który zaraz przeczytasz jest informacją prasową. Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za jego treść
Dodane

25-06-2014

Informacja prasowa

Na rynku pojawiły się wielojęzyczne aplikacje na urządzenia mobilne – Lib4Kid, które funkcjonować będą jako wirtualna biblioteka bajek i wierszyków. Dla najmłodszych będzie to doskonała forma rozrywki i edukacji w cyfrowej rzeczywistości, dla dorosłych natomiast sentymentalny powrót do czasów dzieciństwa. 

Bajkowa, cyfrowa rzeczywistość

Bajki z mobilnej biblioteki dla dzieci Lib4Kid to mnóstwo okazji do zabawy, ale także nauki czytania oraz języków obcych. Pierwsza bajka - „Kura” autorstwa „Pana Poety” – jest już dostępna do ściągnięcia. To pierwsza opowieść z „ptasiego cyklu” (Kura, Wróbel i Kruk) pełnego humoru, ciepła i mądrości, z uniwersalnymi wartościami, które powinni czerpać nie tylko najmłodsi. Każda z bajek, odznacza się nietuzinkowym tekstem oraz charakteryzuje unikalnymi, autorskimi ilustracjami. Każdą z nich można też odtworzyć wykorzystując podkład głosowy znanych lektorów, m.in. Jarosława Boberka (dzieci kojarzyć go mogą m.in. z głosem króla Juliana w bajce Madagaskar czy Kaczora Donalda). Docelowo wszystkie bajki odtwarzać będzie można aż w 7 różnych wersjach językowych, co pozwoli na szerzenie tej części polskiej kultury zagranicą. Każda z nich będzie też posiadać wiele możliwości interakcji, głównie dzięki licznym, powiązanym z treścią animacjom. – Nasz produkt dedykowany jest dzieciom w wieku 2-5 lat, ale jego charakter oraz forma przedstawiania w nim treści sprawia, że może on stanowić także doskonałą platformę dla zabawy rodziców z dziećmi. W bibliotece, którą samemu będzie można uzupełniać, znajdą się nie tylko najbardziej wartościowe polskie zbiory bajek i wierszyków, które kojarzy większość dzisiejszych dorosłych, ale także najbardziej znane zagraniczne pozycje – mówi Joanna Sójka, autorka projektu Lib4Kid.

Rozrywka i edukacja w jednym

Na rynku pojawia się coraz więcej rozwiązań, które starają się łączyć naukę i rozrywkę. Atrakcyjna, cyfrowa forma podania treści pozwala osiągnąć znacznie większe zainteresowanie i przyswajalność wiedzy. – Naszym celem jest wspieranie rodziców w wychowaniu i edukacji najmłodszych dzieci poprzez skupienie w jednym miejscu, zaufanej, najwyższej jakości treści, wiedzy, zabawy i mądrej rozrywki. Lib4Kid to nowoczesna biblioteka, która dostarcza najbardziej wartościową literaturę dziecięcą w nowoczesnym wydaniu, odpowiadając tym samym na potrzeby cyfrowej, mobilnej rzeczywistości - dodaje Joanna Sójka. Biblioteka ma na celu odpowiedzieć na teraźniejsze potrzeby rodziców takie, jak wygoda, nowoczesność użytkowania, oszczędność miejsca w przechowywaniu, trwałość, wygoda zakupu i odczytu oraz możliwość oszczędności czasu. Natomiast dziecko polubi atrakcyjną formę bajek, które dzięki swoim interaktywnym funkcjom, ciekawym ilustracjom i walorom edukacyjnym zaangażują wyobraźnię, rozwiną spostrzegawczość, koncentrację i zdolności manualne oraz zachęcą do nauki czytania i rozumienia tekstu. Poprzez włącznie funkcji lektora dziecko ma możliwość samodzielnego odczytu bajki, co sprawia, że aplikacje są wygodne dla rodziców, którzy mają też pewność, że utwory są odpowiednie dla ich pociech – z morałem, niezawierające elementów przemocy. Ogromnym atutem jest mobilność, dzięki które bajki odtwarzać można w dowolnym miejscu – w trakcie podróży, na wczasach czy wieczorami, w domowym zaciszu.

Jak stworzyć kolekcję?

Dwie najważniejsze cechy aplikacji wpływające na jej unikalność to funkcjonalności oraz estetyka. Pod pojęciem funkcjonalności rozumiana jest łatwość nawigacji, intuicyjność rozwiązania oraz możliwości edukacji, zabawy, budowy zaangażowania dzieci. Z kolei zagadnienie estetyki to kwestie dobrego projektu czy jakości nagrań. Aplikacje dostępne będą w systemach operacyjnych Android wersji 2.0 (i wyższych) oraz IOS 3 (i wyższych) w formatach tablet i smartphone do ściągnięcia w App Store czy Google Play. Pierwsza bajka Kura dostępna jest bezpłatnie, aby pokazać jakość i zachęcać rodzica do zakupu następnych, których przystępna cena wynosić będzie odpowiednio 0.89EUR / 0,99$. Kolejne planowane aplikacje do ściągnięcia to Wróbel i Kruk z cyklu ptasiego, a docelowo biblioteka ma zapełnić się nie tylko autorskimi projektami, a także klasykami z polski i ze świata w wielu wersjach językowych.

Linki do pobrania aplikacji:

http://bit.ly/Lib4Kid_G_Play
http://bit.ly/Lib4Kid_AppStore

Komentarze (0)