Czy polski rynek e-commerce jest interesujący dla międzynarodowych firm?

Dodane:

Informacja prasowa Informacja prasowa

Udostępnij:

Rynek e-commerce w Polsce rozwija się w niesamowitym tempie, aż 80% internautów odwiedza sklepy internetowe. Obecne prognozy podają, że wartość Polskiego rynku e-commerce w 2015 roku osiągnie niebagatelną liczbę 33 mld złotych. To bardzo dobra wiadomość dla firm świadczących kompleksowe usługi logistyczne.

Dużym wyzwaniem dla operatorów logistycznych będzie dynamiczny rozwój rynku, z którym będą musieli się zmierzyć. E-sklepy idące z duchem czasu, coraz częściej decydują się na wielokanałową sprzedaż, a więc i logistyka takiej sprzedaży wymusza konieczność świadczenia wielokanałowych integracji. Operator logistyczny obsługujący sektor e-commerce musi przede wszystkim być bardzo elastyczny i budować swoją ofertę w odpowiedzi na rzeczywiste potrzeby klientów. 

Dla sklepów internetowych i innych podmiotów z sektora e-commerce sprawą kluczową jest fakt, aby ich operator dostosowywał rozwiązania do bieżącej sytuacji rynkowej i aktualnych zamówień.  Z pewnością nasze rodzime firmy będą rozszerzać swój zakres ofert, a także obszar działania poprzez internacjonalizację swoich biznesów. Z drugiej strony pojawiają się firmy próbujące zawładnąć rynkiem w fazie intensywnego rozwoju lub chcące zagospodarować istniejące nisze rynkowe. Natomiast z trzeciej strony pojawiają się międzynarodowi gracze, dla których polski rynek staję się coraz bardziej atrakcyjny w miarę wzrostu skłonności do zakupów przez internet.

– Firmy międzynarodowe świadczące usługi logistyczne poszukują rynków, które obecnie są w fazie rozwoju, Polska jest idealnym przykładem. Obecnie w Polsce dostęp do internetu posiada 75% społeczeństwa (wg informacji GUS), dla porównania w Norwegii aż 96%. Wejście na taki rynek jest o tyle interesujące, że to właśnie małe i średnie sklepy internetowe, które mają potencjał na ogromny rozwój, stają się najciekawszym targetem dla operatorów logistycznych. Obecnie bardzo duża ilość sklepów online (92,5% to małe i średnie sklepy) we własnym zakresie zajmuje się zarządzaniem przesyłkami, realizowaniem zamówień czy nabywaniem zaopatrzenia. Właśnie tu pojawia się zielone światło dla międzynarodowych firm z zapleczem oraz wsparciem – mówi Adrien Salvat, Prezes Shipbooster (XBS group).

Biorąc pod uwagę intensywność rozwoju polskiego rynku, możemy spodziewać się bardzo dużego rozwoju konkurencji operatorów logistycznych. Jest to dobra prognoza zarówno dla internetowych sprzedawców jak i przedsiębiorstw świadczących usługi logistyczne. Sprzedawcy online będą mieli wachlarz propozycji cenowych, a operatorzy ogromny rynek do obsłużenia.