... ... ...

Opinie internautów sposobem budowania marki e-sklepu

Pressroom MamStartup
Tekst, który zaraz przeczytasz jest informacją prasową. Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za jego treść
Dodane

03-09-2014

Informacja prasowa

Polska ma obecnie najszybciej rozwijający się rynek B2C e-commerce w całej Unii Europejskiej - już 9,7 mln Polaków kupuje w internecie, a 79% z nich przy zakupie sugeruje się opiniami innych. 

Pełna treść artykułu dostępna dla naszych stałych czytelników

Dołącz do naszego newslettera lub podaj swój adres, jeśli już jesteś naszym subskrybentem

Partner technologiczny

Fakt, że to właśnie polski rynek e-commerce w Europie rozwija się najszybciej, nie pozwala przejść obojętnie wobec możliwości, jakie ma obecnie e-biznes. Korzystają z tego m.in. porównywarki cen i e-sklepy, wdrażając projekty, które umożliwiają skuteczne dotarcie do internautów. Strzałem w dziesiątkę okazało się umożliwienie im wypowiedzenia się i oceny produktów zakupionych w sieci oraz jakości obsługi sklepów internetowych.

Jakie zakupy, taka opinia

Na podstawie analizy 180 tys. wystawionych przez internautów opinii w serwisie Okazje.info po otrzymaniu zamówionego produktu eksperci porównywarki cen doszli do ciekawych wniosków. Okazuje się, że 90% osób ocenia zakupiony w sieci towar na 4 lub 5 w 5-stopniowej skali. A zadowolenie z zakupionego towaru dość często idzie w parze z budowaniem pozytywnych skojarzeń ze sklepem, w którym towar ten został nabyty. 

Równie ważnym aspektem oceny jest określenie poziomu zadowolenia z: jakości obsługi, czasu realizacji, pakowania i ceny. Umożliwia to wymierne określenie najmocniejszych i najsłabszych stron danego sklepu stanowiące podstawę budowania jego wiarygodności. Większość użytkowników Okazje.info oddała najwyższe oceny w poszczególnych kryteriach. 

To daje podstawy, by wierzyć, że opinie klientów posiadają pozytywne przełożenie na budowanie marki sklepu i zaufania klientów do niego. Wniosek jest jeden: opinie to jedna z najlepszych form promocji dla sklepu. 

Negatywne opinie nie takie złe

Wielu sprzedawców nie wie dokładnie, z jakiej przyczyny traci klientów. Nie zbierając opinii na temat swoich usług oraz udostępnianych produktów, nie korzysta z bardzo cennego źródła informacji. Czasem z obawy przed negatywnymi opiniami, choć to właśnie one mogą okazać się kluczem do sukcesu. Dlaczego? 

Każda uwaga dotycząca serwisu, sklepu i doświadczeń zakupowych internautów wskazuje jasno mocne i słabe strony. Siłą opinii jest ich szczerość i prawdziwość. Sklepy więc powinny uczyć się, jak nimi zarządzać. Wystarczy systematycznie naprawiać to, co kupujący wskazują jako przysłowiową piętę achillesową, by uniknąć przykrych sytuacji w przyszłości wobec nowych klientów. To nie negatywny komentarz zniechęca kupujących, ale jego powtarzalność.

Warto mieć na uwadze prostą zasadę: podczas gdy pozytywne opinie ograniczają się w dużym stopniu do kilku słów, użytkownicy posiadający negatywne doświadczenia z danym sklepem często piszą więcej i chętniej w wystawianej opinii, szczegółowo opisując zaistniałą sytuację. Nie warto dawać im powodów i motywować ich do tego, by komentarze nagminnie się powtarzały. 

Opinie klientów na korzyść e-sklepów

Odpowiednie zarządzanie systemem opinii to szansa na wybicie się na tle konkurencji. Po pierwsze, pozytywne opinie to jedna z najlepszych form promocji. Po drugie, negatywne opinie to z perspektywy właścicieli sklepów przydatne narzędzie, które pozwala bezpośrednio dotrzeć do informacji od klienta o posiadanej ofercie i jakości obsługi.  

Tego typu standardy działania można wprowadzać do każdego e-sklepu, korzystając z gotowych na rynku rozwiązań, które pomagają gromadzić wartościowe opinie realnych klientów.

Komentarze (0)