... ... ...

Wyłoniono zwycięzców „Pierwszego Kroku we Własny Biznes”

Pressroom MamStartup
Tekst, który zaraz przeczytasz jest informacją prasową. Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za jego treść
Dodane

11-07-2014

Informacja prasowa

Lusterka dla motocyklistów, eksport polskiego mleka do Chin, test dzięki któremu możemy przekonać się, czy zebrane grzyby nie są trujące – to tylko niektóre z pomysłów, które zostały zaprezentowane podczas finału V edycji poznańskiego programu „Pierwszy Krok we Własny Biznes”.

Pełna treść artykułu dostępna dla naszych stałych czytelników

Dołącz do naszego newslettera lub podaj swój adres, jeśli już jesteś naszym subskrybentem

Partner technologiczny

Zdjęcie royalty free z Fotolia

Pięć najbardziej obiecujących pomysłów V edycji programu:

Kwestia Zapachu - projekt ma na celu badanie natężenia odoru. Grono potencjalnych klientów jest szerokie: od wielkich korporacji po gospodarstwa domowe. Projekt Marietty Blechy jest całkowicie autorski i najprawdopodobniej jedyny w Polsce, który może wykonywać badania zlecone bezpośrednio przez indywidualnych klientów. Do tej pory tego typu analizy były przeprowadzane przez ośrodki naukowe przeważnie na potrzeby badawczo-dydaktyczne.

GrzyboTest - dzięki autorskiej technologii trójki przyjaciół – Kasi Winnickiej, Rafałowi Kreli i Marioli Rabskiej - użytkownicy, którzy mają problem z odróżnieniem grzybów, zdiagnozują, który gatunek nadaje się do zjedzenia. GrzyboTest jest mobilnym przyrządem do rozpoznawania trujących grzybów leśnych. Dzięki temu prostemu urządzeniu każdy może na miejscu, szybko i samodzielnie określić na podstawie właściwości biochemicznych, który grzyb jest jadalny.

Naifen – pomysł Ani Ratuszniak na biuro przedstawicielskie w Chinach, które umożliwiłoby wprowadzenie polskiego mleka modyfikowanego na rynek ChRL, gdzie polskie towary są postrzegane jako wyroby o wysokiej jakości.

IQ Retail - platforma internetowa stworzona przez Michała Bobińskiego, Sylwię Piskulską i Agnieszkę Wiśniewską jest alternatywą dla konferencji, warsztatów branżowych czy spotkań. Dzięki tej platformie sieci handlowe oraz dostawcy poszukujący szybkiego i łatwego narzędzia do wprowadzania marek własnych zaoszczędzą czas i pieniądze, uzyskując w zamian wiedzę oraz nowych kontrahentów.

Smart Mirrors - zwycięzca programu - Bartek Ambrożkiewicz zaproponował rozwiązanie dla motocyklistów, które ma poprawić bezpieczeństwo kierującego motocyklem.

„Pierwszy Krok we Własny Biznes” jest wspólną inicjatywą InQbatora Poznańskiego Parku Naukowo-Technologicznego Fundacji UAM oraz Miasta Poznań. Realizowany od pięciu lat, wyłonił kilkanaście start-upowych perełek, które działają do dziś. Sprawdź na: pierwszykrok.inqbator.pl, www.facebook.com/InQbator.PPNT.FUAM

 

 

Komentarze (0)