... ... ...

YouNick inwestuje w DataLeezer zajmującą się personalizacją komunikacji

Pressroom MamStartup
Tekst, który zaraz przeczytasz jest informacją prasową. Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za jego treść
Dodane

17-02-2015

Informacja prasowa

Reklama w internecie przygotowana specjalnie dla nas. Wyświetlana w miejscu i w czasie, w którym jej faktycznie potrzebujemy. Ułatwiająca wybranie najlepszego produktu czy usługi, co więcej z korzystnymi rabatami, w najlepszej na rynku cenie. To nie kolejny opis rodem z Lema czy Asimova, ale kierunek, w którym zmierza branża marketingu interaktywnego na świecie.

Pełna treść artykułu dostępna dla naszych stałych czytelników

Dołącz do naszego newslettera lub podaj swój adres, jeśli już jesteś naszym subskrybentem

Partner technologiczny

Nad sztuczną inteligencją, która odmieni oblicze polskiego rynku reklamowego pracują od ponad roku pomysłodawcy DataLeezer, najnowszej spółki parku technologicznego YouNick. W rozwój technologii umożliwiającej personalizację komunikacji z klientami podpoznański park zainwestował pod koniec ubiegłego roku 800 tys. zł.

Firma DataLeezer powstała z potrzeby rynku. Rewolucja w reklamie internetowej na całym świecie staje się faktem. W Stanach Zjednoczonych co druga reklama w sieci jest obecnie sprzedawana w oparciu o rozwiązania tzw. programmatic buying. A w 2017 r. budżety automatycznie kupowanych, spersonalizowanych kampanii reklamowych mają wynosić w tym kraju 7 mld dolarów i stanowić łącznie 83% rynku. W Polsce ten segment dopiero raczkuje. W 2012 r. jedynie 1% wszystkich reklam internetowych zakupiono automatycznie poprzez mechanizm akcji (tzw. zakup RTB – Real Time Bidding). Szacuje się jednak, że obecnie polskie firmy wydają na takie reklamy setki milionów złotych, a na koniec ubiegłego roku udział RTB w całym rynku wyniósł już 10%.

Każdy marketer marzy, by jego kampania reklamowa trafiła do idealnie dobranej grupy docelowej. W naszym kraju jest blisko 30 mln tzw. ciasteczek, czyli komputerów oraz urządzeń mobilnych, z których korzystamy w domu i w pracy. Generujemy miliony odsłon stron internetowych na minutę i zostawiamy w internecie wiele „śladów”. Ogrom danych, tzw. zjawisko Big Data jest już rzeczywistością, ale większość firm nie potrafi z nich korzystać z pożytkiem dla siebie i swoich klientów – mówi Jakub Cyran, prezes DataLeezer.

- Od kilkunastu lat pasjonuję się marketingiem interaktywnym i szukam pomysłów na jego dalszy rozwój. Wraz z grupą podobnych do mnie internetowych geeków postanowiliśmy stworzyć sztuczną inteligencję, którą zaprzęgniemy do przetwarzania danych z internetu i tworzenia profili behawioralnych jego użytkowników. Wierzymy, że nasza technologia nie tylko zmieni sposób zakupu i sprzedaży reklam internetowych, ale także ich odbiór przez konsumentów - dodaje Cyran.

Innowacyjna technologia opracowywana przez zespół DataLeezer umożliwi więc reklamodawcom szybkie, efektywne i zautomatyzowane dotarcie z wirtualnym przekazem promocyjnym do wąsko określonej grupy docelowej. Z danych uzyskanych i przetworzonych przez spółkę będą mogły korzystać zarówno domy mediowe, agencje reklamowe i interaktywne, porównywarki internetowe czy duzi wydawcy prasowi, jak i działy marketingu przedsiębiorstw, które samodzielnie prowadzą kampanie reklamowe w internecie. Pełna oferta nowej spółki jest dostępna na jej stronie internetowej www.dataleezer.pl, a także u partnera strategicznego firmy GO.PL.

źródło: informacja prasowa

Komentarze (0)